Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 24   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Rekerdam  (gelezen 228575 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #90 Gepost op: 3 September 2017, 20:31:30 »

Lijkt me dat je reddingsoperatie vwb het dak helemaal geslaagd is. Die loods ziet er prima uit zo  Duim omhoog
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #91 Gepost op: 4 September 2017, 06:46:32 »

Thanks!

Het is prima gelukt met het dak inderdaad. Wel wat gevloek tijdens het schilderen. Omdat met het schilderen en weatheren sommige strips bol begonnen te staan. Vanwege de terpentine volgens mij. Weer gefixt door aan de onderzijde een klein gaatje te boren en daar secondelijm in te laten lopen.
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 929



« Antwoord #92 Gepost op: 4 September 2017, 10:38:25 »

hoi joran

je loods ziet er mooi uit

Gelogd

lid van HG
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #93 Gepost op: 8 September 2017, 17:32:29 »

Hallo Joran,

De loods is mooi geworden, mooi schilderwerk ook.
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #94 Gepost op: 10 September 2017, 14:36:02 »

Dank voor de complimenten!

Ondetussen flink aan het experimenteren met water en riet. Valt me nog niet mee. Maar gaat vast goed komen.

Deze week eerst op vakantie. Daarna weer een update, als het allemaal wil lukken Smiley
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #95 Gepost op: 12 November 2017, 12:32:25 »

Omdat ik het klooien met water even goed beu ben. Maar eens een stukje begrast. Het gaat om het kleine stukje van de hoek bak. Niet bijzonder verder. Maar leuk om eens met wat anders bezig te zijn, dan met dingen die frustreren. Dit zijn slecht 2mm en 4,5mm vezels. Er moeten her en der nog wat 6mm vezels komen en natuurlijk wat struiken.

Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #96 Gepost op: 12 November 2017, 13:31:31 »

Doe ik ook altijd. Lukt het ene niet, ga ik wat anders doen. Later weer proberen.
Het gras ziet er trouwens mooi uit Joran.  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #97 Gepost op: 17 November 2017, 08:59:48 »

En toen had ik de ballast gedrybrusht en was ik niet tevreden en besloot ik alles er weer af te halen. De hoek bak is bijna weer klaar om mee weer te ballasten. Voordeel als je iets voor de 2e keer doet, is dat het een stuk sneller gaat.

Komende week wat dagen vrij. Welke ik o.a. ga besteden aan de bakken waar het station op moet komen. Rails en hout wil ik vanavond halen. Dan morgen eens een zaag/schroef en lijm dagje inlassen.

De landschapbak met het water ga ik weg leggen. Ben daar even klaar mee. Eerst eens andere dingen doen. Dat komt wel wel weer.

Twee stappen naar voren en drie terug Smiley
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #98 Gepost op: 27 November 2017, 17:31:03 »

De twee modules voor het station heb ik afgelopen week gemaakt. Landschap is gevormd zoals ik eerder ook heb gedaan met piepschuim. Deze keer geen Polymax en acryllaat kit gebruikt, maar houtlijm voor het lijmen en Alabastine Sneldrogende Muurvuller om het dijklichaam strak af te werken.



De hoekmodule is opnieuw van ballast voorzien na het drybrush debacle van 2 weken geleden. Deze keer geen kruk gebruikt, omdat ik de hoge rand door de verkanting niet zo fraai vond. En heel hard wordt er toch niet gereden, dus qua geluid zal het ook allemaal wel meevallen.



Op de rechter stationsmodule de eerste wissel van draden voorzien en vastgezet met lijm.



Servodecoder van Digikeijs is inmiddels aangeschaft en ook de bezetmelders zijn onderweg. Sander komt me een keer helpen om de boel aan te sluiten en in Koploper in te programmeren.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #99 Gepost op: 27 November 2017, 17:55:05 »

Leuke vorderingen Joran en van Koploper ga je straks genieten!
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #100 Gepost op: 27 November 2017, 18:02:37 »

Dank je! Ja ik ben heel benieuwd. De bedoel is dat op het spoor wat er nu nog niet ligt de stoptreinen zullen stoppen (DE-2, Plan V, DE-3 en Mat '46). Op het lange spoor wat er nu ligt kunnen dan getrokken treinen komen te staan. Ik ga daarbij gebruik maken van Kadee koppelingen. Bij de korte getrokken trein, 1100 + 1x Plan W en 2x Plan E, zal de loc dan kunnen omlopen. Bij de langere trein zal de loc alleen los koppelen en zal er vanaf achteren een andere loc aankoppelen en de stam weer meenemen. Althans dat is het plan  Smiley
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #101 Gepost op: 20 December 2017, 14:06:51 »

Hoe gaat het nou met die perrons?  Grin Tongue

Degelijk werk Joran!  Duim omhoog

Mooi tijd geleden, maar er zit wat schot in de zaak Smiley



Nog verder gegaan met wat rails leggen en draadjes solderen. Hout voor perron dus gehaald en laten zagen. Allen voor de bak randen mag ik dit zelf gaan doen.

Maar eerst maar eens goed uitmeten hoe ver de perrons moeten komen i.v.m. het omloopwissel. Ook zal ik eerst de rails gaan leggen langs de voorzijde van het perron. en de boel op kleur brengen. Zat te doen nog dus.

Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #102 Gepost op: 20 December 2017, 14:43:46 »

Mooi stationsgebouw! Is dat een oude Artitec-kit?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #103 Gepost op: 20 December 2017, 14:51:55 »

Elslo
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #104 Gepost op: 20 December 2017, 17:32:33 »

Mmm, het geheugen van deze 50-plusser is kennelijk nog best goed.   Cool

Ik vind jouw versie van het station eigenlijk nog mooier dan degene die Artitec op de verpakking heeft afgebeeld, Joran.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 24   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Rekerdam
« vorige volgende »
Ga naar: