Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 24   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Rekerdam  (gelezen 228585 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #150 Gepost op: 4 Oktober 2018, 21:11:26 »

Beetje bij beetje verder met (vanaf het inrijden gezien) de eerste module van het station. Zo wilde ik hier een dwergsein plaatsen, had daar al eens over bericht in een ander topic. Maar het eerste de beste rijtuig dat ik probeerde kon al amper passeren langs dit sein. Dat zou betekenen dat het sein verder van het wissel af zou moeten en zodoende zou de effectieve perronlengte afnemen. Daarom besloten het sein verhoogd achter het perron aan de linkerzijde te zetten. Zou wel betekenen dat de trein het omloop wissel zou kunnen bezet houden. Een andere optie zou een seinbrug zijn, maar ja dat is wel erg overdreven voor zo'n gat als Rekerdam. Het omloopspoor zal toch nauwelijks gebruikt gaan worden.



Ik moest ook nog een blokscheiding maken. Was natuurlijk veel makkelijk om dit voor het ballasten en zeker voor het plaatsen van het perron al te doen. Maar och waarom makkelijk doen. Wel helaas de andere spoorstaaf geraakt, deze even met een polijst papiertje behandeld.



Omdat het sein verplaatst, is de kabelgoot aan de voorzijde ook niet meer nodig.



Toen alle ballast die er uit moest om bovenstaande te klaren maar opgevuld.



En het ballasten aan de voorzijde verder afgerond.

Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #151 Gepost op: 5 Oktober 2018, 05:17:02 »

Óf je zet 'm op het perron, komt op meerdere plaatsen voor o.a. hier in Uitgeest.

Dat perron moet nog wel van de vieskwast krijgen hoor!  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #152 Gepost op: 5 Oktober 2018, 06:36:31 »

Op het perron is ook leuk. Zeker als de andere dan verhoogd wordt. Dan is het niet 2x hetzelfde. er moet dan nog wel een bordje onder met een pijl. Of ik laat die lekker weg  Grin

Je zou het niet zeggen, maar er zijn al twee donkere washes over het perron gegaan. Op de foto komt dat op 1 of andere manier minder naar voren dan in het echt. Het andere perrondeel wat op de andere module komt is nog niet gedaan, en dan zie je wel echt verschil.
Gelogd
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #153 Gepost op: 5 Oktober 2018, 08:08:46 »

Ziet er goed uit..!! Duim omhoog

Wat is ongeveer de breedte van je schouwpad langs het spoor??

mvg,

Matthijs
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #154 Gepost op: 5 Oktober 2018, 08:29:48 »

Mooi Duim omhoog
Eric
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #155 Gepost op: 5 Oktober 2018, 15:19:34 »

Dank heren!

@Matthijs: schouwpad is ongeveer 9mm. Waar het over de rand komt wordt het nog gecamoufleerd met zwartbruine verf. En uiteindelijk het gras enzo. Dan zal het nog minder opvallen.
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #156 Gepost op: 12 Oktober 2018, 13:53:15 »

Van de week een styreen chopper opgehaald bij Muco in Amsterdam, want we gaan paaltjes maken  Smiley



Wereldapparaat!




Voor wie het weten wil. Paaltjes gemaakt van 1,5mm x 1,5mm styreen afgesneden op 11mm. Stukje 0,5mm verenstaal er in. En de railing is gemaakt van 0,3mm verenstaal. Vastgezet met een drupje houtlijm.

De rand van de dijk ook even bijgewerkt met zwarte verf. Er moeten nog een hoop paaltjes bij. Dan nog alles wit schilderen en dan kan ik met groen in de weer aan de voorzijde.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #157 Gepost op: 12 Oktober 2018, 14:13:34 »

Netjes! Mis ik hier nu het typisch Nederlandsche spoorslootje?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #158 Gepost op: 12 Oktober 2018, 14:42:49 »

Klopt die mist hier inderdaad, verderop op de baan komen die wel. Alleen het maken van water wil nog niet echt.
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #159 Gepost op: 5 November 2018, 19:43:16 »

Dwergseinentijd...

Allereerst heb ik een dwergsein geplaats op het perron. Het bordje hiervan ben ik kwijt geraakt, maar bij Digikeijs hadden ze er nog twee en die sturen ze op Duim omhoog. Van één maak ik dan het bordje met de zwarte pijl naar rechts.



Het sein aan de andere zijde moet verhoogd worden. En die zijn er niet in model. Dan maar een dwergsein verhakselen  Grin Ik heb het sein licht ingesneden onder de lampen en boven de voet. Daarna geknakt. Dan houd je de draden heel. Bovenzijde van de voet vlak geschuurd en een stukje styreen buis afgesneden. Draden er weer doorgevoerd en de weerstand weer vastgezet, getest en het werkt zowaar ook nog. Alleen de bovenkant weer vastzetten en de boel op kleur brengen.

« Laatste verandering: 5 November 2018, 23:33:09 door Joran » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #160 Gepost op: 5 November 2018, 21:11:35 »

Lekker bezig!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #161 Gepost op: 7 November 2018, 08:14:08 »

En heel fraai ook.
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #162 Gepost op: 7 November 2018, 13:52:36 »

Dank heren! Inmiddels is het paaltje al zwart gemaakt. Later vandaag het sokkeltje een betonkleur meegeven en dan kan morgen ergens het bordje met cijfer worden geplaatst. Zal dan weer een foto posten.
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #163 Gepost op: 8 November 2018, 12:02:05 »

En het verhoogde dwergsein is klaar  Duim omhoog Van het weekend eens plaatsen.

Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #164 Gepost op: 8 November 2018, 12:32:13 »

Nice!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 24   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Rekerdam
« vorige volgende »
Ga naar: