Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 24   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Rekerdam  (gelezen 228573 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #300 Gepost op: 22 April 2020, 11:11:56 »

Ik heb hetzelfde gedaan als jij. Ben uitgegaaan van de foto's om dit topic. De maat bij het grote frame had ik van een tekening. En met Photoshop ben ik pixels gaan tellen en omrekenen en kwam zo uit bij wat ik heb gedaan (je moet ergens van uitgaan  Wink). Overigens heb je er ook nog mee te maken dat (bijna) alle foto's van onder af aan worden genomen, wat weer vertekend. Wat ik al eerder zei, er komen zoveel verschillen voor (ga maar eens op lengte van staanders letten ten opzicht van de bovenbalk).
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #301 Gepost op: 22 April 2020, 11:43:10 »

Niet 100% zeker, maar ik dacht dat de hoogte tussen draagbalk en verstevigingsbalk 150 cm bij het hoge frame en 75 cm bij het lage frame is.
Bij de standaardportalen tenminste, zijn vast weer uitzonderingen op.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #302 Gepost op: 22 April 2020, 16:41:32 »

Die maat van 150 cm kom je ook tegen op die tekening niet Joran linkte van A. doolaar: KLIK
Al geeft die dat als tussenmaat aan. Bovenbalk 16 cm en onderbalk rond de 7-8 cm schat ik.
Totaal rond de 173 cm wat 1:87 dan ca. 21 mm is.
De Waldijkse portalen zijn en worden daar 19 mm en zijn dus bij deze geclassificeerd als met hoog frame en dus de oudste versie aldus Huub.  Cheesy
Wat dan weer overeenkomt met het geven dat er in de jaren 30 verbouwingen hebben plaatsgevonden met als zichtbaar resultaat het jaren 30 trappenhuis

Conclusie: er is heel veel verschil op emplacementen te vinden, dus echt vreselijk fout kan je het niet doen
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #303 Gepost op: 23 April 2020, 07:46:23 »

In het topic wat Joran ook linkte van bij de buren (Hoekdam), staat een paar pagina's verder onderstaande foto:

Bron: plaatje van Facebook: 'Oude NS treinen'

Volgens mij is hier het verschil te zien tussen die 1500mm (hoge frame) en 750mm (lage frame) bij portalen.
Of ik zit er naast  Cheesy Wel jammer dat die NS2200 in de weg staat  Grin

mvg,

Matthijs
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #304 Gepost op: 23 April 2020, 08:07:07 »

Inderdaad!!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
nederbelg
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 51


« Antwoord #305 Gepost op: 23 April 2020, 11:05:22 »

Volgens mij heeft dit gewoon te maken met de uitzetting van de draden.

Dave

Ik vind er teveel info over om een passend antwoord hierop te kunnen geven.

Dave
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #306 Gepost op: 29 April 2020, 20:37:06 »

Laatste dagen aan het grote perron gewerkt. Nu is het wel een beetje zichtbaar wat het idee is. Kwaliteit van de foto's laat wat te wensen over, waardoor je geen reliëf ziet van de stoeptegels en perronranden. Helaas zijn mijn styreen strips op  Tongue Nou ja, ben er ook wel ff klaar mee...





Als ik het overzicht zo zie, wordt het wel eens tijd dat ik iets af maak, i.p.v. alles half.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #307 Gepost op: 29 April 2020, 20:50:18 »

Op een gegeven moment zijn alle eerste helften klaar en moet je aan de tweede helften beginnen  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #308 Gepost op: 1 Mei 2020, 08:14:05 »

Ziet er goed uit Joran Duim omhoog

Jouw baantje geeft mij ook weer inspiratie voor mijn baanplan.

Wat zijn jouw perronlengtes? Als ik het zo zie is bij het spoor waar de rode NS cargo goederenwagon staat ruimte voor een trein van 90 a 100cm??
En bij het andere spoor ruimte voor een trein van 115 tot 130cm?? Beetje proberen te schatten op basis van de lengte van je modulebak.

mvg,

Matthijs
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #309 Gepost op: 1 Mei 2020, 10:13:53 »

Thanks!

De lengtes zijn 89cm en 122,5cm.

Het korte perron is dan voor, tweetjes: Plan V, Mat '46 en DE-2. Andere spoor voor Mat '54 4. En eventueel een korte getrokken trein.
Gelogd
nederbelg
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 51


« Antwoord #310 Gepost op: 1 Mei 2020, 12:13:14 »

En spuit je of verf je het perron?

Dave
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #311 Gepost op: 2 Mei 2020, 10:45:18 »

Ik spuit verf op het perron  Grin

Overigens gaat met de kwast ook prima, heb ik eerder weleens gedaan. Kwaststrepen zie je dan toch niet/nauwelijks omdat het allemaal kleine onderdelen zijn (met de kieren en naden), geen grote vlakken. Bedoeling is nog wel om het te weatheren, heb al eens wat gepoogd met neutral gray wash, maar dat werd hem toch niet helemaal, gelukig kan je het er met odourless thinner zo vanaf poetsen. Van het weekend weer eens een poging wagen. Ook wat andere tonen proberen, verbleken, regenstrepen wat bruin. Dat het wat minder een geheel vormt zeg maar.
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #312 Gepost op: 29 Mei 2020, 12:43:10 »

Alle masten hierboven weer van een verf ontdaan. Door het te dik aanbrengen van de primer en het kwasten van de groene verf, waren de 1mm messing U-profielen op sommige plekken volgelopen met verf. En dat is niet fraai, als je er zoveel werk in hebt zitten. Dus in de Mr Muscle en verder boenen met aceton en opnieuw beginnen. De primer dunner aangebracht. En het groen aangebracht met de airbrush i.p.v. met de kwast.

Zojuist drie ExactTrain Hbissen opgehaald. Wat een fraaie wagens! Een heel verschil met de Hobbytrade, wat opzich niet een onaardig ding is.



Ook nog een SNCF GS besteld van Jouef. Welke ook wel in Nederland te zien waren.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #313 Gepost op: 29 Mei 2020, 18:08:39 »

Mooie wagens, Joran. Ik ga binnenkort ook maar eens eentje met 'opschrift' København op de kop tikken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #314 Gepost op: 30 Mei 2020, 07:44:46 »

Zeker doen! Je ziet het op deze foto niet. En op de site van ExactTrain ook niet, maar de wagens zijn echt heel mooi gedetailleerd!
Gelogd
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 24   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Rekerdam
« vorige volgende »
Ga naar: