Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 171   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1194857 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8895


268*


WWW
« Gepost op: 13 Mei 2014, 20:37:24 »

Niet dat er wezenlijk grote wijzigingen in mijn plannen zijn die de '2.0' verdienen, maar meer omdat hier het vervolg komt van waar ik hier mee was begonnen.
Aan de baan wordt momenteel niet veel gebouwd. Aan het materieel wel!
Verschillende treinen die samengesteld worden zijn hier en hier te bekijken.
Ook de goederentak wordt niet vergeten met de verbouw van de Liliputs en nu onderhanden: de kalktrein.

In de loop der jaren zijn er wel wat duidelijkere grenzen aan de tijdperken gekomen waarin ik verzamel en wil rijden.
Natuurlijk de jaren 80 ('80-'93) en de start van de liberalisering op het spoor: '00-'09.

Laatste keer in Houten heb ik ook (eindelijk) terugmelders gekocht zodat de hardware aanwezig is om de automatisering te realiseren.
Bij die gelegenheid werden ook nog 4 kolenwagens van Mehano en een staalwagen van Liliput aangeschaft.
Ook nog enkele aanwinsten die t.z.t. in andere draadjes wel te zien zullen zijn.
Als laatste noem ik onderstaande aanwinst voor Waldijk: de Elotrains 1505.

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17388


315*


« Antwoord #1 Gepost op: 13 Mei 2014, 21:08:43 »

Ha, mooi: Waldijk is ook aan boord!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2024


« Antwoord #2 Gepost op: 14 Mei 2014, 08:51:00 »

Leuk!! Gaan we volgen!!

Mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #3 Gepost op: 14 Mei 2014, 11:54:11 »

 Duim omhoog Gaan we zeker volgen dus kom maar op..... Cheesy

Jeffrey
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1593


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #4 Gepost op: 16 Mei 2014, 23:48:43 »

Leuk Jakop, we kunnen weer genieten van Waldijk.  Duim omhoog
Gelogd
Rainbird
Newbie

Offline Offline

Berichten: 7


« Antwoord #5 Gepost op: 19 Juni 2014, 13:53:06 »

Kom hier "bekenden" tegen hier maar verder lezen dan.
Gelogd

Groetjes,
Gerwin
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #6 Gepost op: 19 Juni 2014, 20:29:35 »

Leuk, dit ga ik ook volgen.

Romar
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #7 Gepost op: 19 Juni 2014, 21:33:10 »

Waarom werk je nog met die onbetrouwbare wisselaandrijvingen van Marklin Jacob? Die ondervloer dingen is helemaal een ramp.
Servo's bevallen mij stukken beter.

Mvg, Johan
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8895


268*


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Juni 2014, 05:14:06 »

Tsja.....je begint ergens aan en nu is er geen ruimte voor servo's tussen beide lagen.
Ze werkten op mijn vorige baan perfect, dus begon ik er hier ook mee, maar inmiddels is er al één vervangen door een omgekeerde wisselaandrijving. Er zitten er nu nog 2 in en de rest is een omgekeerde.
Zou ik weer opnieuw beginnen, worden het zeker servo's of andere wisselmotoren.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #9 Gepost op: 20 Juni 2014, 09:16:55 »

Kameraad van mij zet de servo's aan de rand (waar dus wel ruimte is) en gaat met een staaldraad door een messingbuisje naar het wissel. Het buisje ligt soms ook in een boog. Even olie aan het draad smeren voordat je heb in het buisje steekt, de servo trekt dat prima hoor.
Het is wat meer werk maar zoals jij het nu doet is het ook bewerkelijk.
Op een bepaalde plaats moet ik dat ook nog zo gaan doen maar met 11 cm hoogte onder het schaduwstation heb je genoeg ruimte voor een servo met elektronica hoor, kijk maar klik (de koeling van de elektronica is nog hoger dat de servo's zelf)

Voorheen legde ik de Marklin wisselaandrijving ook op de kop zoals jij het nu nog hebt. Door vaak ergerlijke storingen heb ik ze er allemaal in één keer er uitgegooid en ben overgestapt op servo's.
Bevalt mij prima.

Mooie baan bouw je trouwens, compliment!

Mvg, Johan
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8895


268*


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 21 Juni 2014, 10:28:35 »

Dank je.

Even een foto gemaakt van de kalktrein zoals hij nu op de baan staat.
Voorlopig nog maar 8 Fals-z. Zoals hieronder afgebeeld heeft het nooit gereden. Toen de bruine wagens reden waren de 6400 locs er nog niet en toen die voor Railion reden, waren de bruine wagons er niet meer. De locs samen met de grijze kan qua tijdperk wel, of ze met Duitse Herders hebben gereden betwijfel ik.

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #11 Gepost op: 21 Juni 2014, 12:40:19 »

Voordat de Flanderbach met 6400-herders reed kwam eerst de kalk nog met DB 232 naar Nederland. Mss ook een idee?

Mvg, Johan
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8895


268*


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 1 Juli 2014, 19:25:57 »

Zeker! Er is een BR232 in de collectie, dus dat kan een mooie trekkracht zijn in de '01-'03 uitvoering van de kalktrein.

Dit weekend kwam er weer nieuw materieel via Sydborg Waldijk binnen rollen.
Weer 2 Mehano Falns121, wat het aantal nu op 6 brengt. Samen met 2 Fleischmannen Fal(n)s183 begint de kolentrein vorm te krijgen.



Uit dezelfde gemeente kwam een partij NL bovenleiding naar Waldijk. Deze was op onverklaarbare wijze in Denemarken beland.  Grin



Verder wil ik even een link maken naar het schitterende station Ermehuizen, gebouwd door Jaap Smit en afgebouwd door Jeroen Water geïnspireerd op het hierboven ook nog zichtbare station Waldijk. Een prachtig gebouw geworden, Jeroen!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17388


315*


« Antwoord #13 Gepost op: 1 Juli 2014, 22:48:21 »

Uit dezelfde gemeente kwam een partij NL bovenleiding naar Waldijk. Deze was op onverklaarbare wijze in Denemarken beland.  Grin

Zie je nou wel dat DK niet saai is!   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8895


268*


WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 23 Augustus 2014, 16:34:37 »

Deze week kwamen er nieuwe aanwinsten aan in Waldijk.
Modelbahnshhop Lippe was erg scherp met een aantal ICL-rijtuigen en aangezien dé stap genomen is naar 1:87, deze dus rap aangeschaft!  Duim omhoog


Roco 45142 Bimz

Roco 45143 Bimz

Roco 45144 Bimdz met sluitlichten

Helaas was de Aimz (45141) al uitverkocht. Als dan einde jaar (lees ik op BNLS)de Apmz van Rivarossi verschijnt, schiet het al op met deze stam.

Daarom staat de zelf gemaakte ICL stam uit Märklin rijtuigen ook te koop op MP en bij 3Rail.
Het verslag van de bouw van deze rijtuigen staat online bij BNLS.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: [1] 2 3 ... 171   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: