Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1017841 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #15 Gepost op: 23 Augustus 2014, 22:14:38 »

Je zou eens bij Harlaar kunnen proberen die hebben volgens mij ook nog wel aardige voorraad liggen van deze ICL rijtuigen incl 1ste klas. ik heb zelf een 9 delige stam samengesteld.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 23 Augustus 2014, 22:28:13 »

Dank je voor de tip  Duim omhoog

Heb je nummers dan aangepast? Naar mijn weten zijn er slechts 4 Roco's uitgebracht.

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #17 Gepost op: 23 Augustus 2014, 22:34:36 »

Nee nummers aanpassen ben ik geen held in, en heel eerlijkgezegt ben ik ook geen nummertjesfreak die van alles 1 wil hebben zo nauw kijk ik niet  Grin
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 23 Augustus 2014, 22:54:40 »

Dat is op zich geen probleem natuurlijk. Ik heb de ICL's gefotografeerd in April 2009 en toen reden ze in stammen van 9 tussen Amsterdam en Deventer. 2 A's aan de uiteinden, 7 B's van verschillende soorten in het midden. Ik heb wel alleen stammen gezien waar de A's bestonden uit 1 Aimz en 1 Avmz.
« Laatste verandering: 24 Augustus 2014, 09:09:19 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #19 Gepost op: 24 Augustus 2014, 09:07:40 »

Mooie aanwinsten, scherpe prijs inderdaad.  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 22 September 2014, 19:11:51 »

Onverwacht kwam er zaterdag nog een aanwinst voor de kolentrein naar Waldijk.
Overgenomen, betaald en.....vergeten  Grin
De kolentrein weer een wagen langer  Duim omhoog



En het '2.0' van de titel van deze draad wordt toch een beetje waarheid.
De wens langere treinen te kunnen bergen in het schaduwstation deed mij onderzoeken of dat hier of daar mogelijk is. Hier zou het zo kunnen:



Links de bestaande situatie: 5 sporen, allemaal 2m' lang en rechts een alternatief waar bij de rechter 3 sporen zeker een 50 cm langer worden, de linker 2 iets korter.. Uitvoering nog niet definitief, 2 wissels zijn er inmiddels wel.  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 26 Oktober 2014, 16:53:05 »

Wederom een nieuwe aanwinst op Waldijk: de ICL eerste klasse Roco 45141



Met de Avmz in de winkel (en in bestelling) schiet de ICL stam op. Jammer dat er maar 3 B's zijn uitgebracht. Wellicht moet er nog eens één bij komen en worden omgenummerd.

De plannen voor de wijziging van het ene schaduwstation worden concreter. Hieronder de situaltie nu met er al opgelegd een nieuwe kruising t.b.v een nieuw kopspoor waar de stoptrein (plan V of DE 2) op mag pendelen naar en van het kopspoor op het station.



en zo zou het moeten worden



Effectief worden de 5 rechter schaduwstationsporen zo'n 40-50 cm langer en komt er dus 1 schaduwstation spoortje bij voor een trein die toch maar altijd 2 bakken lang is.
Planning: kerstvakantie 2014  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 9 November 2014, 12:41:00 »

Gisteren naar Houten geweest en daar werden weer een paar nieuwe aanwinsten voor Waldijk bemachtigd;

Ik was op zoek naar een Bm235 voor de Erasmus maar kwam een Bm234 tegen voor een aantrekkelijke prijs. Nu meende ik me te herinneren dat dié in de Scandinavië - Holland Express reed. Die wil ik ook nog samenstellen, dus hij ging mee.
Voorlopig mag hij dan wel met de Erasmus mee  Wink



Verder de bestelde Avmz111.5 van Rivarossi opgehaald voor de ICL-stam



Verder nog wat fijne grijze ballast wat de belading van de Fals-z gaat worden. Voor de Proxxon wat onderdeeltjes en natuurlijk Mispoes'  boek  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 6 December 2014, 16:53:30 »

In aanloop naar de kerstvakantie vanmorgen vast een plaatje hout gehaald bij de bouwmarkt.
Hier boven is al te zien wat het plan is, maar dit eens uitleggen met echter rails leek me wel handig. Ook handig voor het in model zagen van de plaat trouwens
Hieronder een plaatje. De rode lijnen vullen de nog ontbrekende stukken rail in





De 5 schaduwstationsporen (1 t/m 5) worden dan respectievelijk 52, 52, 50, 35 en 54 cm langer.
Spoor 6 is doorgaand verkeer op weg naar het andere schaduwstation en spoor 7 is nieuw (zie ook de 2e foto waar de engelse wissel al op z'n toekomstige plek ligt)
Dat nieuwe kopspoor (ca. 85 cm lang)is voor de trein die tussen dit spoortje en het kopspoor 1 op het station gaat pendelen. Een rode of gele DE2, een plan V of sprinter.

Terwijl ik dit schrijf zit ik naar de sporen naast me te loeren en bedenk ik dat wellicht het wissel tussen spoor 1 en 2 'hoger' geplaatst kan worden zodat de sporen nog langer worden.
Zo eens verder puzzelen  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 7 December 2014, 16:33:29 »

Die bedenkingen van gisteren hebben me vandaag bezig gehouden met onderstaande resultaat.
Het wissel, zoals in de afbeeldingen van gisteren gebruikt voor spoor 1 en 2, kon niet 'hoger' worden geplaatst, maar een met nog een bochtwissel kan het wel!
Die moet ik dan nog even ergens scoren, maar het levert weer extra lengte op: spoor 1 nu 65 cm langer dan oude situatie en spoor 2: 60 cm langer.
Op minimaal 4 van deze sporen kunnen nu treinen met 7 rijuigen 1:87 en op het langste spoor past nu bv. een kolentrein met 2 Liliput 6400 en in totaal 16 kolenwagens  Duim omhoog


een beetje onscherp op het keukentrapje en bij TL-licht
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 7 December 2014, 23:42:23 »

Een beetje onscherp op het keukentrapje en bij Tl-licht.
Ach, dat valt reuze mee. Het idee is vrij helder, hoor. Smiley
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #26 Gepost op: 8 December 2014, 14:42:27 »

Bochtwissels zijn enorme ruimtewinners, maar hun reputatie is niet bepaald geweldig, in ieder geval niet van de bochtwissels van Flm, die nogal eens tot ontsporingen leiden.

Groet,
Ruud
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 8 December 2014, 15:44:30 »

Bij Märklin niet anders, vandaar ook dat ik ze alleen als 'uitrijder' gebruik  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 14 December 2014, 16:57:52 »

Rails ligt, draadjes gesoldeerd, railstaven geïsoleerd t.b.v. terugmelding, de zaag er in, passen en lijmen.....middag om  Grin


het fototoestel boven je hoofd houden en ongeveer mikken mij TL-licht komt de kwaliteit niet ten goede...gaat om het idee
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #29 Gepost op: 14 December 2014, 17:03:14 »

Banedanmark, afdeling Sydborg komt binnenkort inspectie houden!   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: