Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 60   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 276355 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Blausee-Mitholz
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2186



« Antwoord #210 Gepost op: 2 Februari 2016, 10:13:39 »

Camera ziet meer dan jij ziet.

Mvg, Johan
Gelogd

Een trein rijdt niet op tijd maar op rails!

De trein, alleen in het klein is hij nog fijn!

..... schat het is je krultang ....
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5730


226*


« Antwoord #211 Gepost op: 2 Februari 2016, 10:15:32 »

Ik ga vanavond eens met m'n kin op de baan loeren  Cheesy
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5730


226*


« Antwoord #212 Gepost op: 2 Februari 2016, 20:03:05 »


Hoezo lamp stuk? Het gas is gewoon op....

Sluitertijd 1/21 sec.
Lensopening F/2,9
ISO 200

De vorige foto 1/16 sec.
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5158


WWW
« Antwoord #213 Gepost op: 2 Februari 2016, 20:57:33 »


De Mcn loert argwanend naar het gedoofde sein terwijl hij een lastgeving overhandigd krijgt...
Cheesy Duim omhoog

Hoezo lamp stuk? Het gas is gewoon op....
Dat krijg je als je Nederlands rijdt.
In Duitsland hadden ze daar een oplossing voor.
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #214 Gepost op: 8 Februari 2016, 18:39:37 »

Wat me nu trouwens opvalt, die vier schakelkasten op een rij, de twee linker kasten, staan die niet wat dicht op elkaar?
Als in, gaan die deurtjes nog enigszins fatsoenlijk open? En hoe zit dat eventueel met een vluchtweg als de deurtjes openstaan?

Is er toevallig iemand hier die daar iets nuttigs over kan melden? Zal me niks verbazen namelijk dat daar ook richtlijnen voor bestaan.  Tongue


Romar
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5730


226*


« Antwoord #215 Gepost op: 8 Februari 2016, 19:02:39 »

Zal vast....ze staan nog los en voor de foto even snel rechtop gezet. Er lagen een paar om.
Ze staan zo zeker te dicht op elkaar, geen twijfel over  Cheesy
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5730


226*


« Antwoord #216 Gepost op: 27 Maart 2016, 16:05:21 »

Gebeurt er nog wat in Waldijk?
Nou, niet zo heel veel tijd voor de hobby gehad recentelijk, maar zo nu en dan wel wat stapjes gezet met de perrons.
Het laatste stuk was aan de beurt: het gebogen stuk van perron 2.



Ook hier dezelfde methode toegepast als bij 'de overkant'; het insnijden tussen de tegeltjes waardoor het stuk al uit zichzelf iets gebogen gaat staan.



Vastlijmen met Tesa hobbylijm en een nachtje laten zitten geklemd met een paar lijmtangen.



Het eindresultaat...nou ja, eind....nu vervuilen Wink
(kijk dat waterpas eens het stationsgebouw nadoen..)


Bron onbekend

Deze foto is daarbij o.a. een voorbeeld. Ooit eens gevonden en opgeslagen voor dit doel, echter waar gevonden weet ik nu even niet meer...  Undecided



Met de Vallejo Wash kwam ik tot dit resultaat op de achterkant van het (schier)eilandperron tussen spoor 1 en 2. Die achterkant zie alleen als ik heel moeilijk een foto zou maken vanaf de achterwand naar voren, maar toch...  Wink
Een mooi stuk om op te oefenen voor ik de zicht-stukken ga doen.
Het is me nog even wat te vaag zo. Toch maar weer de terpentine-wash? Of eerst wat poedertjes proberen? Hmmm..  Undecided
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5158


WWW
« Antwoord #217 Gepost op: 27 Maart 2016, 16:26:33 »

Veel te smerig....


Flauw, ik geef het toe.  Grin

Serieus dan maar.
Ik denk dat je met name wat meer bruin en vooral groen moet toepassen. Wat je op de voorbeeldfoto ziet lijkt vooral alg-aanslag.

Huub
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5730


226*


« Antwoord #218 Gepost op: 27 Maart 2016, 18:23:23 »

Veel te smerig....

 Grin Grin

Goed idee trouwens. Eens kijken hoe ik subtiel algen ga imiteren 
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Joran
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 427


« Antwoord #219 Gepost op: 28 Maart 2016, 14:35:15 »

Ziet er netjes uit! Zag op Ontraxs de perrons van GM&S. Mooi, maar de tegels lijken een stuk kleiner dan die van Auhagen. Toch eens wat opmeten.
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5730


226*


« Antwoord #220 Gepost op: 28 Maart 2016, 15:16:38 »

Net even gedaan  Grin

49 Auhagen tegels is 19,5 cm.
19,5 cm is in werkelijkheid 19,5 x 87 = 1696,5 cm.
1696,5 delen door 49 tegels maakt 34,6 cm per tegel
Iets groter dus dan de werkelijkheid die 30 cm per tegel is.
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5730


226*


« Antwoord #221 Gepost op: 28 Maart 2016, 17:49:36 »

Station Waldijk 3.0

Wat nu? Wordt Waldijk afgebroken?
Zo erg is het niet, maar 'de schop gaat wel in de grond'.
Symbolisch dan wel want ik zal met de houten ondergrond meer aan zagen, beitels en messen hebben.

Ik begon me steeds meer te 'ergeren' aan het feit dat ik niet de mogelijkheid had ingebouwd om vanaf spoor 4 ook te kunnen vertrekken in tegengestelde richting.
Dat kan op spoor 2 wel en dat geeft meer mogelijkheden merk ik nu het zaakje al een tijdje met Koploper rijdt.
Na wat wikken en wegen, verschillende ideeën passeerden de revue, waaronder een Hosenträger -op 3Rail al eens succesvol gebouwd-, maar uiteindelijk werd het wat anders.

   

Links hoe het nu is, rechts hoe het wordt.

De treinen lopen binnen via het rode spoor links onderaan en konden via het wissel naar spoor 3 (recht door) of 4 (afbuigend) worden geleid.
Dat kan nog steeds, alleen nu via de Engelse wissel die geruild heeft met het kruispunt. Verder wordt die eerder genoemde wissel verplaats naar het linker spoor en komen er 2 wissels bij die er voor zorgen dat je van spoor 4 terug kunt keren uit de richting waaruit de trein kwam.


De oude situatie

Vandaag begonnen met de twee nieuwe wissels voor te bereiden. Draden solderen voor massa en rijspanning. Alle raillassen verwijderen zodat de wissels 'los' gemonteerd kunnen worden.
Dit geeft hhet voordeel dat die er weer relatief gemakkelijk uitgehaald kan worden. Hier heb ik nu ook voordeel van bij deze verbouwing.



Ook de rails al vast roestkleurig schilderen is handig om nu te doen. De eerste 'ronde' hiervan is vanmiddag ook gebeurd. Als de verf goed droog is kan het wissel omgelegd worden en kan ik de andere kant doen.



Aan de achterkant lijm ik dunne sheet met houtlijm zodat de steentjes straks van boven op vast komen en niet op de ondergrond. Straks zit het wissel alleen vast door de steentjes langs de randen en dat kan dan redelijk gemakkelijk losgesneden worden.

En dan het mes er in.....  Undecided  Even moed verzamelen en dan slopen!!



Het Engelse wissel kwam vrij simpel los evenals de gewone wissel die verplaatst moet worden. Het kruispunt zit nu nog op z'n oude plek. Deze zit wél met raillassen vast en volgens mij ook niet voorzien van zo'n sheet, dus die zit gewoon erg vast... Waarschijnlijk gaat hij los met blauwe plaat en al. De raillassen zullen de grootste hindernis zijn.
Misschien moet de Proxxon met slijpschijf ingeschakeld worden...

Wordt vervolgt..  Wink

 
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 10821


215*


« Antwoord #222 Gepost op: 28 Maart 2016, 18:02:52 »

NS zet in Waldijk dus bussen in. Niet vanwege stormschade maar wegens grootscheepse spoorvernieuwingen.   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5158


WWW
« Antwoord #223 Gepost op: 28 Maart 2016, 18:20:06 »

Wissels BIJplaatsen?  Huh?

Je maakt de spoorbeheerders ten schande.  Angry
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5730


226*


« Antwoord #224 Gepost op: 28 Maart 2016, 18:30:27 »

Ha ha, in de jaren 80 deden ze daar nog niet zo moeilijk over  Grin
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 60   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: