Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1017999 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #240 Gepost op: 17 April 2016, 20:09:42 »

Overigens moet het sein wat hier geel toont en één van de weinige seinen is die al op de baan geplaatst is, een beetje verplaatst worden. Als deze trein van de andere kant komt en dan via de Engelsman naar spooor 3 gaat, raken de treeplanken het sein... Geplaatst toen deze treinbewegingen nog niet mogelijk waren  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #241 Gepost op: 19 April 2016, 10:39:34 »

Je bent druk in de weer, Jakop! Wijzigen in bestaand spoor is altijd een enorm gedoe en je komt nogal eens voor onaangename verrassingen te staan - grote en kleine. Eindeloos testen en proefrijden is het parool. Hopelijk komt het allemaal snel in orde.

Groet,
Ruud
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #242 Gepost op: 19 April 2016, 12:06:33 »

Inderdaad Ruud. Testen met zo veel mogelijk materieel ook want waar het ene geen moeite mee heeft, loopt een andere van uit de rails..
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #243 Gepost op: 24 April 2016, 16:11:01 »

Ik ben ook maar eens aan mijn 'gebreken-lijst' begonnen.
Alles wat er is mis gaat, zoals het voornoemde sein wat nu verkeerd staat, wordt bijgehouden in een lijst zodat ik die stuk voor stuk kan gaan oplossen.

Op die lijst stond al een tijdje de DD-AR stam. Als die duwend naar schaduwstation 1 ging, ontspoorde consequent het eerste rijtuig aan de lok door overbuffering.
Alleen daar en nergens anders...  Undecided

De oplossing heb ik gezocht in de koppeling van de lok. Dit was geen kortkoppelmechanisme, maar een draaibare koppeling aan het wielstel.
Nu dan ruimte gemaakt voor een Symoba-mechanisme



Een flink stuk uit het frame gezaagd en gevijld en de Symoba met seconde-gel gemonteerd. Excuus voor de onscherpe foto('s)



Met NEM-schacht en kortkoppeling van Roco en aangepast wielstel.



In duwende toestand zo'n 1,5 mm bufferafstand. Trekkend ongeveer 2 mm.
Op de kritische plek scheren de buffers nu langs elkaar, denk net zonder elkaar te raken. Probleem opgelost!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Rene H0
Newbie

Offline Offline

Berichten: 26


« Antwoord #244 Gepost op: 24 April 2016, 16:50:40 »

Hoi Jakob,

Die kan je weer van je lijstje afstrepen Duim omhoog
Ik zie, dat je een draadje van de lok naar het rijtuig hebt gemaakt.
Is dit puur cosmetisch of geeft die nog massa door?
Wel erg goed idee, maar ook gedurfd.  

Groetjes
René
« Laatste verandering: 24 April 2016, 17:37:11 door Rene H0 » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #245 Gepost op: 24 April 2016, 17:21:18 »

Als het stekkertje in de lok steekt, geeft hij ook nog massa door.  Grin
Nu hangt hij los. In eerste instantie kreeg de lok niet goed genoeg massa en toen heb ik beide wielstellen van het eerste rijtuig voorzien van slepers op de assen en dus een massa draad naar de kap van de lok.
Het draadje is tegenwoordig altijd los, dus kennelijk krijgt de lok massa genoeg van z'n eigen wielen.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #246 Gepost op: 21 Mei 2016, 15:00:16 »

Vandaag was er weer beurs in Houten. Nu ga ik gemiddeld 2 keer per jaar heen en vandaag was het zo ver.
Om half 12 een mini-MSW-meeting aan de stand van Gert.
Kennis kunnen maken met Johan (Blausee Mitholz) en ook Sander was van de partij.  Duim omhoog

Houten is ook altijd een mooie gelegenheid om spullen bij MTE af te halen. Nu had ik al in oktober vorig jaar de ACTS 1254 besteld toen die in de 'dump/uitverkoop' ging, echter de modellen waren nog niet beschikbaar in de winkel(s). Eind april kwamen die los en begin mei melde MTE dat deze klaar lag. Nu in Waldijk gearriveerd!



Een mooie aanwinst in het '00-'09 tijdperk en zal worden ingezet als trekkracht van een containertrein.

Gert had bij zijn laatste bezoek aan Denemarken een bezoek gebracht aan Hobbykæden in Nørresundby. Voor mijn Scandinavië - Holland Express 1985-1990 had ik nog een DSB BDm nodig en deze winkel brengt, net als MTE in NL doet, modellen uit met andere wagennummers. De BDm-en zijn schaars maar zij hadden deze nog op voorraad.
Gert ging naar huis met een paar prachtige Deense Huckepack-wagens en bracht onderstaande voor mij mee naar Nederland.



Johan, die al zijn wissels met servo's bedient, had nog een aantal ongebruikte Märklin wisselspoelen over. Na mijn recentelijke verbouwing van wisselstraat West was ik er doorheen en er zijn op het toekomstige museum-Bw nog een aantal wissels te bedienen. Als ik nu ga bouwen wat de planning is, zou ik genoeg moeten hebben aan deze 6.



Sander bracht uitbreidingsprintjes mee om bv. een LokPilot V4.0 te voorzien van nog eens 2 versterkte uitgangen (f3 en f4). Nu nog niet nodig, maar een jaar terug zag ik functie-mappen ook als niks voor mij en daar ben ik ook voorzichtig mee begonnen, dus je weet nooit...



Overigens zijn ze slechts 9 x 8 mm  Shocked

Tja...dan Houten.... Ik had het er al over met voornoemde heren; het lijkt er op dat 2 groepen aanbieders zachtjes aan groeien: professionele handelaren/winkels die nieuwe spullen tegen winkelprijzen aanbieden en de tafels met neem me niet kwalijk meuk die niemand meer wil hebben. Een derde groep aanbieders, waar ik eigenlijk voor naar Houten kom (naast afhalen bij MTE en gezellig Oh-en dan), zijn de aanbieders van goed tweedehands materiaal voor een redelijke prijs.
Die zijn er nog wel, maar volgens mij steeds minder...
Maar onderstaande hadden ze nog wel!  Duim omhoog



Roco 44037 voor in de grindtrein jaren 80. Elders gezien voor €75, maar deze mocht mee voor €62,50.  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #247 Gepost op: 21 Mei 2016, 15:37:31 »

Weer prima vermaakt!
Net als ik overigens!  Smiley
Gelogd

mvg,
 Sander
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #248 Gepost op: 21 Mei 2016, 20:12:50 »

Hallo Jakop,

Ik deed er toch niks meer mee, bij jou zijn ze in goede handen!
Veel plezier er mee! leuk trouwens om ze nog even terug te zien  Wink Grin

Mini meeting was idd gezellig. Heb overal zoveel gekletst dat toen ik thuis was er achter kwam dat ik dingen vergeten was te kopen  Shocked Shocked Shocked
Nou ja reden om volgende keer weer te gaan  Wink

Mvg, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #249 Gepost op: 22 Mei 2016, 11:38:48 »

Heb je eigelijk een nieuwe camera Jakop? De foto's van de modellen op je baan zijn opvallend beter dan eerdere foto's.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #250 Gepost op: 22 Mei 2016, 12:02:22 »

Nee, ik heb bijgeleerd  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #251 Gepost op: 31 Mei 2016, 19:20:01 »

Rail magazine gelezen? Grin

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #252 Gepost op: 14 Augustus 2016, 11:20:38 »

Absoluut!  Grin

In de zomer gebeurt er niet zo veel in Waldijk, maar gisteren kwam er nog een aanwinst binnenrollen.
Oorspronkelijk van een (Neder)Deense eigenaar, 3 of 4 Houten's op Gert's tafel overleefd en nu asiel gevonden in Waldijk.



Ik had al 2 Tds-en (Tds243), allemaal Roco 46419, en nu met 3 verschillende wagennummers.



Van links naar rechts:
21 84 573 0 300-4
21 84 573 0 340-0
21 84 573 0 332-7

Wat mij opviel nu ik ze eens alle drie naast elkaar zette was de afwijkende kleur van het kunststof van de middelste. Veel lichter blauw en de stangen van de klepbediening zijn bijna doorzichtig blauw. Die zal meer aandacht tijdens het weatheren moeten krijgen, wellicht eerst nog wat blauwe verf op die stangen...  Undecided

Wat ook opvalt is de afwijkende plaats van de opschriften van de rechter. Wat is waar? Geen idee.
Misschien kunnen de fotografen van de 'oude doos' eens in hun collecties graven naar Tds-en 'in het wild' op de baan.
Ze lijken me leuk om als clustertje van drie in een gemengde goederentrein te zetten, maar was dit realistisch in de jaren 80/90?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #253 Gepost op: 14 Augustus 2016, 12:48:58 »

Tien zomers geleden had men het bij de buren over deze wagentjes.

Hier zie ik een foto van een soortgelijke wagen waarbij het logo laag zit.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #254 Gepost op: 14 Augustus 2016, 13:47:17 »

Ze zijn er ook in het lichtgrijs of zo geweest. Zie deze foto. Geen idee of dit NS wagens waren. Ik zie geen vishaken op de andere foto's.


Bediening Musselkanaal met DB loc 216 083-6 op 10 september 1981.
Gelogd

Groet, Frank
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: