Vandaag was er weer beurs in Houten. Nu ga ik gemiddeld 2 keer per jaar heen en vandaag was het zo ver.
Om half 12 een mini-MSW-meeting aan de stand van Gert.
Kennis kunnen maken met Johan (Blausee Mitholz) en ook Sander was van de partij.
Houten is ook altijd een mooie gelegenheid om spullen bij MTE af te halen. Nu had ik al in oktober vorig jaar de ACTS 1254 besteld toen die in de 'dump/uitverkoop' ging, echter de modellen waren nog niet beschikbaar in de winkel(s). Eind april kwamen die los en begin mei melde MTE dat deze klaar lag. Nu in Waldijk gearriveerd!
Een mooie aanwinst in het '00-'09 tijdperk en zal worden ingezet als trekkracht van een containertrein.
Gert had bij zijn laatste bezoek aan Denemarken een bezoek gebracht aan Hobbykæden in Nørresundby. Voor mijn Scandinavië - Holland Express 1985-1990 had ik nog een DSB BDm nodig en deze winkel brengt, net als MTE in NL doet, modellen uit met andere wagennummers. De BDm-en zijn schaars maar zij hadden deze nog op voorraad.
Gert ging naar huis met een paar prachtige Deense Huckepack-wagens en bracht onderstaande voor mij mee naar Nederland.
Johan, die al zijn wissels met servo's bedient, had nog een aantal ongebruikte Märklin wisselspoelen over. Na mijn recentelijke verbouwing van wisselstraat West was ik er doorheen en er zijn op het toekomstige museum-Bw nog een aantal wissels te bedienen. Als ik nu ga bouwen wat de planning is, zou ik genoeg moeten hebben aan deze 6.
Sander bracht uitbreidingsprintjes mee om bv. een LokPilot V4.0 te voorzien van nog eens 2 versterkte uitgangen (f3 en f4). Nu nog niet nodig, maar een jaar terug zag ik functie-mappen ook als niks voor mij en daar ben ik ook voorzichtig mee begonnen, dus je weet nooit...
Overigens zijn ze slechts 9 x 8 mm
Tja...dan Houten.... Ik had het er al over met voornoemde heren; het lijkt er op dat 2 groepen aanbieders zachtjes aan groeien: professionele handelaren/winkels die nieuwe spullen tegen winkelprijzen aanbieden en de tafels met
neem me niet kwalijk meuk die niemand meer wil hebben. Een derde groep aanbieders, waar ik eigenlijk voor naar Houten kom (naast afhalen bij MTE en gezellig Oh-en dan), zijn de aanbieders van goed tweedehands materiaal voor een redelijke prijs.
Die zijn er nog wel, maar volgens mij steeds minder...
Maar onderstaande hadden ze nog wel!
Roco 44037 voor in de grindtrein jaren 80. Elders gezien voor €75, maar deze mocht mee voor €62,50.