Nee...Deens 1:1 rijdt met Märklin
Vandaag uren lopen stoeien met 2 vertrekseinen. Zo ingewikkeld?
Nou, het was nogal een gepiel om er bij te komen.
Een gat in het perron is zo geboord, maar dan kom je boven een schaduwstation uit.
Het benodigde gat zou ø 2 mm zijn.
Om de paal nog wat meer body te geven het ik het stuk wat in het perron steekt een krimpkous gegeven.
Het uiteindelijke gat is ø 2,5 mm geworden en dat is groot genoeg voor de 3 uiterst dunne lakdraadjes.
Maar die zijn slechts 10 cm lang en verlengen na plaatsen lukt niet omdat ik er niet bij kan.
Dus moet er eerst een stuk aan gesoldeerd worden. Daar heb ik decoderdraad voor gebruikt om het nog enigszins dun te houden.
Die kunnen dan weer niet tegelijk door dat gat en dus 1 voor 1....krullende decoderdraden, flinterdunne lakdraadjes die precies doen wat ik niet wil etc..
Uiteindelijk lag er een bos draad in het schaduwstation en moest dat via veilige omwegen bij de decoder terecht komen.
De eerder vermelde schroefstrip om de met weerstanden voorzien GND-zijdes van de seinen netjes te kunnen verbinden zit inmiddels ook op het plankje.
Er ontbreekt nu nog 1 draad op uitgang 4 van het vertreksein op perron 4 zuidzijde.
Omdat het perron nog niet definitief vast zit, monteer ik dat sein nog niet. Voor later dus.
Werkt het uiteindelijk ook nog? Jazeker!!
FILMPJE