Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1017655 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 5 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #960 Gepost op: 27 Januari 2020, 21:55:24 »

Ah juist.....op de foto zelfs leesbaar. Eens kijken of die in botsneus-tijd er nog op zaten

EDIT: kennelijk niet meer volgens de foto's....  Undecided
« Laatste verandering: 27 Januari 2020, 22:11:30 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #961 Gepost op: 28 Januari 2020, 07:13:22 »

Ziet er al goed uit! Ik zie dat je botsneus niet mooi recht op z'n poten staat. Hebben die van mij ook last van. Dat komt door de patrijspoorten. Beide zijden zitten bovenlangs aan elkaar vast. Dit kunststof onder het dak zorgt er voor dat de kap niet mooi kan zakken over de body. Zie https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=15093.msg3222064661#msg3222064661.

Ik moet het ook nog steeds eens doen.
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #962 Gepost op: 28 Januari 2020, 18:59:52 »

Nee, Ger heeft ze niet meer  Cry

Vorig jaar nog wel... Je moet geen haast hebben, maar uiteindelijk kwam het toen nog goed. Ik begrijp dan dat hij ermee gestopt is?

De 1206 is geen optie. Werd al in 1979 geel-grijs.
Om een blauwe 1200 in mijn tijdperk ('80-'93) te rechtvaardigen ga ik voor de langst blauw gebleven lok: 1211  Wink

1211 kreeg in 1978(?) een derde pit op de motorkap. Ga je dat ook aanpassen? Of is dat de knipoog? Smiley
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #963 Gepost op: 28 Januari 2020, 19:10:29 »

14 mei 2018 antwoorde hij me dat dit nummer niet meer op voorraad was en i.v.m. gezondheidsperikelen voorlopig niet ging (of kon?) etsen.
Wel zou hij de vraag bewaren voor later, dus ik wacht geduldig....en de Märklin 1215 ook  Grin

De lok krijgt dan ook een derde pit net zoals ik de 1212 (nu 1217) heb gegeven.
Zoals het plan nu is komt er dan ook zo'n Faulhabertje in.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #964 Gepost op: 28 Januari 2020, 19:12:18 »

Vorig jaar nog wel... Je moet geen haast hebben, maar uiteindelijk kwam het toen nog goed. Ik begrijp dan dat hij ermee gestopt is?

Voor zover ik weet is Ger Knijf nog steeds actief. Ik kom hem geregeld tegen in Houten, omdat hij daar ook een stand heeft.
In december kwam hij nog even bij mij buurten, dus toen was hij in ieder geval nog actief. Je zou er eens een mailtje aan kunnen wagen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #965 Gepost op: 28 Januari 2020, 20:01:06 »

Voor zover ik weet is Ger Knijf nog steeds actief. Ik kom hem geregeld tegen in Houten, omdat hij daar ook een stand heeft.
In december kwam hij nog even bij mij buurten, dus toen was hij in ieder geval nog actief.

Daar heb ik hem toen ook nog gesproken, vandaar mijn vraag of hij er nu mee gestopt is. Afgelopen beurs heb ik hem niet gezien (maar ben ook niet overal geweest).
« Laatste verandering: 28 Januari 2020, 20:04:38 door 1200blauw » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #966 Gepost op: 28 Januari 2020, 20:41:27 »

Geen idee waarom jullie nu denken dat hij gestopt zou zijn...  Huh?
Nummer 1211 niet op voorraad (via mail gemeld aan mij) en afgelopen herfst in Houten zelf gecheck bij hem.

Dus...wachten tot hij nieuwe etst
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #967 Gepost op: 28 Januari 2020, 20:51:41 »

Geen idee waarom jullie nu denken dat hij gestopt zou zijn...  Huh?

Huh? Ik zeg toch juist dat hij volgens mij helemaal niet gestopt is?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #968 Gepost op: 28 Januari 2020, 21:50:29 »

Geen idee waarom jullie nu denken dat hij gestopt zou zijn...  Huh?

Mijn vraag kwam hieruit voort:

Nee, Ger heeft ze niet meer  Cry

Het antwoord van Gert en jou was volgens mij dat hij niet gestopt is, maar dat je geduld moet hebben. Dat zei ik ook al, dus we zijn het denk ik eens?
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #969 Gepost op: 2 Februari 2020, 12:36:06 »

De verbouwing van de aftandse Roco 2200, NS 2310 to be, is nog steeds bezig.
Nu ben ik met de schildjes bezig maar weet niet precies waar deze moeten.

 

De nummerplaten aan voor, achter en zijkanten is natuurlijk wel duidelijk, maar er zit meer in de Philotrainset.
Ik vermoed dat de groen omcirkelde schildjes de HEEMAF-STORK-ALLAN bordjes zijn aan de zijkanten van de neus op de hoogte van de bovenkant van de deuren in de huif.



Waarom dat er dan 4 zijn is me onduidelijk. Ik kan ook geen verschil tussen die 4 zien met een loep.
De 2 mooiste zal ik daar dan ook plaatsen.

Het gaat dus met name om de 2 rood omcirkelde. Het lijken me ook een soort van fabrieksplaat, maar waar moet die dan?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #970 Gepost op: 2 Februari 2020, 13:12:59 »

Heb je 'de bijbel' van Sicco en Davy niet in huis?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #971 Gepost op: 2 Februari 2020, 14:23:57 »

Ik heb wat eigen foto's bekeken, zowel begin jaren 80 als de 2225 anno nu.
De groen omcirkelde zijn zitten inderdaad op die plek op de neus, als ze er nog zaten.
Ik kom er namelijk nog maar één tegen die aan een kant zo'n plaat heeft zitten. Aan de andere kant ontbreekt die, net als op alle ander oude foto's.
Op de 2225 zijn ze wel aan beide kanten aangebracht.
Die andere plaat kan ik niet thuisbrengen, noch op mijn oude foto's, noch op de 2225.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #972 Gepost op: 2 Februari 2020, 14:33:53 »

Heb je 'de bijbel' van Sicco en Davy niet in huis?

Goeie tip, niet eens aan gedacht  Undecided

Je ziet ze op veel loks inderdaad niet meer zitten. Ik werk met 2 foto's van de 2310: deze en deze
Bij de eerste zit er wel wat, maar is anders gevormd (vierkanter) dan die Heemaf-Stork-Allan plaat, maar m.i. kleiner dan de onbekende etsplaat. Bij de tweede foto zit er wel een vlek op de bewuste plek, maar of dat nu een plaat is of niet en dat de lak daar nog donkerder is doordat de plaat er jaren overheen heeft gezeten is niet duidelijk.

Overigens kan ik geen foto's vinden van de cabinezijde van de 2310, dus daar is niets te imiteren bij gebrek aan beeldmateriaal  Cheesy

Ik ga de 'bijbel' eens doorbladeren  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #973 Gepost op: 2 Februari 2020, 14:45:59 »

Daar vind ik ook niets...overigens -voor die het boek hebben- staan er 2 foto's van de 2310 op blz. 69.
Één in een dit-komt-nooit-meer-goed configuratie en het bewijs dat het wél goed kwam.  Grin

EDIT: aangezien de 2310 geen Allan machine is zou het ook wel eens de fabrieksplaat van Schneider kunnen zijn 
« Laatste verandering: 2 Februari 2020, 14:54:22 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #974 Gepost op: 2 Februari 2020, 17:00:49 »

Plaatjes zeggen meer dat praatjes, dus een klein verslagje van de vorderingen



Deze Roco machine had een derde frontsein en die had de 2310 niet, dus niet moet weg.
Vlak schuren en dan een stukje rond styreen ø 4 mm, in een wigvorm gedraaid in de boormachine, met veel Revell lijn in het gat geduwd en min. 24 uur laten rusten.
De cabine heeft al een nabehandeling gehad en is inmiddels vlak geschuurd met de rest van de cabine.
In de huif steekt de wig nog uit het gat.



De 2310 had in de 80-er jaren, net als alle 2200'en, rode zwaailichten.
Deze zaten niet op dit Roco model. Op zoek naar een setje en toen ik er om zocht was dat nergens meer te krijgen.
Tot dat Dave (Nederbelg) een setje te koop aanbood op BNLS. Die zitten er nu op  Grin
Overigens zie je de fronten hier al weer geschilderd in een wat doffere matte bruine kleur: Humbrol 133 wat dan weer volgens hun kleurenlijst satijn bruin is  Undecided
De matte verf is een prima basis voor weathering en het is de bedoeling dat het gaat lijken op de foto's uit post #972, dus er wordt nog wat gesmeerpoetst.





Inmiddels is alles in die kleur geschilderd en ook de Philotrain nummerplaten ed. aangebracht.
De eerste vervuilingsronde met poeder is nu aanstaande waarna de blanke lak er overheen gaat.
Daarna wellicht nog wat meer vervuilen, maar dat zien we dan wel.

Naast de 2310 ook nog wat aan de baan gedaan. Er komt een WIDO op station Waldijk!
Een Waarschuwings Installatie Dienst Overpad komt er niet zonder dat er een overpad is...
Dus die moest er komen. Daarnaast moest het technisch ook nog gaan werken: knipperende lampen als er een trein langs komt en constant brandende lampen als het veilig is.
Dát is als eerste gerealiseerd en al uitgebreid getest.
Nu is het overpad er ook



Het kon eigenlijk maar op één plek om geen conflicten met wissels te hebben en op die plek is het nogal druk.
Links een wissel, rechts seinen en het plakkertje naast de baan geeft aan dat daar een bovenleidingmast gaat komen.
Maar goed, het pastte allemaal en Mcn's kunnen nu vanaf het perron via dit overpad het machinistenverblijf bereiken.
Nu de seinpaal met de lampen nog...  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: