Door ziek en zeer (geen Corona) deze week de zolder niet gezien, maar vanmiddag lukte dat wel.
Verder dus met de 1211.
Inmiddels is de Motorola/MFX LoPi 3.0 verruild voor een LoPi 5.0 DCC en heb ik alle bedrading vervangen voor de (voor mij) standaard kleuren.
Ik raak steeds in de war van die Märklin-kleuren...
Het zelf gemaakt verlichtingsprintje werkt prima. Op de achterzijde een banenprintje geplakt met de benodigde weerstanden.
Die voor de andere kant is in productie.
De frontseinen hangen aan wit en geel via F0 en de sluitseinen aan aux 1 en aux 2 en zijn richtingsafhankelijk gemapt op F1.
Verder geen grappen en grollen.
Het ding krijgt standaard het nieuwe Artitec Plan E stammetje aan z'n haak zal zelfs bij uitzondering los rijden en z'n sluitlichten tonen.
Om in de jaren 80 te belanden moesten er nog 3
e frontseinen geplaatst worden.
Dit heb ik exact hetzelfde gedaan als bij de 1212 >> 1217 ombouw.
Daar moest de lok nog helemaal gelakt worden, nu moest de bestaande lak niet beschadigen en het messing buisje in dezelfde kleur worden bijgekwast. Nog een ring van zilver er tegenaan en het sein is bijna klaar.
Het wacht nog op de lichtgeleider, maar die wacht nog op de blanke laklaag die nodig is voor de afwrijftransfers.
Alleen vóór- en achter moest 1215 veranderd worden in 1211 en de NS vignetten moeten op de zijkanten.
Nu bleek de Waldijkse werkplaats die niet meer op voorraad te hebben
Gelukkig het Centraal H0-opschriften Magazijn te Tilburg nog wel en bleek ook nog eens op zondag geopend!
De transfers zijn dus onderweg
Ik dacht een '1' gevonden te hebben die qua maat en vorm overeenkwam met de originele opdruk.
Achteraf blijkt hij iets groter en vooral veel witter...
Daar komt -na de laklaag- nog wel wat vuil over en de remslangen nemen nog wat zicht weg. Jammer dan.
De machinist zit inmiddels al klaar om weer met cabine en al ik de kap geplaatst te worden.
Vermoedelijk zie je niet al te veel van hem terug, alhoewel... van voren denk ik wel