Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 103 104 [105] 106 107 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1017790 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 5 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1560 Gepost op: 20 April 2021, 19:12:32 »

Langzaam maar zeker is er een weiland ontstaan waar ik wel tevreden over kan zijn.
Het begrassen is een leerproces en een weiland is dan wellicht niet hetgene waar je mee moet beginnen.
Een wild begroeide berm was handiger geweest, echter komt na die berm dan toch dat weiland en zal je er wat van moeten maken.
Nu kan je denk ik wel zeggen dat het er min of meer realistisch uit ziet.



Langs de randen kan de boer niet goed maaien en in de punt waar de sloot een scherpe bocht maakt ook niet.
Daar dus langer gras en de eerder genoemde pollen door vers gelegde koeienvlaaien.

Al het 'bruin' voor het Trafohuisje wordt een paadje er naar toe en verder wilder begroeid.
Daar wordt zelden tot nooit gemaaid...



Achter het huisje komen volkstuintjes. Hoe ik dat ga vormgeven weet ik nog niet, maar dat komt vanzelf een keer.
Nu eerst het paadje naar het Trafohuisje vormgeven, dan kan ik daar ook gaan begrassen en verder naar links richting station oprukken.


Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1561 Gepost op: 20 April 2021, 19:42:29 »

Ziet er best goed uit. Moeten de koeien uit de sloot drinken of komt er nog ergens een waterbak of iets dergelijks?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1562 Gepost op: 20 April 2021, 19:44:51 »

Een waterbak lijkt me een must... anders moet Jakop steeds die oude koeien uit de sloot halen Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1563 Gepost op: 20 April 2021, 19:45:51 »

Mooi Jakop Duim omhoog

Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1564 Gepost op: 20 April 2021, 20:08:40 »

Dat ziet er zelfs prima uit! Duim omhoog
De overgang met de muur stoort veel minder dan ik verwacht had. Toch weer stof tot nadenken...
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1565 Gepost op: 20 April 2021, 23:28:44 »

Een waterbak lijkt me een must... anders moet Jakop steeds die oude koeien uit de sloot halen Grin.

Ik doe alweer enkele jaren een keer per week als vrijwilliger 'staldienst' voor een kudde paarden. Natuurlijk zijn paarden geen koeien, maar je let dan wel meer op wat dieren in een wei nodig hebben. En dat is in ieder geval altijd een mogelijkheid om water te drinken. Een boom voor wat schaduw zou ook fijn zijn.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1566 Gepost op: 21 April 2021, 05:59:17 »

Als je beheofte hebt aan water en schaduw, moet je geen koe in Waldijk worden.   Cool

Ziet er goed uit.  Duim omhoog
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1567 Gepost op: 21 April 2021, 09:08:44 »

Het gerucht gaat dat de burgemeester van Waldijk gehard is door zijn jeugd op het Friese platteland, dus ik vrees dat de koeien inderdaad pech hebben.
Hoewel... je weet nooit hoe ze een haas vangen. Dus misschien versieren ze toch nog eens een waterbak.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1568 Gepost op: 21 April 2021, 09:09:43 »

Als je beheofte hebt aan water en schaduw, moet je geen koe in Waldijk worden.   Cool

Precies!

Water zit in de sloten en in het westen en noorden des landsch zijn bomen in een weiland een zeldzaamheid.
We zien ook maar een fractie van het weiland, dus Gert met z'n waterbak en boom maar in het onzichtbare deel fantaseren  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1569 Gepost op: 21 April 2021, 09:59:50 »

Kortom: de Waldijkse Dierenbescherming i.o. kan de boom in!  Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1570 Gepost op: 21 April 2021, 10:05:32 »

Nee, juist niet dus Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1571 Gepost op: 21 April 2021, 10:30:00 »

Jawel, de denkbeeldige boom in het onzichtbare deel.  Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1572 Gepost op: 21 April 2021, 10:49:04 »

Er is geen Waldijkse Dierenbescherming....  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1573 Gepost op: 21 April 2021, 12:28:15 »

Ojee... Ik voorzie de aanschaf van een circustrein met olifanten en tijgers!   Grin

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #1574 Gepost op: 21 April 2021, 16:24:20 »

Ziet er erg overtuigend uit Jakop! En wat je zegt een weiland is echt wel anders dan een spoordijk.

Kan je wat vertellen over de gebruikte vezels, hoe heb je de lijm aangebracht, welke lijm etc.?

Nogmaals, ziet er heel fraai uit, en dat vraagt om meer groen!  Duim omhoog
Gelogd
Pagina's: 1 ... 103 104 [105] 106 107 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: