Als gevolg van de werkzaamheden aan de rangeertreden van de ICR rijtuigen, kwamen Bever en zijn mannen er achter dat er bij een B-rijtuig een complete opstaptrede miste.
Nu hadden de rijtuigen al enige test-meters achter de rug op de Waldijkse baan, dus werd gevraagd het spoor te schouwen op losse onderdelen.
Helaas werden deze niet aangetroffen* en moest er een andere oplossing worden bedacht.
Op de kunststofafdeling van de Waldijkse werkplaats loopt een medewerker rond die altijd roept naar een ieder die het wil horen; "van styreen kun je alles maken".
Dát moest hij dan maar eens waarmaken vond Bever en belaste hem met de klus een opstaptrede na te maken.
Hiervoor moest een draaistel worden verwijderd, een eerste keer voor de werkplaats, wat dus even een paar angstige momenten opleverde om niet iets anders te beschadigen.
Dit ging zonder problemen en daarom werd de BKD, die al opgeleverd was, nogmaals binnengenomen.
Men had al eerder geconstateerd en gerapporteerd dat daar een brede opstaptrede onder smalle deuren zat en vice versa.
Nu draaistellen verwijderen beproefd was, stond niets in de weg om beide draaistellen van de BKD te wisselen zodat het trappen-verhaal weer klopte.
Ondertussen was kunststofman begonnen aan zijn klus.
De trap wordt op dezelfde manier als het origineel aan het draaistel bevestigd met 2 pinnetjes in de daarvoor bestemde gaatjes.
Vanmiddag leverde de man zijn klus op aan Bever en kan het naar de schilder.
De traanplaat is forser, maar de kleinste die ik vond bij de medicijn-doordruk-strips
Het algehele beeld is er en indien grijs geschilderd valt dit minder op dan een missend trapje.
O ja, op het andere B-rijtuig miste een schokbreker...een staafje styreen geplaatst om het gemis te compenseren.
Kan ook door naar de schilder...
* ook niet in de verpakking