Met behulp van Frank werd een mooie passende
versie van de IC Zandvoort - Maastricht gevonden.
Nu probeer ik treinen die in mijn 80-93 periode passen met een kleine aanpassing ook in de periode 00-09 te krijgen.
Dat is bijvoorbeeld met de kalktrein prima gelukt.
Nu heeft de ombouw van ICR naar ICRm doorgelopen tot 2006, dus ‘oer’-ICR’s kunnen heel goed in de laatstgenoemde periode.
De samenstelling van deze IC is door de jaren heen zeer divers en ook wisselend in lengte al naar gelang de behoefte.
Veelal langer dan de in Waldijk gewenste 6 rijtuigen en dus zal er waarschijnlijk ingekort moeten worden op een gespotte samenstelling zoals ook de IC Berlijn en de CNL zijn ingekort.
In een
draadje op BNLS over de trein door de jaren heen staat onderstaande spot.
Dit is wel een heel bijzondere! Met DDM, DDM Bvf, ICR, ICRm en zelfs ICK.
Overwegend nog ICR dus 3 van de ICR’s uit de jaren 80 stam kunnen zo gebruikt worden.
Nu ga ik afwijken met ook het gebruik van de BDK.
Volgens Martijn Haman werden de BKD’s omgebouwd tot BD, BDs en Bf tussen 2002 en 2006 wat een BDK in 2003 nog wel realistisch maakt.
Om toch de stam nog exotisch te maken moeten de twee overige wagens toch wel andere zijn.
Om fietsen mee te kunnen nemen is de DDM Bvf nodig, dus die moet er komen.
Ik heb nog overwogen om een (LSM) ICRm B te kopen uit de huidige batch die in de winkels ligt, maar vind de ICK toch leuker
Die is dan ook vandaag binnengekomen in Waldijk.
Dan is het de bedoeling de trein zoals hieronder afgebeeld op de Waldijkse sporen te brengen.
Nu heb ik nog een DDM B over van Trix, maar die is 1:93,5…eerst eens kijken hoe erg dat stoort en anders op zoek naar een Artitec.
Beide zullen dan nog moeten worden omgebouwd naar de DDM Bvf.