Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 364315 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #195 Gepost op: 21 Mei 2017, 17:43:17 »

Moet dat kedeng-kedeng niet kedengdeng-kedengdeng zijn? De ME is toch een zes-asser?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #196 Gepost op: 21 Mei 2017, 17:51:45 »

Wijsneus!   Cheesy

Ik zal zo even wat anders op de rails zetten, nu mijn statief met camera toch op zolder staat.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #197 Gepost op: 21 Mei 2017, 18:09:40 »

 Duim omhoog  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #198 Gepost op: 21 Mei 2017, 18:22:02 »

En 'wat anders' werd een van de kenmerkendste railvoertuigen van Denemarken: een Lynette. Onlangs las ik in een artikel van Wim Hoekema in Railmagazine dat NS destijds voor de aanschaf van nieuw materiaal van nevenlijnen zelfs even aan Lynettes heeft gedacht. Stel je toch eens voor: een Lynette in NS-geel met blauwe reclame-banen! Wie durft er een alternatieve realiteit op zijn modelbaan te creëren en spuit zo'n Heljan-model over?

Ook deze Lynette laat eerst horen dat er een diesel in zit en rijdt daarna nog even zonder Rudolfs herrieschopper rond, zodat de liefhebbers van kedeng-kedeng en railgesnerp weer aan hun trekken komen. Tijdens de stop hoor je overigens het zeer kenmerkende waarschuwingsgeluid dat aangeeft dat de deuren gaan sluiten.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #199 Gepost op: 21 Mei 2017, 20:36:54 »

Heel fraaie treinstellen, die Lynettes
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #200 Gepost op: 21 Mei 2017, 21:41:40 »

Jammer, dat begin met dat Geel-Grijs, Geel-Blauw en signaal Rood.
Gelukkig word veel goed gemaakt, met die schitterende Lynette.

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #201 Gepost op: 21 Mei 2017, 21:44:28 »

Ha ha! Ja, dit gewoon mijn testbaantje, Christoph. Daar staat her en der nog het nodige Nederlandse materieel op.
Kijk ook nog even op de vorige pagina, daar staat een linkje naar mijn Herningværket-kolentrein.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #202 Gepost op: 21 Mei 2017, 21:46:49 »

Ja, die heb ik ook gezien. Toen begon de ergernis al aan dat Geel-Grijs, Geel-Blauw en signaal Rood.  Grin
Maar zoals gezegd, die Lynette maakte een hele hoop goed. Ik zou hem nooit in dat Geel-Blauw schilderen.

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #203 Gepost op: 21 Mei 2017, 22:13:06 »

Ik ook niet hoor. Voor dat soort experimenten zijn die Heljan-modellen echt veel en veel te duur.
Inmiddels heb ik her en der al foto's gezien van de DSB-uitvoering. Onder andere van een vierdelige uitvoering.
Kijk maar even mee: https://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/dansk-i-model/anmeldelse-af-heljan-y-tog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #204 Gepost op: 22 Mei 2017, 21:10:33 »

Die tussenwagens, had ik gezien.
Hier komt maximaal maar een tweetje, vind ik lang zat en is groot genoeg voor m'n tienjarenplan met vertraging.

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #205 Gepost op: 30 Juni 2017, 20:58:29 »

Bij het laatste avondlicht vertrok zo juist een korte goederentrein uit Sydborg:



De DSB heeft de Midtjyske Jernbanen ingehuurd om een rit naar Padborg te rijden.
Daar zal de goederenwagon worden overgenomen door DB Cargo, die de trein door Duitsland zal rijden.
Naar verwachting zal de trein morgenochtend ergens in Nederland aankomen...   Smiley

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #206 Gepost op: 30 Juni 2017, 21:07:03 »

Je scenery is al dik in orde zie ik.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #207 Gepost op: 30 Juni 2017, 21:10:41 »

Ja, dat is een 'verdeenst' bouwpakket van Artitec. Geïnspireerd op de kerk die in Sønderborg vlak bij de (voormalige) spoorbrug staat.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #208 Gepost op: 30 Juni 2017, 21:34:26 »

De DSB heeft de Midtjyske Jernbanen ingehuurd om een rit naar Padborg te rijden.
Daar zal de goederenwagon worden overgenomen door DB Cargo, die de trein door Duitsland zal rijden.
Naar verwachting zal de trein morgenochtend ergens in Nederland aankomen...

O jee... Shocked Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #209 Gepost op: 2 Juli 2017, 18:59:44 »

Aan het eind van de middag arriveerde in Sydborg een stoere ME-loc met slechts één lege wagen aan de haak. Namelijk de wagen
die weer terugkeerde nadat hij gisteren in Waldijk een vrachtje had afgeleverd.



De NedTrain-werkplaats in Waldijkkan voorlopig weer even vooruit met drie-rail wielen en de DSB Eaos-wagen kan weer door voor
een volgende vracht.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: