Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 363257 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #390 Gepost op: 19 Maart 2020, 21:09:24 »

Maakt het wel aantrekkelijk voor DB om DSB over te nemen, het materieel heeft al de goede kleur.

Helaas is dat met de cargo-tak allang het geval. Die ooit zo fraaie MZ-loc ziet er in Duitsche kleuren echt vreselijk uit vind ik:



Bron: Wikiawrider - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=70346259

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #391 Gepost op: 19 Maart 2020, 21:16:52 »

Dat dit helemaal niks is, ben ik met je eens.
Maar dit:
Die ooit zo fraaie MZ-loc
is ironisch bedoeld, neem ik aan? Of vind je het in een andere kleurstelling serieus een fraaie loc?   Undecided
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #392 Gepost op: 19 Maart 2020, 21:18:12 »

Wat ik me afvraag: zou de motor in het midden van de tussenbak zitten en dan twee extreem lange kardanassen naar de Jacobsdraaistellen?



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #393 Gepost op: 19 Maart 2020, 21:24:50 »

is ironisch bedoeld, neem ik aan? Of vind je het in een andere kleurstelling serieus een fraaie loc?   Undecided

Ik vrees dat hij serieus is Huub  Undecided

@ Gert. Dat moet je ons niet vragen. Jij hebt 'm en kan 'm open slopen om te kijken  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #394 Gepost op: 19 Maart 2020, 21:25:34 »

Of vind je het in een andere kleurstelling serieus een fraaie loc?   Undecided


Jazeker!


Bron: 3rail-forum - Marcel (forumnaam:Loc1200)

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #395 Gepost op: 19 Maart 2020, 21:28:58 »

Dat moet je ons niet vragen. Jij hebt 'm en kan 'm open slopen om te kijken  Wink


De vraag is meer: kan dat wel, zulke lange kardanassen? Ik begin namelijk het donkerbruine vermoeden te krijgen dat er sprake is van twee motortjes, in elk Jacobsdraaistel eentje.
Dat zou gelijk dat enorme prijsverschil tussen gemotoriseerd en dummy verklaren.

Open maken komt nog wel. (Maar eigenlijk hoop ik dat een of andere Deen dat even snel doet.   Cheesy)

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #396 Gepost op: 19 Maart 2020, 21:31:47 »

Smaken verschillen, dat is duidelijk.  Cheesy

Als het concept niet is veranderd, gaan er inderdaad lange cardanassen van motor naar de Jacobsdraaistellen.
Ontwerp- en productietechnisch is het grote prijsverschil niet te verklaren, ook niet bij twee motoren.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #397 Gepost op: 19 Maart 2020, 21:31:51 »

De ene MZ is de andere niet. De DB versie is inderdaad verschrikkelijk, maar locs van die deelserie in DSB rood-zwart waren ook niet moeders mooiste...

Ontwerp- en productietechnisch is het grote prijsverschil niet te verklaren, ook niet bij twee motoren.

Ik denk dus aftersales. Een dummy gaat in een vitrine. Die zie je nooit meer terug. Gemotoriseerde exemplaren heb je altijd gezeik mee. Rijdt niet over K-rails uit het jaar kruik en meer van dat soort gedoe.

Brekina had zich daar ook vreselijk op verkeken. Modelautos en modeltreinen zijn in aftersales-kosten een heel andere divisie. Zijn ze dus maar weer mee gestopt...
« Laatste verandering: 19 Maart 2020, 21:35:35 door Edgar » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #398 Gepost op: 19 Maart 2020, 21:40:20 »

Smaken verschillen, dat is duidelijk.  Cheesy
Dat denk ik ook altijd als ik hoor dat mensen Eva Jinek een knappe vrouw vinden...    Huh?


Als het concept niet is veranderd, gaan er inderdaad lange cardanassen van motor naar de Jacobsdraaistellen.

Oké, dat wilde ik even horen. Zelf ben ik niet zo technisch onderlegd. Het leek mij dat zulke lange kardanassen nou niet echt duurzaam zouden zijn.
Iets met frictie- of torsokrachten of zo? Instinctief lijk het mij niet handig, maar wellicht zijn er allang andere modellen die wel zulke lange kardanassen hebben en waarbij dat goed werkt?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #399 Gepost op: 19 Maart 2020, 21:41:11 »

Hier de oude productie:
http://lisby.dk/wordpress/?page_id=222&lang=en
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #400 Gepost op: 19 Maart 2020, 21:56:06 »

Het leek mij dat zulke lange kardanassen nou niet echt duurzaam zouden zijn.

Als ze van gerecyceld hout zijn wel  Grin

Als de uiteinden (motoras een as in wielstel) goed gelagerd zijn en de cardankoppeling geen overbodige speling heeft en de (lange) cardanas recht en star genoeg is om dat ook te blijven, lijkt me dat gewoon prima werken. Zo'n motortje is al gauw zo'n 4 à 4,5 cm lang. Als ze dan ook nog aan beide einden een vliegwiel hebben van bv 1,5 cm zit je al op 7,5 cm. Dan nog de cardankoppeling aan beide zijden en het geheel is al bijna 10 cm. Geen idee hoever die Jacobsdraaistellen van elkaar zitten, maar de cardanassen zijn m.i. Maximaal een 10 cm per stuk. 10 cm lijkt mij geen probleem mits voornoemde voorwaarden.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #401 Gepost op: 19 Maart 2020, 22:15:44 »

Kijk aan de foto's in die link laten iets anders zien dan hoe het huidige model er op het eerste gezicht technisch uitziet:



Als de uiteinden (motoras een as in wielstel) goed gelagerd zijn en de cardankoppeling geen overbodige speling heeft en de (lange) cardanas recht en star genoeg is om dat ook te blijven, lijkt me dat gewoon prima werken. Zo'n motortje is al gauw zo'n 4 à 4,5 cm lang. Als ze dan ook nog aan beide einden een vliegwiel hebben van bv 1,5 cm zit je al op 7,5 cm. Dan nog de cardankoppeling aan beide zijden en het geheel is al bijna 10 cm. Geen idee hoever die Jacobsdraaistellen van elkaar zitten, maar de cardanassen zijn m.i. Maximaal een 10 cm per stuk. 10 cm lijkt mij geen probleem mits voornoemde voorwaarden.

Beide Jacobsdraaistellen zitten 20 centimeter uit elkaar.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #402 Gepost op: 19 Maart 2020, 22:20:37 »

Hmm, ik zie zo op het eerste gezicht geen verschil.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #403 Gepost op: 19 Maart 2020, 22:23:51 »

Dit (plaatje van Lisby) ziet er toch anders uit?



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #404 Gepost op: 19 Maart 2020, 22:26:13 »

Ik zie geen verschil. Ik denk dat als lisby de rechter bak loshaalt, je precies hetzelfde ziet als op jouw plaatje.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: