Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 364420 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #495 Gepost op: 11 Juli 2022, 19:56:49 »

Je kunt aangeven waarvoor je gegevens gebruikt mogen worden. En sindsdien ben ik op geen enkele wijze benaderd door farmaceutische bedrijven.

Desondanks gingen ze flink de fout in, maar waarschijnlijk hebben ze hun leven gebeterd. Overigens & overigens: het ging de bewuste bedrijven niet om het benaderen van klanten maar om het verzamelen van data.

Ze ruiken kennelijk dat er aan mij niks te verdienen valt.   Cheesy

Kennelijk ben jij he-le-maal niet interessant...  Grin

Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #496 Gepost op: 11 Juli 2022, 19:59:06 »

En dat wil ik graag zo houden.  Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #497 Gepost op: 12 Juli 2022, 12:40:14 »

Ik ook... Grin

Dan dit:



Complimenten dat je de moed hebt gevonden deze aanschaf te doen. In mijn Opel-garage 1979 (project in schaal 1:43) ontbreekt deze Manta CC. Niet dat er geen model van is, integendeel, NEO heeft een goed lijkend model, maar ik wil hem niet. Het verhaal zal gaan dat mijn dealer telkens misselijk werd bij de aanblik van deze wagen...

In 1:87 heb ik de 'gewone' Manta B van Herpa, de wielen lijken mij wat aan de grote kant...



« Laatste verandering: 12 Juli 2022, 15:39:45 door Mispoes » Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #498 Gepost op: 13 Juli 2022, 14:08:49 »

De neus is ook te grof en frontaal. De motorkap moet naar voren meer aflopen en de koplampen wat meer achterover en vooral groter. Eigenlijk lijkt het hele model verticaal in een andere schaal te zijn oid.


Flickr.com

Verkijk je niet op het onderstel. Dat lijkt me op deze voorbeeldfoto verlaagd.
« Laatste verandering: 13 Juli 2022, 14:10:55 door 1200blauw » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #499 Gepost op: 24 September 2022, 19:18:12 »

Nog even verder over modelauto's, maar nu in verband met Sydborg. Vanmiddag heb ik samen met mijn broer gekeken naar een Deense treinen-DVD. Die kocht ik wel eens als ik in DK op vakantie was, maar recent kwam ik er achter dat twee producenten van dit soort DVD's gestopt zijn en de DVD's in steeds minder winkels voorradig zijn. Goede reden om er online een stel aan te schaffen en aangezien het druilerig weer was in La-tourbe-et-Vallée, was dit een nuttig tijdverdrijf.

Een heel scala aan treinen trok aan onze ogen voorbij. Ik werd aangenaam getroffen door een gemengde goederentrein waarin zowel schuifwandwagens, rongenwagens met boomstammen als een paar autotransporters zaten. Om die laatste gaat het me nu. Ik heb enkele van die wagens van het Franse STVA, dus lijkt het me wel leuk om er eentje te vullen met Franse auto's. De keuze is gevallen op Renault Twingo's. Die zijn in vele kleuren geproduceerd door Herpa en passen qua tijdperk ook goed.

Mijn vraag is nu: hoe kan ik die wagentjes het beste vastzetten? Lijmen kan natuurlijk, maar dat is wel erg definitief. Althans, ik neem aan dat houtlijm niet gaat, omdat de centrifugaalkrachten in klimspiralen de wagentjes uiteindelijk los doen komen? Dus dan zou je lijm moeten gebruiken die ze voorgoed vast zetten, maar dat is ook weer zowat. Iemand ervaring met dubbelzijdige tape? Bestaat dat in transparante vorm? En moeten er voor/achter de wielen nog iets van blokken om het realistisch te maken?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #500 Gepost op: 24 September 2022, 19:53:47 »

Ik weet dat je Formule 1 fan bent, maar bij de snelheden die je normaal gesproken op een railspiraal op je baan haalt, heb je geen last van centrifugaalkrachten.
Wel van stoten en trillingen en om die reden kan het inderdaad nuttig zijn de vehikels vast te zetten, al kun je het natuurlijk eerst zonder proberen.
Voor alles wat op mijn baan vast moet, maar niet te definitief, gebruik ik kristal klear.

groet, Huub
« Laatste verandering: 24 September 2022, 20:16:39 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #501 Gepost op: 24 September 2022, 20:33:41 »

De Grand Prix van Sydborg zal altijd fantasie blijven, zelfs al dringen Verstappen en Van Eerd (heeft nu toch even niks beters te doen) nog zo aan!   Cheesy

Kristal Klear is een goed idee. Eens even kijken waar ik dat kan krijgen. Volgende week zaterdag gaan we in Houten de NAMAC-beurs onveilig maken.
Op zoek naar Twingo'tjes.

mvg,
Gert
« Laatste verandering: 24 September 2022, 20:46:40 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #502 Gepost op: 24 September 2022, 21:40:57 »

Ik vond een paar aardige foto's van transport van Franse auto's met STVA autotransportwagens. Weliswaar deels van voor mijn tijdperk, maar toch leuk om te zien.

http://openarchives.sncf.com/archive/21202

https://gibitrains.pagesperso-orange.fr/en/train/wagon_ta378_gefco-roco.htm

https://gibitrains.pagesperso-orange.fr/en/train/wagon_ta60_stva-lsmodels.htm

https://rail-en-vaucluse.blog4ever.com/photos/wagons-porte-autos


En warempel ook een foto van Twingo's op transport: http://fr.1001mags.com/parution/loco-revue/numero-660-juillet-2002/page-38-39-texte-integral



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #503 Gepost op: 24 September 2022, 22:04:17 »

Grappig die Renault 4 bestel hebben geen gewone wielen achter, maar iets van een metalen wiel of zo omdat ze anders waarschijnlijk te hoog zouden zijn  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #504 Gepost op: 24 September 2022, 22:26:22 »

Was mij nog niet eens opgevallen. Scherp gezien. Zal alles met het profiel van de trein te maken hebben.
Vermoedelijk kwamen ze met hun dak anders net te dicht bij de bovenleiding.

Ik heb ondertussen op zolder mijn collectie even geïnspecteerd en zag dat ik drie STVA-wagens heb.
Twee met van die half doorzichtige schermen en eentje zonder. Die laatste leent zich het beste voor belading.
Verder heb ik nog één Zweedse autotransportwagen waarvan ik niet weet of die überhaupt wel buiten Zweden kwam.
Dus heb ik nog wat huiswerk te doen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #505 Gepost op: 24 September 2022, 22:38:29 »

Wie zoekt, die vindt, want hoewel ik de fraaie gele versie van de Skandia autotransportwagen heb, vond ik zojuist bewijs dat wagens van deze firma in ieder geval DK wel aandeden. Als ik het goed zie, waren dit allemaal Volkswagens. Dan kan ik na mijn Twingo-project mooi een stel van mijn Volkswagen-modellen kwijt, want daar heb ik er sowieso flink veel van.
 Smiley

mvg,
Gert

« Laatste verandering: 24 September 2022, 22:40:03 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
SJ-X2000
Newbie

Offline Offline

Berichten: 1


« Antwoord #506 Gepost op: 24 September 2022, 23:22:00 »

Misschien is de hin-& weg-kleber van Noch iets? Daarmee blijft iets op z'n plaats zitten/staan, maar je kunt het ook weer zo weghalen.
https://www.noch.de/hin-weg-kleber/61121/
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #507 Gepost op: 24 September 2022, 23:38:32 »

Dank voor de tip!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #508 Gepost op: 25 September 2022, 08:24:40 »

Ik weet niet of de Mercedes A klasse van de eerste generatie een optie is voor je. Maar als dat wel zo is: ik heb hier nog een stuk of 25 van die modellen liggen die ik ooit voor een zacht prijsje heb overgenomen van een dealer. Als je interesse hebt hoor ik het wel.

Grtz,
Niels
Gelogd
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #509 Gepost op: 25 September 2022, 09:27:17 »

En moeten er voor/achter de wielen nog iets van blokken om het realistisch te maken?

mvg,
Gert

Op jou laatste vraag, heb je zelf al antwoord gegeven met één van de leuke foto's: https://static.blog4ever.com/2006/03/141963/photo_141963_6819276_201003160515504.jpeg

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Pagina's: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: