neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member
|
|
« Antwoord #705 Gepost op: 8 Februari 2021, 14:52:08 » |
|
|
|
|
|
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
|
|
|
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member
|
|
« Antwoord #706 Gepost op: 8 Februari 2021, 16:55:52 » |
|
En de trams zijn af. Groetjes Michiel
|
|
|
|
|
|
|
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member
|
|
« Antwoord #707 Gepost op: 14 Maart 2021, 15:28:24 » |
|
Ik mag nu even in mijn favoriete schaal 0e werken en voor Bjorn voor z'n verjaardag een Russische TU6 smalspoorloc bouwen in afgeragde toestand. Ik bouw er zelf geen verlichting in maar bereid het wel zo voor dat Bjorn en zelf in een avondje heeft aangelegd. Groetjes Michiel
|
|
|
|
|
|
|
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member
|
|
« Antwoord #708 Gepost op: 14 Maart 2021, 23:19:26 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member
|
|
« Antwoord #709 Gepost op: 16 Maart 2021, 13:11:30 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member
|
|
« Antwoord #710 Gepost op: 17 Maart 2021, 13:42:39 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member
|
|
« Antwoord #711 Gepost op: 20 Maart 2021, 23:42:02 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member
|
|
« Antwoord #712 Gepost op: 21 Maart 2021, 23:37:09 » |
|
Vandaag heb ik het nodige schilderwerk gedaan: Het leek als of 1 laag grijs genoeg was maar er moet toch nog een 2e laag overheen. Groetjes Michiel
|
|
|
|
|
|
|
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member
|
|
« Antwoord #713 Gepost op: 23 Maart 2021, 00:14:12 » |
|
Na het nodige soldeerwerk in schaal 1:160, 1:43,5 en 1:1 ben ik weer helemaal bij( hoop ik). Als eerste de hekwerken voor de loc van Bjorn gemaakt. Daarna voor Burg Holtheim de bovenleidingsmasten gemaakt. En dan een kandelaar in schaal 1 op 1 waarvan 1 arm afgebroken en 1 arm gescheurd was. Hiervoor was zelfs mijn 75W bout eigenlijk te zwak maar goed het is gelukt, ik heb alleen niet het gereedschap het netter af te werken. Groetjes Michiel
|
|
|
|
|
|
|
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member
|
|
« Antwoord #714 Gepost op: 23 Maart 2021, 20:48:39 » |
|
Het dak en alle overige onderdelen zitten er nu op en ben ik aan het schilderen. Op een aantal plekken moest opnieuw meerdere grondlagen aangebracht worden. Groetjes Michiel
|
|
|
|
|
|
|
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member
|
|
« Antwoord #715 Gepost op: 24 Maart 2021, 13:01:43 » |
|
Ik ben hem gister avond nog even wat kleur gaan geven. Eerst heb ik een overbrush( net als een drybrush maar dan met meer verf aan je kwast, met dank aan de wargaming filmpjes) gedaan met steenrood en oriëntrood. Daarna dikke en dunne washes voor het vuil. De onderzijde en het roest moeten nog. Er ligt nog een van een opgevouwen thee zakje klaar voor voor de radiator. Groetjes Michiel
|
|
|
|
|
|
|
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member
|
|
« Antwoord #716 Gepost op: 25 Maart 2021, 16:19:33 » |
|
De loc is af: Ondertussen ben ik ook met een ander hobby projectje op de pc bezig alleen doen na een update een aantal programma's en bestanden niet wat ze zouden moeten doen. Groetjes Michiel
|
|
|
|
|
|
|
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member
|
|
« Antwoord #717 Gepost op: 3 April 2021, 21:26:32 » |
|
Vandaag zijn Jaap( een vriend die op het n-spoorforum zit) en ik ff in Lochem geweest en dit was mijn oogst op materieel gebied. Het onderstel is om de 2e wagen van de tram ook te motoriseren zodat ik 2 van die motorwagens krijg. Beide zijn bedoeld voor Bardüttingdorf Jammerhörnchen en moeten dus ook digitaal worden. Passende bijwagens wil ik ook maken of dat 2assig moet of 4assig kan moet ik uitzoeken. Alles wat rood is op deze trams moet oranje en paars worden alleen wat welke kleur krijgt moet ik samen met Bjorn eens bekijken. Verder nog een zak woodland ballast gescoord en een setje van KATO met bestelbusje, scooter en man met een kar en kist er op. Tijdens het werken aan de baan van Jaap bleek de scooter nodig voor een hangplek. De kar met kist was handig bij de goederenloods dus uiteindelijk staat het hele setje bij hem op z'n baan. Groetjes Michiel
|
|
|
|
|
|
|
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member
|
|
« Antwoord #718 Gepost op: 3 April 2021, 22:11:15 » |
|
Lang leve whats-app, ideeën kan je zo lekker snel bespreken: Net met m'n ouders besproken dat deze tram terug komt omdat hij beroerd rijd. Dat komt omdat voor en achter het onderstel veel gewicht heb aangebracht( zie foto hieronder) wat in combinatie met de korte radstand er voor zorgt dat hij zich als een hobbelpaard gedraagt. Ik wil dit onderstel nu gebruiken om een schörling slijpwagen op te bouwen( zie foto's hieronder). Doordat de verhoudingen dan anders zijn en ik dan geen gewicht te ver naar buiten plaats zou hij dan beter moeten gaan rijden. Helaas kan dat dan alleen analoog maar daarom moet bij Bardüttingdorf Jammerhörnchen het straatniveau ook schakelbaar worden tussen analoog en digitaal. De rode rechts. De groene in het midden. Als dat werkt doe ik iets vergelijkbaars met m'n oktoberfest tram want die heeft het zelfde probleem. Groetjes Michiel
|
|
|
|
|
|
|
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member
|