Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870053 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #705 Gepost op: 8 Februari 2021, 14:52:08 »

Nadat Burg Holtheim aangesloten was en ik met mijn nieuwe telefoon kon omgaan heeft Bjorn zondag een nieuwe KATO aufbau tram gedigitaliseerd. Dat is met het nieuwe onderstel een heel gedoe omdat je niet meer direct bij de contact strips kan en je op plekken waar geen ruimte gaten moet boren, dingen weg moet slijpen en draden moet trekken maar het is bij de eerste gelukt. Een 2e moet nu nog volgen. Ik ben daarop de 3 trams( 2 voor mij en 1 voor m'n moeder) gaan omschilderen en nu ben ik met de reclames bezig.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #706 Gepost op: 8 Februari 2021, 16:55:52 »

En de trams zijn af.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #707 Gepost op: 14 Maart 2021, 15:28:24 »

Ik mag nu even in mijn favoriete schaal 0e werken en voor Bjorn voor z'n verjaardag een Russische TU6 smalspoorloc bouwen in afgeragde toestand.



Ik bouw er zelf geen verlichting in maar bereid het wel zo voor dat Bjorn en zelf in een avondje heeft aangelegd.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #708 Gepost op: 14 Maart 2021, 23:19:26 »

Ondertussen bouw ik vrolijk verder:








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #709 Gepost op: 16 Maart 2021, 13:11:30 »

Ik ben gister vooral bezig geweest met het detailleren van de cabine en het maken van een rare uitlaat opbouw op de motorhuif.











Het blijkt nu echt een groot voordeel dat ik een ruim assortiment aan kleine kraaltjes heb verzameld want die komen hier goed van pas.

De eerste 2 remkranen die ik had gemaakt waren mooi maar veel te groot dus die kon ik niet gebruiken helaas.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #710 Gepost op: 17 Maart 2021, 13:42:39 »

Gister heb ik nog wat dingen afgebouwd en de eerste grondlaag aangebracht.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #711 Gepost op: 20 Maart 2021, 23:42:02 »

Gister heb ik ook 2 stoelen gemaakt voor in de cabine en er een vloer in gemaakt op de juiste hoogte. Het onderstel past hier precies nog tussendoor. Daarnaast heb ik de loc nu een rode primer gegeven. Mwah ja niet alleen de loc, uiteraard viel het potje om waarna m'n handen, buik en knieën en uiteraard de kleren ook onder zaten. Na deze grondlaag heb ik vanavond de ramen er in gelijmd dat zit nog niet helemaal hoe ik het wil en ik moet zien nog een stukje weg te snijden.












Ik hoop morgen echt grote stappen te kunnen zetten. Het word ook tijd om hekwerken te maken maar ik kan me moeilijk tot solderen zetten( blijf ik ook bij Burg Holtheim uitstellen). Als ik eenmaal begin gaat dat wel heel vlot maar iets houd me tegen. Dus als ik begin doe ik ook al het soldeerwerk wat moet gebeuren achter elkaar dan is het tenminste af.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #712 Gepost op: 21 Maart 2021, 23:37:09 »

Vandaag heb ik het nodige schilderwerk gedaan:








Het leek als of 1 laag grijs genoeg was maar er moet toch nog een 2e laag overheen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #713 Gepost op: 23 Maart 2021, 00:14:12 »

Na het nodige soldeerwerk in schaal 1:160, 1:43,5 en 1:1 ben ik weer helemaal bij( hoop ik).

Als eerste de hekwerken voor de loc van Bjorn gemaakt.


Daarna voor Burg Holtheim de bovenleidingsmasten gemaakt.


En dan een kandelaar in schaal 1 op 1 waarvan 1 arm afgebroken en 1 arm gescheurd was.



Hiervoor was zelfs mijn 75W bout eigenlijk te zwak maar goed het is gelukt, ik heb alleen niet het gereedschap het netter af te werken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #714 Gepost op: 23 Maart 2021, 20:48:39 »

Het dak en alle overige onderdelen zitten er nu op en ben ik aan het schilderen. Op een aantal plekken moest opnieuw meerdere grondlagen aangebracht worden.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #715 Gepost op: 24 Maart 2021, 13:01:43 »

Ik ben hem gister avond nog even wat kleur gaan geven. Eerst heb ik een overbrush( net als een drybrush maar dan met meer verf aan je kwast, met dank aan de wargaming filmpjes) gedaan met steenrood en oriëntrood. Daarna dikke en dunne washes voor het vuil. De onderzijde en het roest moeten nog.






Er ligt nog een van een opgevouwen thee zakje klaar voor voor de radiator.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #716 Gepost op: 25 Maart 2021, 16:19:33 »

De loc is af:






Ondertussen ben ik ook met een ander hobby projectje op de pc bezig alleen doen na een update een aantal programma's en bestanden niet wat ze zouden moeten doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #717 Gepost op: 3 April 2021, 21:26:32 »

Vandaag zijn Jaap( een vriend die op het n-spoorforum zit) en ik ff in Lochem geweest en dit was mijn oogst op materieel gebied.

Het onderstel is om de 2e wagen van de tram ook te motoriseren zodat ik 2 van die motorwagens krijg. Beide zijn bedoeld voor Bardüttingdorf Jammerhörnchen en moeten dus ook digitaal worden. Passende bijwagens wil ik ook maken of dat 2assig moet of 4assig kan moet ik uitzoeken. Alles wat rood is op deze trams moet oranje en paars worden alleen wat welke kleur krijgt moet ik samen met Bjorn eens bekijken.

Verder nog een zak woodland ballast gescoord en een setje van KATO met bestelbusje, scooter en man met een kar en kist er op. Tijdens het werken aan de baan van Jaap bleek de scooter nodig voor een hangplek. De kar met kist was handig bij de goederenloods dus uiteindelijk staat het hele setje bij hem op z'n baan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #718 Gepost op: 3 April 2021, 22:11:15 »

Lang leve whats-app, ideeën kan je zo lekker snel bespreken:

Net met m'n ouders besproken dat deze tram terug komt omdat hij beroerd rijd. Dat komt omdat voor en achter het onderstel veel gewicht heb aangebracht( zie foto hieronder) wat in combinatie met de korte radstand er voor zorgt dat hij zich als een hobbelpaard gedraagt.


Ik wil dit onderstel nu gebruiken om een schörling slijpwagen op te bouwen( zie foto's hieronder). Doordat de verhoudingen dan anders zijn en ik dan geen gewicht te ver naar buiten plaats zou hij dan beter moeten gaan rijden. Helaas kan dat dan alleen analoog maar daarom moet bij Bardüttingdorf Jammerhörnchen het straatniveau ook schakelbaar worden tussen analoog en digitaal.

De rode rechts.


De groene in het midden.

Als dat werkt doe ik iets vergelijkbaars met m'n oktoberfest tram want die heeft het zelfde probleem.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #719 Gepost op: 5 April 2021, 21:51:30 »

Ik voeg m'n verdwenen bericht van vanmiddag en de nieuwe van nu even hieronder samen.

Ik heb nu even iets anders leuks te doen. Ik ben voor een kennis een beeldje aan het restaureren dat van haar pas overleden moeder was. Dit beeldje heeft al eerder in stukken gelegen en is toen gelijmd maar hier en daar zaten er wat gaatjes in. Ik ben begonnen met de afgebroken arm er aan te lijmen. Daarna heb ik een glazuurverf/primer gemengd( muurverf met houtlijm) die perfect met de originele kleur overeenkomt. Daarna ben ik wat gaan plamuren en net heb ik het heel voorzichtigd geschuurd en met een klein vijltje glad gevijld.





Ik kan nu al van een kleine meter afstand alleen aan het verschil in glans een beetje zien waar wel en geen verf zit. Met de glazuur verf kan je de kleur laagje voor laagje opbouwen om het niet volledig dekkend is. Daarmee kan je ook zo'n effect als op mijn paddenstoelhuis bereiken.

De eerste laagjes laten ook zien waar je ik een poging kan en moet doen de oude schades nog verder weg te werken.

Met dit soort restauratie werk kan ik m'n vaardigheden en op een andere manier gebruiken en doe weer extra ervaring op en iets voor iemand restaureren is heel dankbaar werk.

Groetjes Michiel


Het schiet lekker op, voor ik weg ging heb ik nog het nodige kunnen doen en nadat de verf droog was zie ik vaag de naden en hier en daar een licht plekje. Of ik de naden helemaal weg krijg betwijfel ik maar de kleur is met nog 2 laagjes wel klaar.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: