Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870208 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #90 Gepost op: 14 Februari 2011, 15:05:19 »

Vandaag ben ik met wat voorbereidend werk begonnen voor Rail, ik wil daar o.a. 2 trams bestikkeren en daarna verder afmaken en vandaag heb ik de houten bakken gemaakt. Ik ben een Aufbau Gelenktriebwagen en een Aufbau bijwagen aan het maken.






De wanden heb ik ook al een tijdje klaar:








Zo moet het er dan gaan uitzien:

Aufbau Gl-Tw-1+Aufbau Bw

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Augustus 2017, 17:58:44 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #91 Gepost op: 14 Februari 2011, 17:54:04 »

Zo nog even wat nieuws, nadat ik besloten heb de HVB(Höhbecker Verkehrs Betriebe) mini modelbanen niet als mini modelbaan te bouwen heb ik nu ook besloten beide geplande/lopende projecten maar helemaal stop te zetten.

De kans is wel aanwezig dat er nog een diorama op A4 of A5 formaat komt maar deze kan ik dan beter geheel nieuw ontwerpen en bedenken.

De grootste van de 2 de HVB tramremise gaat vervangen worden door een diorama van een andere tramremise op de zelfde plaat. Dit word het trammuseum van Neu Dalhausen. Door een trammuseum te maken kan ik veel materieel dat ik graag nog in model wil hebben en wat de NDVB( Neu Dalhausen Verkehrs Betriebe) had er op kwijt.
Hier het ontwerp wat ik net uit heb zitten tekenen;

Voor dit diorama start ik pas een topic als ik hem ook echt ga bouwen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #92 Gepost op: 19 Februari 2011, 22:09:22 »

Vanavond had ik even niks te doen onverwachts, dus toen heb ik besloten dat ik maar even een fictief motorwagentje ging maken voor een rail taxi dienst tussen ND Hbf en ND Bbf.

Inspiratie komt van vele motorwagens uit heel europa en als basis diende een Schürzenwagen waar ik al eerder een draaistel van gebruikt had. Naast die rijtuigbak die flink werd ingekort heb ik stukjes karton, secondelijm, papier en oasis strooisel gebruikt om de bak vlak te krijgen.

Hierna ben ik de wanden voor de motorwagen gaan tekenen:


Hier de zwart gespoten wagen met de uitgeprinte wanden:


En dan is dit het resultaat:




Tot zover een avondje hobbyen, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
gm567c
Full Member

Offline Offline

Berichten: 166


« Antwoord #93 Gepost op: 20 Februari 2011, 19:26:54 »

Da's een mooi afgeragd bakkie geworden, Michiel Smiley

Ik was gisteren 3 maal dood, dus als ik gekomen was,
had je een zombie aan tafel gehad Grin

Mvg,

Tis
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #94 Gepost op: 20 Februari 2011, 21:07:58 »

Dan had ik in ieder geval je een paar bijpassende honden kunnen geven Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #95 Gepost op: 21 Februari 2011, 15:11:04 »

Leuke updates en ziet er geinig uit. Smiley

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #96 Gepost op: 5 Maart 2011, 13:49:20 »

Ik ben op dit moment bezig om 3 rijtuigen( een Abellio Bnrz725, Bm238 en ABybdzf482), m'n OEE omBC en de 2 eerder genoemde aufbau trams gereed te maken voor het bestikkeren.



De ABybdzf482 moet nog van buffers en beugeltjes om het in het spoor te houden voorzien worden. Daarna moet dit rijtuig helemaal zilver grijs( eigenlijk iets wat er op lijkt) en de Bnrs725 en Bm238 helemaal donker grijs worden.

De omBC moet eerst helemaal groen/beige/grijs worden dus daar zit nog vrij veel schilder werk in.

Wat de trams betreft heb ik nog een beetje m'n twijfels over de kleur grijs van het dak, en iets lichtere grijs zou waarschijnlijk beter staan en maakt het tekenen van de schaduwlijnen van de geleding makkelijker en duidelijker.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 5 Maart 2011, 14:07:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #97 Gepost op: 18 Maart 2011, 21:13:31 »

De dagen na Rail hebben bij mij vooral in het teken gestaan van een interne verhuizing. Mijn woonkamer heb ik her ingericht om ruimte te maken voor een extra vitrinekast. Hiervoor heb ik een andere kast gesloopt en veel kasten verschoven. Dit bleek ook in eens meer ruimte in de woonkamer op te leveren. Doordat de oudste en nieuwe vitrinekast met hun rug naar de buiten muur staan komt er nu ook geen direct zonlicht meer in waardoor ik m'n rolgordijnen open kan houden en meer licht binnen heb.


Dit is de nieuwe vitrinekast, gelijk ingericht met diorama's uit de 2 andere diorama vitrinekasten. De bodum van de kast is gereserveerd voor een diorama van de "museum" tramremise van Neu Dalhausen.


Hier de oudste vitrinekast, div. diorama's zijn hier uit en er staan enkele diorama's in uit de vitrinekast op m'n slaapkamer. 1 van de 2 vrij gekomen schappen zal gebruikt gaan worden voor een diorama van station Warendorf zoals dat in mijn wereld er in 2001 uit zou hebben gezien. Een station met 6 sporen waarvan 4 perronsporen. 2 perronsporen en 2 naast gelegen sporen zijn voorzien van 3kv bovenleiding de 2 DB sporen zijn niet voorzien van bovenleiding. Hier kan ik dan mooi iets prutsen met 3 reizigerstreinen tegelijk op het station.


Hier de kasten naast elkaar in m'n woonkamer, het is nog wat rommelig maar er moet hier nog het een en ander gebeuren.


Hier de vitrinekast op m'n slaapkamer die nu half leeg is. Hier staan alleen nog m'n oudste diorama Ohstein Nord en m'n ND Hbf U-bahn diorama in, de tijd zal leren wat hier verder nog in gaat komen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #98 Gepost op: 19 Maart 2011, 17:06:52 »

Vanmiddag ben ik weer eens bij wentink occasions geweest.

Naast de doos eieren en een doosje herten van Noch wat ik op wilde halen bleef er nog meer aan m'n handen kleven Wink

Dit station wil ik gebruiken voor het toekomstige diorama Warendorf.


Verder deze 2 industriële gebouwen die ik met 3 bouwdozen die ik hier heb liggen wil gebruiken voor de museum tramremise van Neu Dalhausen.




En nog een zak met veel klein spul.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #99 Gepost op: 19 Maart 2011, 18:27:15 »

Heey Michiel,

Mooie kamer update en nu zie ik precies wat je bedoelde. Wink
Je hebt vandaag ook weer leuke aanwinsten gescoord zeg! Smiley
Ik ben vooral benieuwd hoe je de gebouwen aan gaat pakken en hoe het gaat worden.
Ik wens je er veel plezier mee. Cheesy

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #100 Gepost op: 25 Maart 2011, 21:56:37 »

Gister avond op het werk kreeg ik door een bevriende collega een Brawa Br298 in m'n hand geduwd met het commentaar maak hier maar een lijk van wat nog niet niet buiten dienst is.

Dus ik heb me met wat voorbeeld foto's erbij vanavond maar even uitgeleefd:








het was leuk werk om te doen, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2011, 21:58:48 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #101 Gepost op: 25 Maart 2011, 22:35:10 »

Hartstikke gaaf! V100-ost + veroudering combineert erg goed Smiley

mvg Bjorn
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #102 Gepost op: 26 Maart 2011, 11:56:48 »

Heey Michiel,

Wow dat ziet er zeer gaaf uit en vooral lekker uitgeleefd!:D
Wat gebruik je ervoor om dit te weatheren?

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
Bruce!!!
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 57


Brullende motoren! klagende mensen! perfect shot!


« Antwoord #103 Gepost op: 26 Maart 2011, 12:45:27 »

Zo die ziet er lekkerrrrr vies uit! Cool

Bruce
Gelogd

Bekijk ook eens deze n-spoor site
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #104 Gepost op: 26 Maart 2011, 22:32:25 »

Wat gebruik je ervoor om dit te weatheren?
Ik heb niet veel bijzonders gebruikt. Ik heb de loc eerst over geschilderd met een niet dekkende laag bestaande uit een mix van lichte rood/oranje kleur( aansluitend of verkehrsrode geprinte wanden voor m'n bestikkerde treinen), wat licht grijs wat geel/groen.

Daarna heb ik er een mix van vuil zwart en verdunde houtlijm overheen geschilderd. Ik heb hiervoor gekozen om de verwering wat slijtvast te maken. Het onderstel heb ik eerst met steengrijs behandeld en daarna ook met deze vuile mix. M'n normale dun vuil heb ik ook nog gebruikt( vooral voor de roosters) en verder nog wat gedrybrusht met grijzig roest, vuil zwart en normaal zwart voor de roet op het dak.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: