Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870202 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #525 Gepost op: 30 November 2017, 21:25:04 »

Tijdens beurzen blijkt het handig te zijn om een manier te met elkaar te kunnen communiceren als iemand even van de stand is om rond te kijken. Regelmatig gebeurd het dat een bezoeker komt met een specifieke vraag en dat de persoon die dat kan beantwoorden dan net even aan het rondlopen is. Even bellen lijkt dan handig tot je de telefoon van de ander naast je hoord overgaan. Mede daarom hebben we besloten voor Demoteam Imherloher Bahnhof een aantal portofoons aan te schaffen en deze kwamen vandaag binnen.


Als je de kosten met z'n alle deelt valt ook dat best mee, voor 16 euro p.p. waren we klaar.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 18:29:38 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #526 Gepost op: 14 December 2017, 22:48:42 »

Ik ben vandaag druk bezig geweest met mijn demo voor komend weekend in Zutphen voor te bereiden. Eerst veel tekenwerk en nu heb ik de eerste bedrijfswagen modellen kunnen maken en eentje op proef kunnen bestikkeren.












Ik bereid nog wel wat verder voor, het snijden van de gummen doe ik wel thuis omdat ik ze dan nog bevroren kan snijden. De rest laat ik wel afhangen van hoeveel tijd ik heb.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 18:38:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #527 Gepost op: 18 December 2017, 16:15:59 »

Dit weekend heb ik op de beurs in Zutphen aardig productie gedraaid. vrijdag op zaterdag nacht heb ik thuis al de bakken van de bestelbusjes in model gesneden en gevijld.








Om de tijd te vullen ben ik gister ook nog met het maken van industrie locjes begonnen. Foto's daar van heb ik nog niet gemaakt maar ze zijn grotendeels gelijk aan de kleine locjes die ik tijdens de n-spoorforumdag heb gemaakt.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 22:38:38 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #528 Gepost op: 6 Januari 2018, 12:31:14 »

Het diorama ND Holzhausen, een diorama uit begin 2008 dat ik aan het opknappen was heb ik van de nodige graffiti geprobeert te voorzien. De beste manier voor mij omdat te doen was foto's van graffiti's verkleint uitprinten en de randen in de kleur van de ondergrond waar het op moet komen schilderen:

Daarna heb ik ze uitgeknipt, op hun plek geplakt en waar mogelijk met verf nog verder geprobeerd ze zo onzichtbaar mogelijk in te passen in de ondergrond. iets waar ik voor mijn gevoel niet echt in geslaagd ben, het blijven toch dingen die er op geplakt zijn.

Eerder had ik al het nodige materieel vervangen en/of omgeschilderd zie vorige post.

Gister en vandaag heb ik de rand steenrood geschilderd zodat het er wat verzorgder uit ziet en nu is hij klaar om terug de vitrinekast in te gaan.






















Groetjes Michiel
Dit diorama is nu bijna 10 jaar oud en het groen begint slecht te worden. De laatste tijd gebeurd het regelmatig er boompjes enzo afbreken als je er per ongeluk tegen aan komt. Dat is 1 reden om te gaan bedenken wat ik met dit ding wil maar ik ben eigenlijk nog niet op dit diorama uitgekeken.

Nou wil ik Scherfede Hbf waar ik in April 2016 mee begonnen ben eens afmaken. Ik zou dat samen met een vriend van mij gaan doen maar zoals wel vaker willen vrienden wel van alles maar komt er in de praktijk vaak niks van. Nou doe ik een poging om dat bij Scherfede Hbf veranderd te krijgen maar als ik het alleen moet doen dan doe ik dat. Dat diorama ligt nu nog op mijn slaapkamer boven op een kast maar als ik die ga afbouwen moet ik die hier in de woonkamer kwijt kunnen en zeker met alle andere projecten kan dat nog wel eens lastig worden tenzij ik hem tijdelijk in een vitrinekast kwijt kan.

Verder zou ik graag mijn versie van Winterswijk in model bouwen, in mijn wereld is de lijn uit Borken electrisch en eindigd in een kop sporenbundel naast het stationsgebouw waar in heet echt nu de fietsenstalling is en loopt over het stuk waar nu een nieuwe loods staat. Voor dat die er stond liepen de sporen iets verder richting het stationsgebouw door en kon je zien dat er perrons gelegen hadden. Om mijn versie van Winterswijk te kunnen bouwen heb ik een behoorlijke ruimte nodig en op 60x30 gaat dat niet mooi lukken denk ik. De enige mogelijkheid is plek maken in een kast waar ik 90x30 in kwijt kan. Dat kan als ik besluit ND Holzhausen op te offeren en te demonteren of als ik hem weg doe. Die zelfde plek kan ik dan ook tijdelijk benutten om Scherfede Hbf in kwijt te kunnen.

Nou weet ik nog niet waar ik blijer van word of het diorama ND Holzhausen demonteren en spullen elders hergebruiken. Of kijken of er iemand is die het wil hebben en er wat leuks mee wil doen. Bij dat laatste is het dan niet de bedoeling om het dan als nog te demonteren de spullen elders te gebruiken want dat doe ik dan liever zelf.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 22:42:47 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #529 Gepost op: 21 Januari 2018, 19:23:09 »

De laatste paar dagen ben ik bezig wat materieel van de Öscher Insel Bahnen aan het maken deels voor op Ösch Nachtigalstraße en deels voor in de vitrinekast.



























Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 22:52:29 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #530 Gepost op: 22 Januari 2018, 09:46:52 »

Je beleeft de treinenhobby op een heel andere manier dan de meeste mensen hier. Ik vind het fascinerend hoe je kans ziet om eigenlijk zonder gebruik te maken van wat fabrikanten aanbieden toch een hele goede sfeer neer te zetten van een spooromgeving. Ik vind het wel te vergelijken met het verschil tussen Rembrandt en Van Gogh. Rembrandt probeert zoveel mogelijk de werkelijkheid te benaderen door het weergeven van zoveel mogelijk details; Van Gogh probeert juist door gebruik van kleuren en compositie de sfeer van het moment te pakken, zonder zich zorgen te maken of het allemaal wel tot op de millimeter klopt. Het één is in mijn ogen niet beter of slechter dan het ander. Hoewel ik niet vaak commentaar geef kon ik wel regelmatig even kijken wat je aan het doen bent. Bijzonder knap en erg leuk! Duim omhoog
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #531 Gepost op: 22 Januari 2018, 11:17:28 »

Bedankt voor je mooie reactie, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #532 Gepost op: 22 Januari 2018, 14:50:28 »

Het spul is af;




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 22:54:03 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #533 Gepost op: 3 Maart 2018, 11:15:56 »

Gister avond had ik even zin aan wat anders te prutsen en er stonden hier nog wat rangeerlocjes in aanbouw dus die ben ik maar eens van lampen en andere meuk gaan voorzien.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 22:55:30 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #534 Gepost op: 8 Maart 2018, 00:09:02 »

Dit keer mag ik me weer eens in een andere schaal gaan vermaken. M'n vader heeft z'n spoor Z beurs baantje wat sporenplan betreft verbouwd en ik kreeg het verzoek deze voor Zutphen aan te kleden. M'n vader heeft zelf 0,0 inzicht op dat gebied en ik heb hem ook nog nooit succesvol een modelbaan aan zien kleden. Gelukkig is hij nu zover om dat toe te geven en mijn hulp in te roepen. Eerst stond het nog bij m'n ouders en dan schiet het voor geen meter op maar sinds maandag staat het bij mij. Helaas is het baantje technisch nog niet klaar wat mij in het aankleden belemmerd. Ook heb ik nu nog geen gebouwen dus ik moet zelf bedenken waar wat zou kunnen komen en dan hopen dat het uit komt. Zondag neem ik bij m'n ouders alle gebouwen mee die er voor dit baantje beschikbaar zijn en dan kan ik kijken hoever ik daarmee kom en hoeveel werk er aan het toonbaar maken van de gebouwen zit.

Inmiddels heb ik de helft van alle rails moeten herleggen en met secondelijm vast moeten lijmen( ik hoop dat het nu goed ligt). Daarna kon ik verder met de ruwe vorm van het landschap en de stijgende wegen. Vanavond ben ik begonnen met het aanbrengen van behang voor het wegdek en door een onhandige werk volgorde gaat dat minder soepel als ik gewent ben. Ook moet ik overal rekening houden met dat er gereden moet worden, iets waardoor ik weer weet waarom ik dat normaal niet doe. Ook moet het grijze stuk afneembaar blijven om bij de treinen te kunnen.
















Dit baantje kan best iets moois worden maar of ik dat voor Zutphen over 1,5 week red betwijfel ik ook al heb ik een behoorlijk bouw tempo en kan ik sommige (rust)dagen zo'n 10 a 12 uur achter een door bouwen. Ik doe het liever goed als half dus komt het niet af binnen 1,5 week dan is dat jammer maar niet mijn probleem.

Word vervolgd, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:03:04 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #535 Gepost op: 9 Maart 2018, 13:13:54 »

Gister eerst nog aan de onderbouw en het wegdek door zitten prutsen wat niet allemaal wilde zo als het wilde. Daarna ben ik het groen aan de gang gegaan wat vooral in het begin nogal lastig was omdat het baantje ervoor op z'n kant moest. Het heeft inmiddels in de meest vreemde hoeken schuin gestaan maar daardoor heb ik wel meters kunnen maken. Uiteraard ging 1 van de wissels vastzitten iets waar ik me bij mijn werk niet druk over hoef te maken maar die doet het ook weer grotendeels.




Daarna was de (verdunde)houtlijm op dus werd het een tripje naar de gamma voor 2 nieuwe flessen bison houtlijm.

Ik kan nu nog wel wat doen maar ik moet eigenlijk alle spoor Z gebouwen van m'n vader hebben voor ik het echt goed kan gaan aankleden.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:04:41 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #536 Gepost op: 9 Maart 2018, 16:19:25 »

Ik heb net ook weer aan de kleine rangeer/industrie locjes gewerkt zodat ik ze als de lijm droog is kan gaan schilderen.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:06:21 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #537 Gepost op: 10 Maart 2018, 00:38:08 »

Ik de locjes gegrond met zwarte en zilvere spuitverf van de action en daarna in hun( deels verweerde) basis kleuren geschilderd.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:07:26 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #538 Gepost op: 10 Maart 2018, 22:58:32 »

Ondertussen ben ik verder gegaan met het schilderen van de industrie locjes.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:07:46 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #539 Gepost op: 12 Maart 2018, 22:21:06 »

Gister avond heb ik bij m'n vader al z'n spoor Z huisjes mee genomen en toen ik thuis kwam heb ik die een beetje op proef neergezet om te kijken wat ik er mee kan.





De 2 stads huizen achter vind ik te groot en lomp voor op dit baantje, voor dat hele vlak zal m'n vader nog het nodige moeten kopen. Ik moet voor ik de huisjes kan vastlijmen en alles er omheen kan aankleden ze eerst allemaal na lopen op beschadigingen en lijmvlekken. Wat geen lijmvlekken heeft en niet beschadigd is kan ik direct verouderen. De rest moet ik eerst repareren en/of overschilderen om ze toonbaar te maken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:09:35 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: