Van de week bracht Jaap een zakje Woodland Poly Fiber mee waarvan ik was vergeten dat ik die bij de n-spoorstore gereserveerd had. Met dank aan Hans die mij wist te melden dat ik dat 24-8( tijdens mij vakantie) had gereserveerd. Toen ging er een lampje branden dat ik dat ergens vluchtig tussen het brainstormen met Bjorn na het kijken van youtube filmpjes had gereserveerd. Alleen na welke filmpjes en wat mijn plannen er toen mee waren blijft voor mij en Bjorn een raadsel.
Daarmee is de uitdaging opnieuw geboren en ik heb wel wat ideeën. Voor een deel daarvan moet ik( of Jaap) eerste de door mij bestelde boom skeletten van Woodland ophalen. Jullie kennen mij daar kan ik natuurlijk die op wachten en met de rol koord onder mijn werkblad hoeft dat ook niet. Dus gister 2 skeletten gemaakt van dat koord en aansluitend gelijk dat poly fiber er op gelijmd. Probeer dat niet zoals ik met secondelijm te doen want dat werkt niet. Het vraagd om een lijm die direct plak kracht heeft en alles lijm bleek hiervoor te voldoen.
Ik had de skeletten beter eerst kunnen schilderen. Aangezien ik dat dus niet had gedaan heb ik er 4 kleuren( turkoois, heel licht mint groen, zwart en grijs) spuitverf nat op nat overheen gespoten, "wet bleding" met de spuitbus dus. Nu nog een drybrush er over en dan kan er groen op. Hiervoor ga ik fine turf van woodland gebruiken.
De komende tijd ga ik nog meer woodland producten uitproberen en testen wat ik er mee kan en of ze het voor mij waard zijn om vaker te gebruiken. In de basis ben ik fan van de woodland producten die ik tot nu toe gebruikt heb en ze bevallen mij beter als van veel andere merken. Alle proef modellen ga ik in 2 of 3 fout maken zodat van ieder en in ieder geval eentje als voorbeeld op bierviltjes naar de n-spoorstore kan. Dit plan om het zo te doen heb al weken en lijkt me voor iedereen zeer nuttig.
Groetjes Michiel