Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 876574 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #945 Gepost op: 18 Juli 2022, 22:28:58 »

Ik heb nu weer 5 motorwagens af:

De 2 wagens die aan elkaar in m'n vitrinekast komen heb ik geopende kopdeuren gegeven. 2 andere heb ik wel voorbereid door de koppeling geen bolletje te geven( kan later altijd nog).



Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #946 Gepost op: 19 Juli 2022, 23:46:59 »

Hier nog 2 foto's van de 2 wagens in de vitrinekast.




Ik vind het wel heel gaaf spul geworden dankzij de ideeën van Bjorn voor de dak opbouw.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #947 Gepost op: 24 Juli 2022, 21:42:19 »

Gister en vandaag heb ik van meuk uit de rommeldoos een rangeerlocje geprutst.


Uiteraard vergeten de tussen stappen te fotograferen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #948 Gepost op: 26 Juli 2022, 23:31:14 »

Vandaag met de nodige moeite wentink weer eens bereikt en het nodige gekocht. Het meeste ligt in de werk voorraad maar met 2 dingen ben ik gelijk wat gaan doen.

De eerste een dummy Br212 van het voor mij onbekende ROWA. De kap lijkt uit een fleischmann mal de te komen, de rest is duidelijk anders. Tandwielen en stroomafname zitten er in de rest niet. De loc koste €2,95 en ik ben hem om aan het schilderen waarbij het waarschijnlijk richting regenboog kleuren gaat met evt. iets van een gras rand aan de onderkant.



Door met een half droge kwast in meerdere lagen te stippelen kreeg ik de vloeiende overgang van roze naar geel.

Met afstand de duurste aankoop was met €5,95 een 2assige onderlosser, deze ben ik nu ook aan het schilderen.


In de werkvoorraad lag nog een incomplete 4assige onderlosser. Dit was de gelegenheid die er ook bij te pakken en opnieuw op te bouwen en te schilderen.




Dan ben ik ook nog begonnen met de 2 kabeltrams. Deze staan nu in een grondlaag en keuze voor de uiteindelijke kleur heb ik bij de vriend waar het diorama voor is neergelegd.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #949 Gepost op: 27 Juli 2022, 23:14:28 »

Vandaag heb ik de V100 afgemaakt en het is een lekker kleurrijk ding geworden.




De 2 onderlossers heb ik ook verder geschilderd en beladen, alleen DB logo's ontbreken nog.




En mocht iemand nog van deze wagens in meer of mindere staat van ontbinding hebben liggen en kwijt willen dan wil ik ze graag een 2e leven geven.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #950 Gepost op: 28 Juli 2022, 22:03:41 »

Vanavond een voorraadje nieuw leesvoer in ontvangst kunnen nemen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #951 Gepost op: 29 Juli 2022, 18:46:55 »

Ik ben 4 korte railbus bijwagens aan het ombouwen tot elektrische motorwagens. Dat idee had ik al sinds ik ze kocht en nu had ik een geschikt lijntje er voor. Om de bovenleiding op normale hoogte te kunnen hebben moet de panto wel op een verhoging komen.

Daar heb ik ronde houten kralen voor gebruikt.

De Wissertalbahn is de naam van de (voormalige) spoorlijn Hermersdorf-Morsbach(Sieg)-Wissen(Sieg). Daarvan zijn mijn railbussen op Morsbach-Wissen moeten rijden op het andere deel rijden in mijn wereld al WAE treinen.

Of ik Wissertalbahn als naam behouw weet ik niet, klinkt een beetje te simpel. Ik ben begonnen de railbussen mintgroen/rood te schilderen.


De 2 kabeltrams worden langzaam licht geel, dat moet ik hele dunne laagje omdat de verf anders barst doordat de primer er onder het vocht er te snel uit trekt.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #952 Gepost op: 30 Juli 2022, 00:00:27 »

Ik heb inmiddels ook het rood 1 laag geschilderd maar meer laten m'n handen niet toe vandaag.


Ps; mijn RÖWA br212 blijkt trouwens tussen 1969 en 1972 te zijn gemaakt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #953 Gepost op: 31 Juli 2022, 22:38:34 »

Het rood en mint groen van de railbussen is nu af, nu ben ik met de daken bezig. Verder heb ik logo's getekend en geprint. De vervoerder en treindienst heet nu Wisser EXpress afgekort WEX.




De kabeltrams krijgen/hebben nu hun 2e kleur, het dak word steengrijs alleen de onderstellen daar ben ik nog niet over uit. De echte wagens hebben een bruin onderstel maar ik vraag met af of iets anders misschien niet beter past. Het word in ieder geval geen zwart of grijs.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #954 Gepost op: 1 Augustus 2022, 21:48:33 »

De railbusjes zijn af:








Zoals te verwachten was ben ik bij de kabeltrams voor een bruin onderstel gegaan.


Ik heb ideeën over mijn modelbouw planning voor de komende maanden. Ik ga nog even door met materieel maar ik wil ook met 1 of meer diorama's verder maar om zeker zijn dat ik de juiste keuzes moet ik bepaalde mensen nog even mailen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #955 Gepost op: 2 Augustus 2022, 13:26:24 »

Gister avond een voorraad in staat van ontbinding verkerende goederenwagens gepakt en begonnen ze weer op te bouwen. Alle draaistellen heb ik er met secondelijm en en fine turf van woodland vast onder gelijmd waardoor het een stevig geheel is. Daarna heb ik mijn laatste marklin K rail schroefjes voor de ontbrekende buffers gebruikt. De gele rongenwagen moet nog lage wanden krijgen en er moest 1 nieuwe rong op gemaakt van een nietje. Hier en daar hebben ze allemaal wat verf nodig maar dan kunnen ze de diorama voorraad in.





Inmiddels heb ik wel heel veel voorraad aan goederenwagens zo. Mocht iemand statisch spul zoeken om een rangeerterrein of een industrie spoor mee aan te kleden dan kan je dat wel uit mijn voorraad halen.

De kabelstrams hebben nu ook een grijs dak. Vandaag ga ik de proberen ze af te maken.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #956 Gepost op: 3 Augustus 2022, 12:55:06 »

De gele wagen heb ik van wanden voorzien van dun hout.

Deze moet ik nu verder gaan schilderen.

Van een oud draaistel ben ik weer eens een rangeerlocje gaan bouwen, nu met lego.


Ik heb gister avond ook nog een "midi" gespoten in een bijna witte grond kleur. Deze ga ik omschilderen tot de ingewikkelde Marokaanse versie.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #957 Gepost op: 4 Augustus 2022, 00:41:31 »

Hierbij een foto van de gespoten "Midi":


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #958 Gepost op: 6 Augustus 2022, 11:35:32 »

Ik heb de goederenwagens af, vooral de huifwagens glimmen wat maar ik vond bescherming van de verf toch belangrijker dan een geheel matte uitstraling.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #959 Gepost op: 7 Augustus 2022, 23:47:54 »

Gister avond heb ik het kleuren patroon op de midi afgetekend en daarna heb ik de eerste laag rood er op geschilderd vandaag gevolgd door een 2e laag.







Voor de zilvere biezen heb ik nu een zilveren pen van 0,7mm besteld en als die er is kan ik verder.

Daarna ben ik met de industrie/rangeerloc verder gegaan en besloten die de NDS huisstijl te geven en hem daarna op ND Hörste te zetten. Daar had 12 jaar terug een rangeerloc op moeten komen die tijdens de bouw is verdwenen en daarna nooit meer een nieuwe gemaakt tot nu.



Gelijk maar even wat personeel erbij gemaakt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: