Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 77 78 [79] 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 879930 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3570



« Antwoord #1170 Gepost op: 24 Februari 2024, 23:40:43 »

Ja Eric, ik moet bezig blijven Duim omhoog

Vandaag de goederenwagens af geschilderd. De geslotenwagens zijn beschikbaar voor diorama's of voor anderen die ze statisch ergens kunnen gebruiken( mocht iemand wat willen hebben, stuur dan een PB).




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3570



« Antwoord #1171 Gepost op: 2 Maart 2024, 00:59:08 »

Gister weer enkele gesloten goederenwagens gekocht om te schilderen. Deze gaan naar Bjorn en blijven dus rijdend met alles er op en aan. Daar ben ik vanavond aan begonnen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3570



« Antwoord #1172 Gepost op: 5 Maart 2024, 18:06:29 »

Zondag heb van Harry(/TraiNiac op het n-spoorforum) de nodige spullen in ontvangst genomen waaronder een roco clean in DBAG uitvoering. Aangezien m'n vader goed zo'n ding kan gebruiken maar hij tijdperk 3/4 materieel heeft heb ik wat omgebouwd. Ik had nog een normale wagen van het zelfde type maar in oudere uitvoering. Ik heb ze beide gedemonteerd en in de normale wagen de benodigde opening voor het schoonmaak blok en ophanging gemaakt. Daarna alle onderdelen vooral gewichten tussen de wagens uitgewisseld. Nu is de oude uitvoering de schoonmaak wagen en de DBAG versie een normale.

De DBAG wagen gaat naar Bjorn ipv in mijn diorama voorraad.


Ik heb hier en daar nog wat aan de goederenwagens van van de week geschilderd want ik ben veel weg geweest en met andere dingen bezig geweest. Zo heb de laatste 4 dagen vergessene-bahnen.de door gelopen op jacht naar foto's van stationsgebouwen, bruggen en verlaten goederenwagens en nog wat meer.

Daarnaast speel ik nog met het idee het diorama Bw Ohstein uit 2009 aan te passen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3570



« Antwoord #1173 Gepost op: 5 Maart 2024, 23:59:06 »

De 4 goederenwagens zijn af, de detail foto's die ik gemaakt had waren allemaal niet scherp dus dan maar 2 foto's van verder weg.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3570



« Antwoord #1174 Gepost op: 8 Maart 2024, 01:38:02 »

Gister avond en vandaag ben ik een umbau bagagewagen omgebouwd tot WAE stuurstandrijtuig die op zijn beurs weer aangepast is tot bahnhofswagen. In dit geval word het rijtuig dan gebruikt voor personeel vervoer en evt. als extra kantoorruimte ofzo. Daarom ook een schoorsteen en iets wat denk ik voor airco kasten door moet gaan aangebracht.




Daarna heb ik 3 oude romilly rijtuigen die al 10 jaar op een diorama als slooprijtuigen hadden gestaan uit de kast gehaald. In kokend heet water met azijn en soda heb ik ze laten weken en dat ging gelukkig goed. Daardoor kon ik de stukken onderstel en veel verf er af halen. Daarna nog zo'n zelfde bad met kokend heet water en dasti ontvetten, een electrische tandenborstel en wat gereedschap om randjes mee schoon te krabben en toen was zo goed als alle verf er af. Bij 2 scheuren in een kap was het plastic door de hitte wat krom getrokken maar dat moest toch al gerepareerd worden.

Daarna ben ik de kappen met karton, lego en hout weer tot rijtuigen gaan opbouwen. Er moest wat achter de ramen er moesten verstevigingen in en nieuwe onderstellen. Dat schiet aardig op nu maar is nog niet klaar en daar ga ik morgen mee verder.






Het worden ook weer rijtuigen die niet meer in het reizigersverkeer gebruikt worden. Wel word minimaal 1 nog voor het vervoeren van personeel van naar een werkplaats of opstelterrein gebruikt net als de umbauwagen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3570



« Antwoord #1175 Gepost op: 12 Maart 2024, 00:14:15 »

Vandaag heb ik de 3 Romilly rijtuigen afgemaakt. Eentje staat al op Bw Ohstein en het stuurstandrijtuig staat met een tot rangeerloc omgebouwde midi in de vitrinekast. Die worden dan samen ingezet als personeelspendel Dortmund Kaiserbrunnen-Dortmund Eving Aw. v.v. Het 3e rijtuigen kan dan nog op een ander diorama een plek krijgen.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3570



« Antwoord #1176 Gepost op: 19 Maart 2024, 15:12:28 »

Ik ben gister avond met een treinsetje van KATO gaan prutsen. Het zijn leuke setjes voor weinig en goede basis voor ombouw projectjes. Bij de wagen onderstellen heb ik de koppelingen van veertjes voorzien want die hadden ze niet. Bij de loc heb ik er 2 bufferbalken op gemaakt van 2 ex Roco stootjukken, de panto vervangen door een verende en lange koppelingen er op gezet. Die koppelingen hadden wat korte gemogen maarde standaard was te kort met de bufferbalken en de midden maat heb ik niet en de lange heb ik zat.

De loc ben ik aan het schilderen. Door de noodzakelijke grondverf barst nu de verf die er overheen zit maar dat laat zich goed voor een wash gebruiken want die trekt dan in die barstjes. Dat werkt mooi voor roest en aanverwante zaken.




De 2 goederenwagens en vooral de conducteurs wagen is niet mijn ding dus daarop bouw ik wat anders. Daarnaast moet ik ook daar nog buffers op maken. Samen met 2 andere onderstellen die ik nog had liggen maak ik er coupé rijtuigjes van voor achter de eloc. De basis voor die wagenbakken word gevormd door lego, deels gevuld met zand om wat gewicht te krijgen.




Voor de gene die ook graag dit soort projectjes doen of een goede goedkope industrie loc zoeken, koop H@ns ff leeg nu het nog kan:
Kato 105006 . E-Loc E69 set 3-delig met 2 wagons
Kato 105007 . E-Loc E69 set 3-delig met 2 wagons
Ze staat op de nieuwe onderstellen en die rijden analoog heel goed zijn alleen wat lastiger te digitaliseren maar Bjorn heeft dat voor mij ook al met 2 stuks gedaan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3570



« Antwoord #1177 Gepost op: 24 Maart 2024, 00:00:30 »

Gister was een dagje van de nodige nieuwe aanwinsten. Ik moest bij wentink om de hoek boodschappen dus ook even naar wentink en daar wat wagens mee genomen.




Daarna door naar Waddinxveen om bij Harry even een Köf op te halen en daar kreeg ik nog een bakje met veel ander leuk spul bij Duim omhoog





De Köf is inmiddels bezig van kleur te veranderen. De aanpassingen die ik nog wil doen beperken zich tot het dak.

Terwijl Harry en ik even stonden bij te kletsen kwam de electroluxtrein naar Alphen a/d Rijn ons gezelschap houden om een kruising af te wachten. Best leuk zo'n goederentrein met 6400 op een enkelsporige elektrische spoorlijn.

M'n moeder moet sinds afgelopen week insuline spuiten en zoals vaker heeft ieder nadeel ook z'n voordeel. Dus kwam ze dinsdag al met wat plastic onderdeeltjes die van de spuit overbleven met de vraag wat je daar mee kan. De 3 verschillende delen heb ik vandaag eens groen gespoten:

Het pijpje is een lang dun dopje dat ik heb open geboord. Dan is er een grote dop die als electromotor, luchtinlaat of brouwketel kan worden gebruikt. En dan nog een rond iets dat op een dak kan als iets van ventilatie kast ofzo of in h0 als ronde brandslangkast ofzo of als vliegwiel van een motor ofzo. Alles is heel glad kunststof dus een laagje spuitverf is wel wenselijk denk ik.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3570



« Antwoord #1178 Gepost op: 26 Maart 2024, 01:12:32 »

Gister ben ik druk met de Köf bezig geweest en inmiddels is die zo goed als af al wacht ik met foto's van het eind resultaat tot er personeel op staat.






Dat personeel moest ook gemaakt worden want ik had niks meer dus gelijk een nieuwe voorraad gemaakt.



Dat moet nog even drogen maar morgen kan het loc personeel er op.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3570



« Antwoord #1179 Gepost op: 26 Maart 2024, 11:44:56 »

Zo nu heeft de Köf ook personeel:












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3570



« Antwoord #1180 Gepost op: 30 Maart 2024, 00:18:43 »

Vandaag heb ik een oud rijtuig gestipt en de bak door gezaagd zodat een passende 3/4 MaK motorwagen er van kan bouwen voor Ohstein Stoppelmannsweg. Daarbij bleef een klein stukje over dat altijd handig kan zijn voor een trein op een ander diorama.


Daarnaast heb ik de blokken hout gezaagd voor 14 bussen van 5 verschillende types en 3 vervoerders. 2 type bussen heb ik voor Ohstein Stoppelmannsweg en Herzfeld Hovestadt nodig. Aangezien het droog, nog licht en wat temperatuur betreft net te doen was heb ik 8 bussen vast in model geschuurd. De rest ligt klaar voor als het goed weer is.








Nu zien hoe het met het schilderen van de bussen gaat gaan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3570



« Antwoord #1181 Gepost op: 31 Maart 2024, 01:21:49 »

Vanmorgen heb ik de laatste schilder werkzaamheden aan m'n Kato locje gedaan. Vanavond heeft die op de N baan van m'n vader z'n eerste rij uren mogen maken.




Daarnaast ben ik begonnen de bussen te schilderen. Aangezien de 2 citaro's oranje/paars moeten worden schilder ik die eerst ook even roze.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3570



« Antwoord #1182 Gepost op: 2 April 2024, 00:20:58 »

Vandaag verder geschilderd aan de bussen. Dat leverd inmiddels weer de nodige tremor in m'n handen op dus ik moet het vooral niet te lang achter elkaar doen. Ik heb een handvat van wijnkurken om m'n trekpen heen geschoven, dat scheeld al iets.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3570



« Antwoord #1183 Gepost op: 2 April 2024, 13:52:42 »

De afgelopen 3uur aardig door kunnen schilderen, wat afwassen en ontbijten gaf m'n handen net genoeg rust tussendoor.




Zaterdag heb ik bij de Lidl alleslijm van Uhu gekocht en s'avonds even een proef strookje aangebracht op een plaat styreen om te kijken hoe het opdroogd. Het droogd mooi transparant met een heel subtiel oker filter er in en het houd ook redelijk wat volume, het krimpt minder dan vernis. Prima spul om water mee te maken dus en met €1,49 een stuk goedkoper als vergelijkbare lijm van pattex die ik eerder gebruikt heb.

Het strookje lijm ligt op de fles.



Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3570



« Antwoord #1184 Gepost op: 4 April 2024, 11:50:03 »

De bussen zijn af:


















Het schilderen van die dingen viel me niet tegen maar met het laatste werk kreeg ik wel zoveel tremor dat ik hierna wel 1 of 2 weken andere dingen moet doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 77 78 [79] 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: