Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 26   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag  (gelezen 344834 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 624


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #90 Gepost op: 13 November 2018, 19:21:50 »

Er wordt overgewerkt bij Sandd...
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #91 Gepost op: 16 November 2018, 11:40:16 »

En de postbodes van dit land wacht mogelijk binnenkort nog meer overwerk, want Mispoes' boek over Rode Diesels gaat een
heruitgave beleven:




Het boek krijgt 4 pagina's extra en telt de nodige nieuwe foto's. Tevens is er aandacht voor de zogenaamde 'Vermeer-rit'.

Verschijningsdatum: 1 december. Bestellen kan nu al via lyckatillforlag (at) gmail.com
Indien tijdig besteld, kun je dit boek nog voor Sinterklaas op je deurmat verwachten.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #92 Gepost op: 16 November 2018, 11:47:41 »

Ik vergeet bijna te melden dat het om een hardcover-uitgave gaat.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #93 Gepost op: 16 November 2018, 13:02:53 »

Kunnen we de eerste uitgave inruilen?

Slechts 1 maal gelezen, verder altijd binnen op de boekenplank gestaan  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #94 Gepost op: 16 November 2018, 14:00:28 »

Oh zal binnenkort eens kijken bij Huider :-)
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #95 Gepost op: 16 November 2018, 14:14:25 »

Kunnen we de eerste uitgave inruilen?

Slechts 1 maal gelezen, verder altijd binnen op de boekenplank gestaan  Grin


Je vergeet nog 'van een oud omaatje geweest' te vermelden.   Wink

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #96 Gepost op: 25 November 2018, 11:27:37 »

En ondertussen zijn de eerste 40 pagina's van 'de Titanic' opgemaakt:






Het is een bijzonder boeiend verhaal, niet alleen voor 'spoorwegarcheologen'.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Online Online

Berichten: 1969


« Antwoord #97 Gepost op: 25 November 2018, 13:32:20 »

Gert, mailtje over de heruitgave van het boek van Frank net verzonden Grin
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #98 Gepost op: 3 December 2018, 23:26:31 »

En inmiddels heb jij 'm binnen, las ik net in m'n mail.

Afgelopen zaterdag is de mailing naar de post gebracht, dus zullen er dezer dagen heel wat (hulp)Sinterklazen bezig zijn met boeken en cadeaupapier.
 Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #99 Gepost op: 5 December 2018, 12:56:10 »

De bezorgster van Sandd komt op steeds gekkere tijdstippen.
De nieuwe Railhobby werd gisterenavond tegen half tien door de bus gedaan.

Enfin, nieuw leesvoer is altijd leuk en een recensie is helemaal leuk.



De recensent is deze keer wel een beetje slordig geweest: het boek telt niet 150,
maar 152 pagina's en niet 275, maar 295 foto's.

En ook de opmerking over de routekaarten lijkt copy-paste-werk van de vorige bespreking.
In het boek zit nu namelijk een QR-code die niet alleen naar bronnen verwijst, maar ook naar een routekaart.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #100 Gepost op: 6 December 2018, 14:53:18 »

Ga ik doorgeven! (aan de heer die het gelezen heeft)
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #101 Gepost op: 6 December 2018, 15:21:24 »



Net op tijd voor de beurs in Houten aanstaande zaterdag kregen we de eerste oplage van 'Kunst op het spoor' binnen.
En dat is niet het enige nieuwtje dat we dan bij ons hebben. Nieuwsgierig? Kom bij onze stand kijken.
Hou er wel rekening mee dat de hal na de 'verbouwing' (de muur tussen twee hallen is weggehaald) anders is ingedeeld.
We staan dus op een andere plek dan voorheen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 624


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #102 Gepost op: 7 December 2018, 12:27:27 »


En ook de opmerking over de routekaarten lijkt copy-paste-werk van de vorige bespreking.
In het boek zit nu namelijk een QR-code die niet alleen naar bronnen verwijst, maar ook naar een routekaart.


Niet iedereen kan met een QR-code uit de voeten. Sommigen mensen hebben een mobile om mee te kunnen bellen en niet om mee te fotograferen, plaatjes te bekijken of taarten te bakken. En zelfs als die beperking er niet is kun je als lezer toch een routekaartje in het boek missen...
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #103 Gepost op: 7 December 2018, 12:43:27 »

Daarnaast is de ervaring dat data online een beperkte houdbaarheid heeft. Dus ik herken de opmerking wel.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #104 Gepost op: 7 December 2018, 13:20:41 »

Niet iedereen kan met een QR-code uit de voeten. Sommigen mensen hebben een mobile om mee te kunnen bellen en niet om mee te fotograferen, plaatjes te bekijken of taarten te bakken. En zelfs als die beperking er niet is kun je als lezer toch een routekaartje in het boek missen...

Klopt. Bij aanvang van de reeks heb ik er dan ook met de auteur over gesproken. Hij had een sterke voorkeur voor zoveel mogelijk foto's en dus besloten we uiteindelijk om in de boeken geen routekaarten te plaatsen. Overigens heb je niet per se een QR-scanner nodig; de URL staat ook in het boek.


Daarnaast is de ervaring dat data online een beperkte houdbaarheid heeft. Dus ik herken de opmerking wel.

Ja, ook dat is een bekend fenomeen. De bedoeling is dat de betreffende pagina online blijft. In ieder geval zolang Lycka till Förlag bestaat. En voorlopig ga ik echt nog niet met pensioen. 

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 26   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
« vorige volgende »
Ga naar: