Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 26   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag  (gelezen 345169 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #150 Gepost op: 6 November 2019, 22:10:11 »

Wij helpen iedereen die lijdt aan Nostalgica namelijk graag.   Wink



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #151 Gepost op: 8 November 2019, 15:02:58 »

De boekenreeks 'Retourtje verleden', waarvan morgen het tweede deel in de verkoop gaat, heeft een eigen pagina op de Lycka till website gekregen.



mvg,
Gert
« Laatste verandering: 8 November 2019, 15:11:48 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #152 Gepost op: 10 November 2019, 15:19:48 »

En zelfs twee boeken van Lycka Till op de voorlaatste pagina van de jongste OdR waarin zelfs Odder voorbijkomt. Onze Gert heeft wel invloed bij de NVBS Grin
Gelogd

Groet, Frank
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #153 Gepost op: 10 November 2019, 16:25:04 »

Ach, je kunt “OdR” ook makkelijk als “Odder” uitspreken natuurlijk... Cool
Gelogd

Ik zie sterren!
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #154 Gepost op: 10 November 2019, 21:51:51 »

 Grin Grin Grin
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #155 Gepost op: 28 November 2019, 23:20:40 »

Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #156 Gepost op: 28 November 2019, 23:21:32 »

Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #157 Gepost op: 28 November 2019, 23:22:04 »

Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #158 Gepost op: 4 December 2019, 19:42:49 »

De recensie in Railhobby over 'De Ringlijnen' (derde deel in de reeks Amsterdamse tramlijnen) veroorzaakte koffiespetters op mijn beeldscherm. De recensent vraagt zich namelijk n.a.v. de QR-code in het boek (die verwijst naar een internetpagina op de Lycka till-website) af 'hoelang deze techniek beschikbaar zal blijven?' Dat klinkt eerlijk gezegd een beetje als de boeren die halverwege de 19e eeuw klaagden dat de melk van hun koeien zuur werd als er een stoomtrein langs de wei reed... Spoorwegen zijn nooit meer verdwenen en hun toekomst ziet er dankzij de klimaatdiscussies zelfs vrij gunstig uit. Kortom: leve de nieuwerwetse fratsen!
   Wink

Eerlijk gezegd zou ik me meer zorgen maken over het feit dat het wel eens zou kunnen dat de bewuste internetpagina over 30 jaar niet meer bestaat. Simpelweg om de reden dat ik tegen die tijd wel eens tussen zes plankjes zou kunnen bivakeren. Zonder internetaansluiting vermoedelijk. En dus niet in staat om te internetbankieren en de factuur van de provider te betalen. Maar ja, wie dan leeft, die dan zorgt.
   Tongue
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #159 Gepost op: 4 December 2019, 20:37:41 »

Eigenlijk is daar slechts één antwoord op mogelijk:

   

Maar anders even hier klikken en (in beide gevallen) op 'play' drukken
Gelogd

NI
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #160 Gepost op: 4 December 2019, 21:25:01 »



Aanstaande zaterdag zijn wij weer aanwezig tijdens de modelspoorbeurs te Houten. We laten die dag een SNEAK PREVIEW zien
van een aantal pagina's van het boek 'Treinsamenstellingen in voorbeeld en model', dat in januari zal verschijnen.

Mocht Sinterklaas dit jaar pas zaterdagavond bij jou langskomen, dan is de beurs wellicht een mooie gelegenheid voor hulpsinterklazen
om bij ons nog gauw een mooi spoorwegboek op de kop te tikken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #161 Gepost op: 5 December 2019, 16:47:28 »

De recensie in Railhobby over 'De Ringlijnen' (derde deel in de reeks Amsterdamse tramlijnen) veroorzaakte koffiespetters op mijn beeldscherm. De recensent vraagt zich namelijk n.a.v. de QR-code in het boek (die verwijst naar een internetpagina op de Lycka till-website) af 'hoelang deze techniek beschikbaar zal blijven?' Dat klinkt eerlijk gezegd een beetje als de boeren die halverwege de 19e eeuw klaagden dat de melk van hun koeien zuur werd als er een stoomtrein langs de wei reed... Spoorwegen zijn nooit meer verdwenen en hun toekomst ziet er dankzij de klimaatdiscussies zelfs vrij gunstig uit. Kortom: leve de nieuwerwetse fratsen!
   Wink

Eerlijk gezegd zou ik me meer zorgen maken over het feit dat het wel eens zou kunnen dat de bewuste internetpagina over 30 jaar niet meer bestaat. Simpelweg om de reden dat ik tegen die tijd wel eens tussen zes plankjes zou kunnen bivakeren. Zonder internetaansluiting vermoedelijk. En dus niet in staat om te internetbankieren en de factuur van de provider te betalen. Maar ja, wie dan leeft, die dan zorgt.
   Tongue

Hoi Gert

Ik heb vorige keer al aangegeven aan de recensent dat ie daarover niet moet miepen. (net als een kaartje bijvoegen)
Ik zal in de groep gooien dat ze dat moeten laten rusten.
Ik deel je mening dat je daar helemaal niets mee opschiet.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #162 Gepost op: 5 December 2019, 18:07:07 »

Hoi Chris,

Is echt niet nodig hoor. De recensent mag gewoon zijn mening geven. En eerlijk gezegd heb ik het liefste dat hij dat gewoon doet. Alleen kom het tamelijk curieus over als iemand de levensvatbaarheid van internet ter discussie stelt. Behalve de QR-code wordt trouwens ook de URL gewoon in het boek vermeld.

Wat de inhoudelijke kritiek betreft: de auteur van deze boekenreeks wilde graag zoveel mogelijk foto's laten zien en routekaartjes bij elk hoofdstuk zouden ten koste gaan van ruimte voor foto's. Als volgend jaar het afsluitende vierde deel is verschenen, heeft hij letterlijk alle hogevloergelede trams die in de periode 1975-2018 in Amsterdam reden, laten zien. Daarmee is de reeks dan een naslagwek van ruim 600 pagina's geworden waar de liefhebbers van Amsterdamse trams eigenlijk niet omheen kunnen.

En voor de liefhebbers van kaartjes: in het komende boek over treinsamenstellingen in voorbeeld en model staan wél routekaartjes van de besproken treinen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Illya Vaes
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


« Antwoord #163 Gepost op: 28 December 2019, 20:43:27 »

Gert heeft het er te druk voor, dus plaats ik maar de recensie uit de recentste Rail Magazine:
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #164 Gepost op: 28 December 2019, 21:03:39 »

Tja, eigenlijk was het mijn bedoeling om dit draadje alleen nog maar voor aankodigingen te gebruiken omdat ik anders wel aan de gang kan blijven (in 2020 zeker 6 boeken, vermenigvuldigd met 4 tijdschriften maakt dat 24 recensies...), maar kennelijk is er toch behoefte aan. Dus hierbij dan de recensies van 'De Ringlijnen' en 'Spoor terug naar '85-'86' zoals die in het nieuwste nummer van Modelspoormagazine zijn verschenen.














mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 26   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
« vorige volgende »
Ga naar: