Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899153 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #555 Gepost op: 23 Oktober 2018, 14:43:43 »

Het gezelschapsrijtuig was eigenlijk een bijvangst toen ik bij het bestellen van iets anders nog wat verder rondkeek op de betreffende website.

Het ging me in eerste instantie om de DB 139 133, een loc uit de grote E10/E40 familie.
Bij de serie 139 ging het daarbij om goederenlocs die met een weerstandsrem waren uitgerust.

Hoewel het Einheitsloks zijn, is het bepaald niet zo dat alle locs precies hetzelfde zijn. Op deze mooie website worden de verschillende uitvoeringen beschreven.
Opvallend is vooral het verschil in de front- en sluitseinen. Bij de eerste locs zaten de sluitseinen in dezelfde lamphouders als de onderste frontseinen, bij de latere uitvoering kregen de sluitseinen een aparte lamphouder.
Maar als een loc met de enkele lampen na een ongeluk hersteld moest worden, werden die enkele lampen meestal vervangen door dubbele lampen. Normaal gesproken gebeurde dat alleen bij de cabine die beschadigd was, zodat de herstelde loc verder met twee verschillende gezichten door het leven moest. De 139 133 was daar een exemplaar van.

Een Duitse webshop heeft van deze loc een serie laten maken door Roco en daarvan rijdt er nu een op mijn baan.

De kant met de enkele lampen


De kant met de dubbele lampen


En naast het groene zusje dat ik al had


Op het web zijn plaatjes te vinden van de voorbeeldloc, van de ene en van de andere kant.
Hoewel als goederenlocs bedoeld, reden ze net als hun goederenzusjes zonder weerstandsrem ook reizigerstreinen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #556 Gepost op: 25 Oktober 2018, 11:42:25 »

Bijzondere lok Huub
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #557 Gepost op: 28 Oktober 2018, 16:42:15 »

Plettenburg wordt van tijd tot tijd bezocht door vreemdelingen die hun analoge leven beu zijn.
Zo ook de 2417 van DKM.
Na een geslaagde revitalisatie mag de loc weer terug naar de eigen contreien, maar de tijdelijke huisvesting bood wel de gelegenheid om een plaatje te schieten naast de Roco 2433 die wel in Plettenburg is gehuisvest, al is dat meestal in de onderwereld.



Misschien toch stiekem de 2433 teruggeven i.p.v. de 2417. Die laatste mag met haar A-sein in Duitsland rijden.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #558 Gepost op: 28 Oktober 2018, 18:14:19 »

In Waldijk huist ook een -nog analoge, DC- DKM 2400 machine die nog in de werkplaats omgebouwd moet worden.
Er staat een sleep VAM wagens op hem te wachten  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #559 Gepost op: 28 Oktober 2018, 18:19:23 »

Goed opletten dan, want ondanks dat de motor met draden was aangesloten op de printplaat, bleek deze (onbedoeld?) niet potentiaalvrij van het locframe dat weer met een spoorstaaf in verbiniding staat.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #560 Gepost op: 28 Oktober 2018, 18:46:10 »

Ai...goeie tip!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #561 Gepost op: 30 Oktober 2018, 13:58:27 »

Een van de zaken die op het lijstje voor Houten stonden, waren trappen.
Gewoon plasticdelen die je kunt gebruiken om bijvoorbeeld een betonnen trap na te bootsen.
Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, maar niks gevonden.
Ik kan trouwens ook geen fabrikant vinden die dat los levert, dus als iemand iets weet, hoor ik het graag.

Voor de korte voetgangersroute tussen station en stad wilde ik niet op Eurospoor of Houten wachten, dus van het weekend begonnen met de steunmuur, waarbij de trap dan maar volledig zelfgebouwd gaat worden.

Het resultaat tot nu toe, waarbij de losse houtjes de traptreden zijn.


Gelukkig heb ik nog een cirkelzaagje, waardoor in elk geval het op maat zagen minder erg is dan het lijkt.

De trap in wording lijkt misschien wat steil en dat is ook zo.
45 graden leek me wel een mooie hoek, maar inmiddels ben ik er achter dat een trap meestal maar zo'n graad of 30 is.
Laat ik het er maar op houden dat deze trap is aangelegd in de tijd dat men nog wat makkelijker met bouwvoorschriften omging. De eerste Plettenburger die toch gaat zeuren, neemt maar de omweg langs de gewone weg.  Grin

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #562 Gepost op: 30 Oktober 2018, 14:40:31 »

Kijk eens bij Lütke: https://www.luetke-modellbahn.de/Spur-H0/Moebel-118/Wartebank-mit-Pflanzkuebel--6-Stueck-incl--Baeume-1550-1557-1559-1588.html?language=de

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #563 Gepost op: 30 Oktober 2018, 15:03:13 »

Dank je, maar daarvan zoek ik dus alleen dat "traptrede"gedeelte, alleen die driehoekjes zeg maar. Alles eromheen maakt dit spul wat kostbaar terwijl ik het toch niet gebruik.
En dan nog het allerliefst als plaat, dan zaag ik het zelf wel op juiste lengte en breedte.
Ook bij Evergreen gekeken, maar daar kan ik het ook niet vinden.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #564 Gepost op: 30 Oktober 2018, 15:41:09 »

Heb je al bij Shapeways gekeken?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #565 Gepost op: 30 Oktober 2018, 16:05:14 »

Daar had ik nog nooit van gehoord. Ze blijken wel leuke dingen te hebben, o.a. een roltrap, maar daar beginnen we niet aan. Ze gaan maar lopen.
Traptreden ben ik nog niet tegengekomen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #566 Gepost op: 31 Oktober 2018, 21:48:51 »

Nog een wat verder gegaan, het geeft nu een betere indruk hoe het moet worden.
De meeste traptreden zijn per vier vastgelijmd, maar liggen verder nog los.

Volgende stap is om van al die blokjes met vier treden één grote trap te maken.
Ook moet de muur rechts opnieuw gesneden worden als gevolg van iets gewijzigde plannen. En natuurlijk schilderen en vervuilen.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #567 Gepost op: 31 Oktober 2018, 22:00:20 »

Wel smal....denk ik.. Undecided
Hoe breed is het?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #568 Gepost op: 31 Oktober 2018, 22:16:28 »

Twee cm. Het is wat smal (al heb ik in het echt wel erger meegemaakt), maar in het idee dat ik voor ogen heb, is er niet veel meer ruimte. En het moet in verhouding blijven tot de trappen van het stationsgebouw die te klein zijn. Consequentie van de keuze om voor al beschikbare gebouwen te kiezen. Het hele nuurtje blijft wegneembaar, dus als ik ooit echt lol ga krijgen in scenery, kan ik het altijd nog wen keer opnieuw maken. Maar die kans is klein, zowel wat betreft de lol als het opnieuw maken.  Cheesy

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #569 Gepost op: 4 November 2018, 09:45:02 »

Pff wat een monnikenwerk, ik snap dat je dat niet opnieuw wilt maken.
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
Pagina's: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: