Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 898940 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #570 Gepost op: 10 November 2018, 21:37:03 »

Ik twijfel nog wat ik ermee doe. Morgen op Eurospoor kom ik misschien nog wat bruikbaars tegen.
Verder niet zo heel veel aan de baan gedaan. Vandaag wat spuitwerk verricht, nooit mijn grootste hobby vanwege de vele tijd vooraf en achteraf die ermee gemoeid gaat. Soms ben ik wel eens jaloers op mensen die op de begane grond wonen, daar kun je bij windstil weer tenminste nog buiten spuiten.

Voor de Fernmeldedienst van de Deutsche Bundespost kwam de spuitdag als geroepen, ze konden eindelijk de eerste telefooncel in elkaar zetten en bij het station plaatsen.
Nog niet de definitieve plek, maar de Plettenburgers die alweer weken op hun trein wachten die maar niet komt, zijn er vast blij mee.



Volgende keer maar wat verder weg fotograferen, want het met de hand uitgevoerde verfwerk laat te wensen over. Op de baan valt het gelukkig niet op, ik zie het tenminste niet... Cheesy

groet, Huub
« Laatste verandering: 10 November 2018, 21:40:33 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #571 Gepost op: 13 November 2018, 22:09:27 »

Inmiddels is de tweede overkapping in huis, dus maar eens gekeken of het effect bereikt wordt dat ik voor ogen heb. Het viaduct over het station naar de "Altstadt" schuift wat naar achteren.
Het is nog zonder "ondoorzichtig" glas en het achtste deel is nog niet op de goede hoogte, maar ik ben niet ontevreden.



Groet, Huub

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #572 Gepost op: 14 November 2018, 06:06:02 »

Het plaatje wordt al duidelijker. Met mat glas gaat het wel lukken denk ik.  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #573 Gepost op: 18 November 2018, 17:10:44 »

Nog wat verder gegaan met de overkapping. Alle in de weg staande pilaren zijn verwijderd, de treinen hebben weer ongehinderd doorgang.
De twee kappen zijn ten opzichte van elkaar uitgelijnd en het eerste glas is geplaatst.



Volgende stappen zijn de dame reanimeren (de reddingshond is al ter plaatse), de rest van het glas plaatsen, gaten boren in de perrons voor de funderingen, daken vastzetten en natuurlijk de doorkijk van het glas wegwerken. Ik heb toch besloten dat alleen met spuitwerk te doen. Van het standpunt dat je er doorheen kijkt, blijkt het toch wat minder helder dan het eerst leek, dus ik denk dat ik er zonder schuurwerk ook wel kom.

Wordt vervolgd.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #574 Gepost op: 18 November 2018, 18:29:44 »

Hoe ga je hier met de toekomstige bovenleiding om?

Als het tweede dak ook ondoorzichtig is zie je niet meer dat de treinen afslaan i.p.v. rechtuit langs de perrons staan. Het plan werkt.
Ik vrees dat de hond te laat komt, ik zie toch al lijkstijfheid bij de dame...  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #575 Gepost op: 18 November 2018, 19:11:28 »

Ik ga gewoon (midden)masten gebruiken. Niet heel gebruikelijk bij zo'n overkapping, maar in elk geval in Kiel wel het geval.
Zodra onder de overkapping zal de stroomafnemer in elk geval naar beneden gedrukt moeten worden. Er is ook voor elocs wel ruimte om onder de kap uit te komen, maar die is beperkt.
Dat naar beneden drukken is op meer plekken nodig. Een van de redenen om nog niet met stroomafnemer op te rijden. Andere reden is dat de stroomafnemers bij alle locs begrensd moeten worden, ik wil niet/zo min mogelijk met de panto echt tegen de draad rijden, want afgezien van de kwetsbaarheid vind ik er niet uitzien.

Tja, ik vrees dat je gelijk hebt met de dame. Vanavond geen botje voor de hond, eigen schuld.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #576 Gepost op: 25 November 2018, 16:34:17 »

Vanmiddag weer een spuituurtje gehad, waarbij de overkappingen onderhanden zijn genomen.
Aan de binnenkant met US Grey en aan de buitenkant met twee washes gespoten.
Misschien nog wat poedertjes en washes eroverheen zoals ze bedoeld zijn, maar dat is van later zorg.
Voorlopig ben ik tevreden met het resultaat.


Dit is wel het effect dat ik wilde bereiken. Niet helemaal ondoorzichtig, maar je moet goed kijken wil je zien wat er onder de kap gebeurt.

Nog een klein stukje waar nog teveel zicht op de ondergrond is. Maar hier wacht ik nog even mee tot ik het geplande postgebouw ga maken.


Ik twijfel nog of ik de sporen in het station nog iets ga verleggen. Die beginnen al vrij vroeg onder de kap af te buigen, in lijn met de oorspronkelijke plannen. Nu is dat niet meer nodig en eigenlijk ook wat ongewenst. Maar het is wel een puist werk om het aan te passen.
Nog maar eens goed over nadenken.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #577 Gepost op: 25 November 2018, 18:55:37 »

Wat is de meerwaarde van dat (eventueel) verleggen dan?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #578 Gepost op: 25 November 2018, 19:09:10 »

Dan zie je niet of in elk geval veel minder dat de trein afbuigt.
Op de eerste foto staat het rijtuig nu al in de bocht, terwijl dat eigenlijk nog niet nodig is om de hoek om te gaan.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #579 Gepost op: 25 November 2018, 20:01:13 »

Zo tussen de regels door begrijp ik dat je het eigenlijk wel wil omdat het eindresultaat je beter aan staat en dat de puist werk alleen in de weg staat.
Ik zeg doen! Is de voldoening des te groter als het klaar is  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #580 Gepost op: 25 November 2018, 20:09:21 »

Precies, nog maar eens goed over nadenken dus.  Grin

P.s. al gezien dat de dame weer overeind staat, ondanks haar lijkstijfheid? Jammer dat nu de hond plat ligt.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #581 Gepost op: 25 November 2018, 20:55:05 »

Gaat die trein naar Londen soms  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #582 Gepost op: 25 November 2018, 21:14:52 »

 Grin Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #583 Gepost op: 26 November 2018, 20:21:01 »

Ik heb geluisterd naar Jakop en om het risico te minimaliseren dat ik weer van gedachte verander, de sporen direct vandaag aangepast. Ze lopen nu zo'n beetje recht tot de helft van de overkapping.
Hoewel je het vooral bij lange rijtuigen nog steeds wel ziet dat ze een bocht nemen, je kunt immers een stuk onder de kap kijken, ziet het er een stuk beter dan het was.



Dit standpunt is voor volwassenen overigens alleen te zien als ze er rugklachten voor over hebben. Normaal kijk je hoger en/of verder van de baan af.

Op naar de volgende klus. Zoals losgelaten ramen vastzetten.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #584 Gepost op: 26 November 2018, 21:12:49 »

Hé...de hond doet het ook weer!  Duim omhoog

Naar mij luisteren is niet altijd verstandig, maar nu wel blijkt  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: