Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 24   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Rekerdam  (gelezen 228625 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #270 Gepost op: 7 Augustus 2019, 20:01:53 »

Dank je. De bakken zijn 110x50. De lengtemaat vanwege de kamer waar ze in staan. Bij de breedte ben ik ooit van het kopschot uitgegaan van Fremo maten bij de vorige modules. Op zich vind ik ze zo wel prima handelbaar.

Oh het perron vergeten. Basis van het perron wordt 58mm. Aan de bovenzijde (door de richel) wordt het 59mm.
« Laatste verandering: 7 Augustus 2019, 21:34:18 door Joran » Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #271 Gepost op: 17 Augustus 2019, 17:56:43 »

De 1100 met botsneus. Mijn favo NS loc  Duim omhoog. De 1145 had ik al, en dus ook de 1118. Een winkel in Badhoevedorp had nog een hele partij weten te bemachtigen die nog ergens in Roemenie lagen. Verder de rails en bielzen gespoten met Tamiya XF-64. Was even oefenen, prutsen met de airbrush. maar uiteindelijk gelukt.  Cool De bielzen moeten nog verder behandeld worden met een wash en eventueel een drybrush, maar dat komt na mijn vakantie wel. Ook vast een laagje basis aarde aangebracht. Her en der wil ik met wat ondervloer nog relief in het land maken. In ieder geval aan de voorzijde waar de loc staat. Daar wil ik een wild stukje maken qua groen.

Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #272 Gepost op: 28 Augustus 2019, 13:23:06 »



Roco Rongenwagen (76962) aangeschaft voor mijn buurtgoederentrein. Moet wel een andere belading op. Ik dacht iets van hout met een zeiltje. Oh, en de basis voor het gras is wat gevorderd. Van het weekend eens kijken of ik eens een stukje kan gaan ballasten.
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #273 Gepost op: 3 September 2019, 07:56:54 »

Weer een update van niks Smiley Maar het eerste stukje gisteren geballast. Blijft een rotklus, maar toch tevreden.



In de punt tussen de sporen moet nog een verhoogd dwergsein komen en wild gras. Zin om daar mee te gaan beginnen, ookal is het een klein hoekje.
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #274 Gepost op: 20 September 2019, 14:25:34 »

Kleine stapjes. Drie van de vier seinen geplaatst. Alvast eentje werkend gemaakt (wat nauwelijks te zien is):
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #275 Gepost op: 19 Oktober 2019, 10:23:43 »

Bijna klaar met ballasten en toen... niet tevreden over de ballast. Dus wat anders besteld, wat o.a. Huib Maaskant gebruikte op de Lage Zij. Maar ik krijg het niet lekker gelijmd met voorstrijk. En toen wat anders besteld wat nog onderweg is en wat ook heel mooi oogt. Eigenlijk ook meer waar ik naar op zoek ben voor dit baantje dan de ballast die er nu op ligt. Alles weer weg halen is wel een hele klus, maar goed. Dat komt wel goed. In tussentijd wat zitten prutsen aan het bovenleidingsportaal. Begint er wel echt op te lijken zo.



Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #276 Gepost op: 19 Oktober 2019, 10:25:28 »

Het portal is top Joran!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #277 Gepost op: 19 Oktober 2019, 21:52:49 »

Mooi portaaltje inderdaad. Combineer je messing met kunststof?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #278 Gepost op: 20 Oktober 2019, 07:34:45 »

Dank heren! Inderdaad combinatie van messing en kunststof. De staanders, liggers en messing in het frame zijn gesoldeerd. De rest (messing L profielen en styreen) is geplakt met secondelijm. Werkt prima  Duim omhoog
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #279 Gepost op: 27 Oktober 2019, 15:38:07 »

Nieuwe ballast kwam van de week binnen. Dik tevreden hier 

Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #280 Gepost op: 27 Oktober 2019, 22:23:40 »

Ik wil niet al te kritisch overkomen Joran, maar ik vind het wel erg licht als in....te licht eigenlijk.  Undecided
Verder ligt het wel heel netjes allemaal. Kijk eens naar de werkelijkheid langs het spoor, het is allemaal net even onregelmatiger en (dus) slordiger dan de 1:87 Rekerdamse wereld...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #281 Gepost op: 28 Oktober 2019, 07:17:52 »

Dat mag. Gelukkig voor jou is er meer te koop Wink
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #282 Gepost op: 28 Oktober 2019, 08:54:38 »

Het ziet er op mijn scherm wat raar uit, net zand. Eventueel het spul dat je in Zuid Frankrijk, Spanje, Italiƫ ziet, maar niet het grind of steenslag die in Nederland werd/wordt gebruikt.
Maar gezien je dikke tevredenheid, en daar gaat het uiteindelijk om, vermoed ik dat foto en/of scherm de kleur niet goed weergeeft.
Wat heb je nu voor spul gebruikt?

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #283 Gepost op: 30 Oktober 2019, 07:04:37 »

Het is inderdaad wat lichtjes en een computer scherm verergert het nog eens. Het spul wat Huib Maaskant op zijn site laat zien is ook behoorlijk licht. Zelfde tint als dit ongeveer, alleen wat fijner van korrel. Uiteraard moet er nog wel wat geweatherd worden. Maar dat komt pas als al het ballast ligt.

Het spul is overigens Spuren Welten 305.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #284 Gepost op: 30 Oktober 2019, 08:48:26 »

Het lichte kun je inderdaad wel wegwerken, nadeel is wel dat je daarna elke beschadiging van het ballastbed ziet in de vorm van een lichte plek.
Naar mijn smaak is het voor Nederlandse ballast te beige. De tegenwoordig gebruikte steenslag ken ik alleen als (blauw)grijs, soms tegen het witte aan. Het vroeger gebruikte grind ken ik alleen vervuild, geen idee hoe dat er schoon uitzag.
Het spul van Huib Maaskant roept bij mij ook geen "Nederlands gevoel" op.
Maar zoals gezegd, het gaat om wat jij ervan vindt, niet wat anderen zeggen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 24   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Rekerdam
« vorige volgende »
Ga naar: