Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1017639 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #810 Gepost op: 17 Oktober 2019, 19:28:32 »

De Vla-flip heb ik eerst maar weer even afgerangeerd in afwachting van nieuwe ideeën.
In afwachting van de komst van de seinen (ze zijn onderweg) de posttrein onderhanden genomen.
Gepland? Nee...het was stomweg de trein die ik uit het schaduwstation heb gehaald om een vrij spoor te maken voor de test van de SGMm.  Cheesy
Toen daar even de ingevingen uitbleven leek het mee wel leuk weer eens wat te weatheren en wat stond er voor mijn neus?



Ook de motorpost ontsnapt niet aan de grote vervuiling al zal die en de Hbbkkss met het nieuwe PTT-logo wat minder vervuild worden aangezien die recenter dat nieuwe jasje hebben ontvangen dan de wagens met het oude logo.
Zo ook de ingehuurde Hbis-y die er wel wat afgetrapt uit mag zien.
Eerst de onderstellen in de Humbroll 84 matt zetten, naar boven toe meer en meer verdund met terpentine zodat op de stelbalken nog wat te lezen is door het vuil heen.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #811 Gepost op: 19 Oktober 2019, 17:10:23 »

Viespeukerij.....



Mp 3005: alleen het onderstel in Humbroll 84 Matt en poedertjes



Hbbkkss 035 tegen z'n revisie aan...



Hbbkkss 007 is al gereviseerd en voorzien van de nieuwe logo's



Hbbkkss 041 heeft er ooit ook mooier uitgezien  Wink

De Hbis-y is nog in behandeling 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #812 Gepost op: 19 Oktober 2019, 17:30:04 »

Hmm, je weet dat de postwagens door de wasstraat gingen?   Wink
Vandaar op zeker moment de overgang naar grijze kopwanden, daar komen de borstels niet.

Namens het comité ter bevordering van schone wagens...  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #813 Gepost op: 19 Oktober 2019, 18:14:47 »

Ja, dat weet ik en daarom heb ik me ook ingehouden  Grin

Dat comité is hier kansloos....
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #814 Gepost op: 20 Oktober 2019, 14:04:39 »

De seinen zijn dus onderweg en daar zitten ook vertrekseinen bij.
Deze zijn er voor dat de HC kan zien of de Meester al groen (of geel) heeft áls dat vanaf het perron niet zichtbaar is.

\par

Voor spoor 1 en 2 in zuidelijke richting is in beide gevallen dat sein niet zichtbaar vanaf het perron.
Daarom zal er ook voor beide sporen een vertreksein komen aan het einde van het perron.

Perron 2 in westelijke richting buigt met het spoor mee naar links



De beste positie is (denk ik), waar ik nu even een waterpasje heb neergezet (rode pijl).
Een conducteur zal a. nooit op het uiterste zuidelijkste puntje van het perron staan (waar de foto genomen is) en b. een lager standpunt hebben dan de camera en dus wel onder de CTA door kijken.
Het sein waar de meester zicht op heeft zal de HC echter nooit kunnen zien op dit perron.

Dan spoor 4 in westelijke richting waar in feite hetzelfde boog-probleem speelt
Hieronder is het sein (batterij) vanaf het brede middendeel van het perron nog wel zichtbaar, maar of dat nog steeds zo is nadat de stationsomgeving is 'aangekleed' valt te betwijfelen. Overigens is de hoek t.o.v. de lampen ook zodanig dat waarschijnlijk niet te onderscheiden is welke lamp brandt.



Hier moet dus een vertreksein komen voor de HC. Onderstaande positie lijkt mij de beste aangezien de conducteur toch veelal in het midden van de trein uitstapt om zowel naar voren als achteren goed zicht op zijn trein te hebben en dus op dat brede middendeel van perron 4 zal staan.



Dan de andere kant uit. Langs het lange rechte deel van perron 4 is er uitstekend zicht op het hoofdsein aan het einde van het perron. De HC kan meekijken naar het sein van de Meester.



Ook hier was de batterij weer bereid zich voor hoofdsein uit te geven  Wink

Staat de HC wat verder terug, dan staan het wachthuisje en/of het trappenhuis in de weg voor goed zicht op dat sein



Hier moet dus ook een vertreksein komen om dit op te lossen.
In onderstaande foto heb ik die ingetekend waar ik denk dat die het beste kan staan.



Misschien zie ik iets over het hoofd of mankeert er wat aan mijn redenaties, dus voel vrij te commentariëren.



 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #815 Gepost op: 20 Oktober 2019, 14:34:15 »

Inmiddels is de Hbis-y aangeschoven in de posttrein. Het mag duidelijk zijn dat deze al een leven zonder wasstraten achter de rug had toen hij werd ingehuurd door de PTT.



Potverdrie!!! wat zie ik daar achter de Hbis op het voorplein van het station staan? 



Het ziet er naar uit dat Waldijk een tweede vishandel heeft gekregen....
De NS dames zijn ondertussen al aan het bestellen
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #816 Gepost op: 20 Oktober 2019, 15:07:12 »

 Grin Grin

Over die vertrekseinen, geen idee of daar regels voor zijn.
Als ik naar Olst kijk (net als Waldijk gebogen perrons), lijken deze vertrekseinen in beide richting dubbel uitgevoerd (op het middenperron, het eerste perron heeft er zo te zien maar één per richting). Ongeveer halverwege en aan het eind van het perron. Richting Zwolle staan ze zelfs voorbij het overpad.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #817 Gepost op: 22 Oktober 2019, 19:29:26 »

Na een medewerker van ProRail geconsulteerd te hebben zijn de posities van de vertrekseinen nog niet zeker cq. kunnen het er wellicht nog meer worden.
Vooralsnog is de buit binnen en kan Rail Infrabeheer beginnen met plaatsen van seinen.



De dwergseinen kennen we al in Waldijk, maar onderstaande zijn nieuw



Later betere foto's als e.a. op z'n plek staat en er licht uit komt  Wink

Collega drierailer Jeroen Water vroeg mee een foto te sturen van materieel aan een perron.
Dit in de aanloop van de bouw van zijn perrons op Ermehuizen bij de buren.



Het was wel een aardig plaatje en dat met de phone, dus ook hier maar even geplaatst.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1977


« Antwoord #818 Gepost op: 22 Oktober 2019, 20:50:43 »

Inderdaad leuk plaatje, Jakop. Wat zijn dat voor een soort kroonsteentjes? Speciaal voor die dunne draadjes van de seinen? Of moet je toch solderen?
Gelogd

Groet, Frank
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #819 Gepost op: 22 Oktober 2019, 21:08:34 »

Dat zijn printkroonstenen of hoe ze ook mogen heten. Ik heb 2 blokjes van 3 op een stukje printplaat gesoldeerd en het bruine draadje gaat dan naar de GND van de DCCNext decoder.
Er komen per decoder 5-7 draden met weerstand die aan GND verbonden moeten worden en nu is er voldoende ruimte om dat te doen  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #820 Gepost op: 23 Oktober 2019, 07:33:29 »

Altijd gedacht dat Waldijk in Noord Holland ligt, maar gezien de treinaanwijzer is het Braboland.  Grin
Leuk plaatje.
« Laatste verandering: 23 Oktober 2019, 11:37:21 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #821 Gepost op: 23 Oktober 2019, 09:04:18 »

Maar die treinaanwijzer is kapot… die beweegt niet meer Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #822 Gepost op: 23 Oktober 2019, 09:31:25 »

Waldijk ligt elke keer weer ergens anders  Wink

Natuurlijk beweegt die CTA niet....hij hangt stevig aan het dak!
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #823 Gepost op: 23 Oktober 2019, 09:49:56 »

Ah, de slogan van de gemeentelijke marketing-afdeling:
Waldijk, altijd in beweging!
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #824 Gepost op: 23 Oktober 2019, 09:53:36 »

En dat op een woensdagochtend, zonder dat ze ook maar een druppel Waldijker Triple op hadden!   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: