Ik heb woensdag nog even buiten wat lego in het model van enkele teletracs en rangeerrobots geschuurd. Dat soort rijdende dozen met schuine vlakken zijn beter van MDF te maken, dat is niet waar de lego tot z'n recht komt.
Daarom ben ik nu verder aan het kijken. Vooral rangeerrobots met apartere vormen zijn geschikt om van lego te maken maar dan niet altijd van de blokjes. Juist met het stapelen van de kleine plaatjes kan je meer vormen creëren.
1 voorbeeld is een
electrische rangeerrobot van Windhoff die aan Warsteiner geleverd is.
Het 2e voorbeeld is een Vollert rangeerrobot waarvan er enkele op diverse plekken rond rijden, zie
hier,
hier en
hier3e voorbeeld is een windhoff teletrac
RW 60 DH, ook hiervan heb ik meerdere voorbeelden gevonden in verschillende kleuren.
Hier moet alle puntjes nog vanaf snijden.
Ik heb ook nog voorbeelden van vele kleinere rangeerrobots gevonden alleen daarvan liggen de wielen aan de buitenkant en die zijn zo klein dat ik ze niet van kralen kan maken. Spaghetti komt nog het meest in de buurt maar daar perfecte plakjes van snijden is vrij lastig.
Hier een voorbeeld van een hele kleine rangeerrobot die aan een kabel vast zit.
Hier de pagina van Vollert over hun 2-weg robot VLEX. Het hoeft allemaal niet vandaag of morgen gemaakt maar ik heb de afgelopen dagen veel foto's verzameld en ideeën opgedaan en ga wat ik waarvoor kan en wil maken.
Tussendoor ben ik ook nog aan die bovenleidingsrailbussen aan het schilderen geweest en die schieten lekker op nu.
Groetjes Michiel