Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870093 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1080 Gepost op: 10 Mei 2023, 17:35:21 »

Ik ben nu met nieuwe locs bezig maar heb door een zware verkoudheid meer last als normaal van het stof van schuren en de geur van gesmolten plastic als ik dat met de miniboormachine doe. Dus dat ga ik verder toch maar even buiten doen en niet meer binnen. Tot ik dat gedaan heb schilder ik eerst verder aan andere dingen zoals de 2 bovenleidingmontagewagens.










Ik wil eigenlijk wat windhoff teletrac's maken maar daarbij is het hele front schuin en daar is lego wat minder geschikt voor. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dat met lego gewoon ga proberen, of de kopwanden verticaal houd of dat ik ze beter( later) van mdf kan maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1081 Gepost op: 12 Mei 2023, 12:47:14 »

Ik heb woensdag nog even buiten wat lego in het model van enkele teletracs en rangeerrobots geschuurd. Dat soort rijdende dozen met schuine vlakken zijn beter van MDF te maken, dat is niet waar de lego tot z'n recht komt.

Daarom ben ik nu verder aan het kijken. Vooral rangeerrobots met apartere vormen zijn geschikt om van lego te maken maar dan niet altijd van de blokjes. Juist met het stapelen van de kleine plaatjes kan je meer vormen creëren.

1 voorbeeld is een electrische rangeerrobot van Windhoff die aan Warsteiner geleverd is.


Het 2e voorbeeld is een Vollert rangeerrobot waarvan er enkele op diverse plekken rond rijden, zie hier, hier en hier


3e voorbeeld is een windhoff teletrac RW 60 DH, ook hiervan heb ik meerdere voorbeelden gevonden in verschillende kleuren.

Hier moet alle puntjes nog vanaf snijden.

Ik heb ook nog voorbeelden van vele kleinere rangeerrobots gevonden alleen daarvan liggen de wielen aan de buitenkant en die zijn zo klein dat ik ze niet van kralen kan maken. Spaghetti komt nog het meest in de buurt maar daar perfecte plakjes van snijden is vrij lastig.

Hier een voorbeeld van een hele kleine rangeerrobot die aan een kabel vast zit. Hier de pagina van Vollert over hun 2-weg robot VLEX. Het hoeft allemaal niet vandaag of morgen gemaakt maar ik heb de afgelopen dagen veel foto's verzameld en ideeën opgedaan en ga wat ik waarvoor kan en wil maken.

Tussendoor ben ik ook nog aan die bovenleidingsrailbussen aan het schilderen geweest en die schieten lekker op nu.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1082 Gepost op: 15 Mei 2023, 21:08:52 »

Ik ben druk bezig geweest met alle rangeerrobots. Dat ging nogal stroperig en de reden daarvoor is simpel. Ik begon met een soort van serie bouw waarbij iedere loc anders moest worden. Dan houd het serie werk ergens op en dat heb ik te lang doorgevoerd waardoor ik een beetje begon te verzuipen in alle informatie en het nogal door elkaar ging lopen. Gister avond ben ik omgeschakeld naar het een voor een aankleden van het spul. Dan zit je misschien wat langer in de rommel omdat dat al die tijd meerdere rommeldozen open hebt liggen maar; het kost uit eindelijk minder energie en de bouw ging veel vloeiender op de momenten dat ik me op 1 of 2 locs tegelijk kon richten.


















10 stuks staan nu klaar om geschilderd te worden.


De bovenleiding railbussen zijn ook af maar daar ben ik uiteraard vergeten foto's van te maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1083 Gepost op: 16 Mei 2023, 23:35:55 »

Hier eerst 2 foto's van de railbussen:




Na veel onverwacht ander werk heb ik alle locs die wat bouw betreft af zijn begin van de avond kunnen spuiten. Daarna ben ik ze verder gaan schilderen in de basis en/of grond kleuren.











Van deze 4 blijft de kleinste roze, bij de rest dient roze alleen als grond kleur voor geel of oranje.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1084 Gepost op: 21 Mei 2023, 15:42:05 »

Ik heb lekker doorgewerkt aan al die rangeerrobots maar aan posten ben ik niet toegekomen dus ik heb het een en ander in te halen.











Die licht blauwe heb ik versneld afgemaakt en die is gister al richting Lochem verhuisd samen met 3 andere lego locs.









Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1085 Gepost op: 25 Mei 2023, 13:27:52 »

Zoals wel bekend gebruikt ik railspijkertjes als buffers. Al heel wat jaren is dat ook oud doosje van trix wat ik ooit op een beurs kreeg. Nu slinkt die voorraad had dus was het tijd om aan te vullen. Nu blijkt Trix ze nog te leveren onder het zelfde artikelnummers tenminste zo lijkt het. Heb ik net de oude( gezien het logo 40 a 50 jaar oud) en de nieuwe naast elkaar en dan blijkt er een groot verschil tussen te zitten:

De oude zijn dunner en hebben een kleinere kop dan de nieuwe en alle nieuwe zijn duidelijk slechter afgewerkt waarbij 90% in meer of minder maten bramen er aan heeft zitten. Het grotere formaat van vooral de kop is voor mijn toepassing een voordeel( net iets beter op schaal). De slechte afwerking is dan weer iritant want de bramen laten zitten ziet er niet uit en ze er af schuren( zal wel slijpen worden) is erg bewerkelijk omdat ik dat niet zo even met de hand kan doen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1086 Gepost op: 25 Mei 2023, 17:59:21 »

Ik heb straks tussen het eten koken door 3 locs in de primer gezet. Eentje word een groen/rode industrie loc, de andere 2 Unna Hammer Kreisbahn( voorloper van Unna Hammer Regiobahn) locs. Voor de Unna Hammer Kreisbahn had ik nog geen huisstijl en dat licht blauw/donker rood van een loc die ik zaterdag in Lochem heb afgeleverd vind ik daarvoor wel erg mooi. Dat krijgen deze locs dus nu ook en nu deze beslissing is genomen kan ik ook 3 kappen die ik al jaren heb liggen op bouwen tot historische UHK trein.






Verder heeft die italiaan z'n eerste primer laag.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1087 Gepost op: 27 Mei 2023, 11:58:49 »

Ik heb die 3 kappen van een onderstel voorzien en ben donderdag begonnen ze te schilderen, deels met penseel, deels met stift omdat de verf uit de stift beter bleek te dekken.



Nu ga ik wel weer met verf en penseel verder.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1088 Gepost op: 30 Mei 2023, 23:24:55 »

Ik heb nu 3 locs en 3 motorwagens af.








Ik heb nog het nodige materieel klaar liggen ik twijfel alleen of ik daar wat mee ga doen of eerst ergens anders aan ga werken. Ik kijk morgen wel waar ik zin in heb Wink

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1089 Gepost op: 31 Mei 2023, 23:14:31 »

Ik ben vandaag weeer eens met Burg Wolfersgrün Bf. verder gegaan. Eerst heb ik de toren er opgelijmd en toen gekeken wat ik daarna moest doen. Om heb trappenhuis af te kunnen bouwen moet eerst het spoor deel dicht kunnen en dus af zijn. Daar ben ik dus mee aan de gang gegaan. Ik heb de rails geballast, bankjes en prullenbakken geschilderd en poppetjes geplaatst. De prullenbakken zijn 3D prints van Maarten.









Het dak heeft nog even een gladde toplaag gekregen want daar komt nog wat boven op.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1090 Gepost op: 2 Juni 2023, 23:07:33 »

Ik heb gister en vandaag heel veel gedaan. Gister eerst 3 warhammer figuren tot stenen beelden omgeschilderd:

Eerst heb ik ze zwart gespoten in meel in de natte verf gestrooit om wat extra structuur te krijgen. Daarna ging er een zwarte wash overheen.


Daarna kregen ze een zware drybrush met steen grijs.


Daarna een subtielere drybrush met wit.


Daarna volgde een groene wash gevolgd door deels een roest wash. Op de foto's met m'n camera is dat helaas nauwelijks te zien.

De 3e groene wash diende gelijk om daarmee groen strooisel vast te lijmen. Het hele proces koste een uurtje.

Daarna ging het weer met het station zelf verder. Ik heb het spoor deel van z'n dak voorzien vergat daarbij alleen de bovenleiding. Die bovenleiding heb ik daarna als nog er in kunnen maken, schilderen kan ik dat alleen niet meer. Daarna heb ik vandaag alle ledstrips aangesloten, de bedrading vast gelegd en het dak voor het trappenhuis gemaakt en diverse dingen geschilderd.













Ik heb met 2 metalen rietjes, 3 dominostenen en smeltlijm iets gemaakt om het uitstekende stuk koperstaaf van de bovenleiding te beschermen want dat moet wel heel blijven tot de bovenleiding op het hele traject aangelegd kan worden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1091 Gepost op: 3 Juni 2023, 15:08:03 »

Burg Wolfersgrün Bf. is zover af, alles wat nu nog moet gebeuren kan pas als het bij Jaap op de baan staat en alles rijd.








Ik denk dat ik nu wat op ga ruimen en daarna schaumhof 2 eens op ga zoeken en aff ga maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1092 Gepost op: 11 Juni 2023, 19:32:15 »

De afgelopen dagen heb ik veel tijd( een uur of 20) gestoken in het tekenen van een basis plattegrond van een redelijk groot gebied. Van Recke en Bramsche in het zuiden tot Quackenbrück in het noorden. Dat is ongeveer 41x32km. De basis waren 3 screenshots van google maps die ik aan elkaar heb geplakt. Daarop heb ik vervolgens alle plaatsen, spoorlijnen en rivieren/kanalen over getekend. Nu kan ik dat als basis gebruiken om enkele fictieve plaatsen en/of spoorlijnen in te tekenen.

Hier aanklikken om hem groot te bekijken

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 12 Juni 2023, 11:55:23 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1093 Gepost op: 12 Juni 2023, 07:18:38 »

Altijd leuk om uit te werken wat de omgeving voor je modelbouw zou moeten zijn. Ik heb het plaatje aangeklikt. Dan kom ik wèl op je site, maar het plaatje wordt er niet groter van. Ik denk dat daar iets niet helemaal goed gegaan is?
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1094 Gepost op: 12 Juni 2023, 11:51:42 »

Goed dat je dat zegt, even kijken hoe ik de link moet aanpassen.

Edit: 2e link geplaatst die wel werkt.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 12 Juni 2023, 11:56:48 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: