Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870103 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #450 Gepost op: 30 Augustus 2016, 16:04:36 »

Nadat ik vrijdag met Bjorn heb bedacht hoe het nieuwe reizigers materieel van de ChemparkBahn er uit gaat zien ben ik het afgelopen weekend gelijk maar gaan bouwen. Nu we met onze Chempark 2040 baan in Lochem staan wil ik ook wel wat materieel ter aankleding kunnen tonen.

Het materieelpark bestaat,
a; uit electrische 3 wagen stellen afgeleid van diesel stellen die ik eerder voor de WAE had bedacht.

ik heb inmiddels wel voor andere panto's gekozen maar dat op de tekening nog niet aangepast.

b; uit voormalige WAE motorpost en Romilly rijtuigen.


Zoals altijd ben ik begonnen met wanden tekenen en hout in modelschuren en daarna het spul verder opbouwen en bestikkeren.














Nu zit ik in de fase dat ik de bovenste helft aan het afwerken ben en ik hoop dat vandaag af te krijgen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 22:53:13 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #451 Gepost op: 31 Augustus 2016, 16:07:52 »

Ik heb gister aardig door gebouwd en geschilderd, ik had nog 2 locs staan voor ChemCargoRail( rijdende modellen) die nog bestikkerd en beschilderd moesten worden, die heb ik gelijk maar meegenomen. Daarna kon al het spul worden verouderd wat niet overal goed ging.



















Het verouderen van 1 loc ging mis, te veel wash op een stikker. Ik heb geprobeerd dat op te lossen door de rest ook mee te verouderen met zeer matig resultaat:


Ik kon toevallig even met Bjorn overleggen dus hem de foto's gestuurd en besloten die loc opnieuw te bestikkeren en daarna verder te gaan met verouderen:




Nu ga ik me weer op wat diorama's storten, 2 zijn er de afgelopen 1,5 week vertrokken en eentje( Wadersloh Gießenerstraße) verhuisd vanavond nog. Dat leverd ruimte op voor een aantal nieuwe waarvan eentje al in aanbouw is.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 22:57:16 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #452 Gepost op: 3 September 2016, 20:43:09 »

Nou was het vandaag tijdens de n-spoorforumdag niet de bedoeling serieus productie te gaan draaien maar mijn demo heeft toch wel veel opgeleverd namelijk:

2 3sporige 3kv masten voor een ChemparkBahn diorama;


4 2 sporige masten voor de Chempark2040 modulebaan;


3 extra brede 2 sporige 15kv masten voor toekomstig diorama Oberhausen Buschhausen;


3 één been panto's;


5 simpele 15kv masten dit zouden er 8 worden maar 3 zijn die extra brede 2 sporige masten OB-Buschhausen geworden;


4 2 sporige 3kv masten voor toekomstige WAE/TRB diorama's;


en 1 sectie bovenleiding;


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 22:59:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #453 Gepost op: 2 Oktober 2016, 15:45:28 »

Eindelijk hangt met m'n nieuwe diorama vitrinekast, wel boven m'n bed maar er onder is nog ruimte zat en hij hangt stevig. De grote diorama vitrinekast is nu bijna leeg want naast Bh. Kyffhäuserstraße heb ik ook 4 oudere diorama's naar de nieuwe kast verhuisd.






Voor de gene die het weten wil, ik heb nu 8 vitrinekasten en meer kunnen er waarschijnlijk niet bij als ik het leefbaar wil houden.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 23:03:22 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #454 Gepost op: 3 Oktober 2016, 23:54:39 »

Vanavond een nieuwe diorama planning gemaakt aan de hand van mijn wensen, interesses en beschikbare materieel:

Dit is een kopie uit een excel bestand en 3 van de 4 wil ik proberen op max. 30x30cm te bouwen alleen Bläckwalde Galgenhügel moet tegen de 60x30cm worden en zal het eerst volgende diorama zijn dat ik voor mezelf ga bouwen. Dat word met de 4 opdrachten die eerst nog af moeten wel pas in April 2017 of later.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 23:08:24 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #455 Gepost op: 4 November 2016, 16:58:54 »

Om de aanspreekbaarheid van ons Demoteam te vergroten hebben Bjorn en ik besloten snel voor de beurs in Sittard dit weekend onze badges aan te passen en te voorzien van vlaggetjes van de talen die we spreken. Aangezien de voorraad reserve en gastdeelnemer hier liggen kon ik vrij snel een aantal bestikkeren.


En voor wie in eerdere posts foto's mist, photobucket ligt plat door werkzaamheden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #456 Gepost op: 15 November 2016, 23:37:47 »

Ik ben vandaag begonnen met een serie trams te bouwen en nog een halve dubbeldeks bak voor op Bläckwalde Galgenhügel.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 23:10:42 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #457 Gepost op: 21 November 2016, 18:13:50 »

Bijna een week verder en eindelijk zijn de trams af:


























Nu kan ik weer met Bläckwalde Galgenhügel verder, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 23:14:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #458 Gepost op: 8 December 2016, 23:58:44 »

Voor het werk aan Brexel Marktplatz had ik hele kleine langwerpige lepels nodig, die heb ik even in een half uurtje zelf gemaakt met zooi die ik nog had. Het basis model zijn plastic buisjes waar ik een stuk uit heb gesneden. Hier heb ik stukjes hout van een maiskolfprikker omwikkeld met een restje behang in gelijmd. Aan de schep zijde heb ik dat afgedicht met oasis strooisel en secondelijm.


Ze werken prima, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 23:22:32 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #459 Gepost op: 16 December 2016, 23:50:49 »

De voorbereidingen voor mijn demo dit weekend in Zutphen bleek veel tijd te kosten. Ik ga ketelwagens bouwen en aangezien ik hier geen verstand van heb ging er veel tijd zitten in onderzoek werk en ik bleek veel logo's te moeten tekenen en ja als ik dan toch bezig ben doe ik het liever in 1 keer goed.







Ik heb nu een hele lading logo's ook voor toekomstige wagens.

Verder heb ik in opdracht van Theo nog wat bordjes gemaakt voor de beurs morgen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 23:24:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #460 Gepost op: 29 December 2016, 17:25:41 »

Ik hoorde in Zutphen dat Sander behoefte had aan metalen hekwerk dus heb ik me nu voor ik m'n bovenleiding ga solderen eerst maar even daar op uitgeleeft en 4 stukken van 50cm gemaakt.
















Edit 26-6-2020: aangezien de hekwerken nooit opgehaald zijn heb ik ze inmiddels aan iemand anders gegeven.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 23:37:20 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #461 Gepost op: 29 December 2016, 17:52:05 »

Super!!!!
Erg blij mee!!!  Smiley
Gelogd

mvg,
 Sander
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #462 Gepost op: 27 Januari 2017, 00:47:46 »

Vandaag ben ik bezig geweest met het verder aanvullen van de materieel geschiedenis van de Werse Angel Eisenbahn. Ik heb al wel wat oud WAE materieel dat in 2001 niet meer in dienst was en dat kwam dan meestal omdat ik iets had gebouwd wat ik dan een plek in mijn wereld wilde geven. Nu wilde ik het gat tussen een treinstel dat ik als museumstel heb dat dan tussen 1927/30 gebouwd moet zijn en de hondekop treinstellen die deels nog in dienst zijn opvullen. Toen ben ik gaan kijken hoeveel treinstellen er in de jaren 70/80/90 in dienst gesteld zijn en hoeveel bakken dat dan waren en hoeveel daarvan dan een vervanging van ouder materieel zouden zijn. Het hoeft niet 100% sluitend te zijn want ik beperk me nu even tot treinstellen en er is natuurlijk ook getrokken materieel en het spoorwegnet veranderd natuurlijk ook.

Tussen 1971 en 1978 zijn er 200 bakken enkeldeks en 270 bakken dubbeldeks materieel door de WAE in dienst gesteld.






Tussen 1984 en 1990 100 3delige LHB stellen maar die hebben korte rijtuigbakken dus omgerekend kom je op 200 bakken uit.


Aansluitend kwamen van 1990 tot en met 1993 de NPZ stellen zo'n 162 bakken, totaal zit je dus op 832 bakken die dan indienst gesteld zijn.


Beter is om het aantal zitplaatsen te rekenen maar dat ga ik niet allemaal uitrekenen en verzinnen, ook voor mij zijn er grenzen.

Dit spul kan dus een ruime 800 bakken aan oude treinstellen vervangen hebben. Dat materieel moet dan allemaal ergens tussen 1930 en 1958( begin instroom van de hondekoppen bij de WAE) indienst gesteld zijn. De enige plek waar naar mijn mening vroeg goede, degelijke en modern ogende treinstellen voor gelijkstroom te vinden waren is in Nederland. Ik baseer dus de WAE treinstellen op het Mat36/38/40/46 van de NS. Ik heb het nu als volgd bedacht:

1936 t/m 38 40 2delige treinstellen ET601 en 20 4delige stellen ET701.



Daarna 1939/1943( Nederland was eerst neutraal en daarna bezet levering naar Duitsland in die jaren moet naar mijn idee prima kunnen) 50 2delige treinstellen ET601 en 40 4delige stellen ET701. Totaal omvatten deze series 420 bakken.

Na de oorlog zie je dat het lang duurde voor er weer op grote schaal treinstellen werden gebouwd. Dus heb ik bedacht dat het volgende materieel voor een klein deel als nog uit Nederland komt maar grotendeels in Duitsland is nagebouwd op basis van de eerdere series. Nu gaat het om 3delige stellen en om een grote serie van 130 stellen die dan tussen 1949 en 1958 geleverd moeten zijn.


Natuurlijk heb ik dan ook bedacht wanneer ze weer buitendienst zijn gegaan. De ET601 en ET701 tussen 1971 en 1978 en de eerste ET801's in 1977/78 de rest tussen 1984 en 1993.

Voor de gene die zich af vraagt of ik dit materieel dan ook in model ga maken, een keer wel denk ik maar voorlopig nog niet.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 23:43:30 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #463 Gepost op: 6 Februari 2017, 19:31:20 »

Zaterdag heb ik op de beurs in Wijchen een zakje spoor Z plan railsjes van Marklin gekocht waarvan ik er ook thuis nog wat had liggen. Ik kreeg gister het idee die dingen te gebruiken voor een feldbahn diorama wat dan mooi bij m'n ouders in het wooncomplex kan komen te staan. Aangezien ik de bodumplaat daarvoor ook heb sinds zaterdag ben ik voorbeelden ga bekijken, een sporenplan gaan uitleggen en daarna heb ik dat vast gelijmd.

De 2 bovenste sporen zijn optstel sporen. De 2 sporen eronder gaan het gebouw in waar wagens met turf gelost kunnen worden. Dan onder een omkloopspoor en links een locdepot. Het word dus een turf verwerkende industrie.

Wanneer ik dit ga bouwen weet ik nog niet( daarom krijgt het nog geen eigen topic) maar de basis is er vast.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 15:10:21 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #464 Gepost op: 11 Februari 2017, 01:09:13 »

Vandaag liep anders dan gepland maar daardoor heb ik wel de loc en rijtuigen voor het diorama "Südportal Uhu Tunnel" kunnen bouwen.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juli 2017, 11:56:56 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: