Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 876682 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #720 Gepost op: 7 April 2021, 14:02:37 »

Het beeldje is af en het mooie is dat ik bij normale belichting meer dan de helft van de breuklijnen niet meer kan vinden.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #721 Gepost op: 8 April 2021, 23:51:27 »

Nu weer iets aparts tussen door, nu moet ik voor een beeldje van iemand anders dat ooit een boek in handen heeft gehad een nieuw boek maken en dat schiet al lekker op.

Waarschijnlijk ga ik met vage potlood tekst simuleren.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #722 Gepost op: 9 April 2021, 23:10:45 »

Vandaag ben ik een beetje met het boekje verder aan het prutsen geweest. Ik heb veel decoratie aangebracht met halve kralen die ik al jaren had maar nu eens gebruik.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1579


Benoemd snoodaard


« Antwoord #723 Gepost op: 10 April 2021, 10:46:48 »

Het lijkt het dikke boek van Sinterklaas wel! Duim omhoog
Netjes gedaan Michiel!
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #724 Gepost op: 11 April 2021, 00:14:25 »

Dit is het eindresultaat van het boek, de beslissing over wel of niet nabootsen van tekst laat ik aan de nieuwe eigenaar.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #725 Gepost op: 4 Mei 2021, 23:09:08 »

Voor iemand op het n-spoorforum ben ik gebouwen aan het maken, schilderen, ombouwen enz. voor op z'n modelbaan omdat hem dat door omstandigheden zelf niet lukt.

Het eerste deel is een bekolingsinstalatie die ik aan het schilderen ben en ik heb van behang, spaghetti en koperstaaf 3 lorries gemaakt.








Later volgen nog een bokkraan, seinhuis, locloods, goederenloods en misschien nog meer.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #726 Gepost op: 5 Mei 2021, 13:14:33 »

Ik heb gister avond nog kolen en poppetjes aan gebracht, dat is nu nog niet droog.




Daarna ben ik met de locloods begonnen, die bouw ik eerst in de basis vorm en als dat droog genoeg is maak ik de werkplaats er aan.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #727 Gepost op: 5 Mei 2021, 22:34:14 »

Inmiddels ben ik een stuk verder:






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #728 Gepost op: 6 Mei 2021, 13:45:45 »

Net nog even de locloods van 2 deuren voorzien, ook wel handig als men er via normale ipv de loc deuren in kan komen.

De schoorsteen krijgt nog kabels die hij in het echt voor de stevigheid zou hebben maar omdat die kwetsbaar zijn( naaigaren) doe ik dat als laatste.

Bij de bekolingsinstalatie moet ik nog wat dingen verouderen en schilderen en ik moet ik kijken of ik niet nog wat schoppen kan nabootsen want die mis ik nu nog.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #729 Gepost op: 7 Mei 2021, 00:03:17 »

Voor een komend h0e dioramatje ben een h0e feldbahn locje aan het bouwen.


De bekolingsinstalatie heb ik afgemaakt alleen het dakje voor de kraan ontbreekt nog. Daar was ik net aan begonnen voor m'n huishoudelijke hulp kwam alleen is die in het opruimen waarschijnlijk verdwenen.








Ik ben diverse opslagtanks en de locloods aan het schilderen.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #730 Gepost op: 7 Mei 2021, 23:59:41 »

Ik ben weer een stuk verder met de gebouwen. Het kolenkraantje heeft een afdak, de locloods z'n eerste wash en een aantal tanks krijgen ook kleur.









Het smalspoorlocje is nu ook een stuk verder.




Ik heb vandaag bakjes gekocht om afsluitbare "wet palettes" van te maken, m'n moeder maar van vilten vaatdoeken kussens om het water vast te houden. Ik heb de bakjes van naamkaartjes voorzien voor de duidelijkheid. De kleintjes zijn makkelijker op te bergen en groot genoeg dus de 2 grote zijn dan maar voor mij en m'n vader dat leek mij het handigste.


Oohja en ik heb nog een logee tot zondag.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #731 Gepost op: 8 Mei 2021, 14:36:31 »

De locloods en een aantal tanks zijn af. Wat drybrush werk aan de locloods wat ik na de washes nog gedaan heb valt op de foto's extra op, dat vind ik een beetje jammer.










Het smalspoorlocje is nu ook af:




Ik ben ondertussen de draak voor het kasteel ruïne diorama aan het schilderen maar dat was nog niet de moeite om foto's van te maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #732 Gepost op: 8 Mei 2021, 23:04:43 »

Ik ben nu met het seinhuis en de tankplaat bezig, na overleg met Peter besloten de staande tank daar onderdeel van te laten zijn.




Vandaag kreeg ik een bestelling h0 en N poppetjes binnen. Nu moest mijn hele voorraad goede N poppetjes even opnieuw gesorteerd worden. In de 2 pillendoosjes op de foto zitten nu weer een kleine 1000 poppetjes.

Ik kan er dus weer even tegen maar ik moet wel opletten dat het gene waar ik het meeste van heb ook het meeste probeer te gebruiken en dat lukt vaak niet. De lopende poppetjes gaan meestal een stuk harder als de rest.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #733 Gepost op: 12 Mei 2021, 00:15:25 »

Bij een soldeerklusje voor m'n mini diorama heb ik gelijk de bokkraan voor Peter meegenomen. De bedoeling is dat de voet van de kraan verzinkt in de ondergrond en word afgedekt met een beton imitatie.




Ook hier geld, eerst alles voor m'n mini diorama en voor de borrelplank van zaterdag afkrijgen en dan pas met andere dingen verder gaan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #734 Gepost op: 17 Mei 2021, 00:38:36 »

Gister tijdens onze Demoteam dag heeft Bjorn 1 KATO tram stuurstandrijtuig gemotoriseerd. Niet door het nieuwe onderstel passend te maken en er in te zetten maar, door op de assen na alle onderdelen van het nieuwe gemotoriseerde onderstel( nog van het oude type) over te zetten in het dummy onderstel van de tram. Het onderstel was daar al op voorbereid en de assen die er in zaten hadden al tandwielen. Daarna heeft Bjorn beide wagens gemotoriseerd en gister avond nog van passende adressen( de materieelnummers) voorzien.

Nu moet ik bij het voormalige stuurstandrijtuig waar ik al een panto op gezet heb het dak nog verder aankleden. Daarna moeten beide wagens nog totaal reclame krijgen en gaatjes in de bodem om bijwagen aan te hangen.

Dan iets totaal anders; 2 weken terug heb ik bij twinkeltje in Zutphen een rol fijn ik denk katoen draad gekocht. Om met zo'n lompe rol te kunnen werken is hem afrolbaar maken wel handig. Aangezien ik hier waarschijnlijk wel 10 jaar mee doe is het zinvol daar speciaal iets voor te maken zodat ik zonder uit m'n stoel te komen dat draad kan pakken en afrollen. Nu heb ik van enkele metalen delen bij m'n ouders uit de werkplaats, en een stuk bezemsteel een standaard voor de rol gemaakt. Een houten handvat( ook twinkeltje gekocht) zit onder mijn werkblad geschroefd en daar hangt de draad nu ligt opgespannen met een wasknijper overheen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: