Ik ben bezig met het voorbereiden voor het berg station van de tandradlijn van Jaap. Het station en het kasteel gaan Burg Wolfersgrün heten. Het echte Wolfersgrün ligt vlakbij het echte Reichenbach wat op deze baan ook zo uitkomt.
Jaap heeft mij wat foto's gestuurd van de hoek van de modelbaan waar dit moet komen.
Daarmee ben ik wat ontwerptekeningen gaan maken waarbij ik teken met 1 pixel per millimeter.
Aangezien de ruimte beperkt is en ik met diverse spoor en hoogte lijnen rekening moet houden is het fijn als het zo compact mogelijk kan zijn. Optie 1 is dus waar ik daarom voor ga. Doordat het vrij vierkant is hebben we ook de vrijheid hem op de baan wat te kunnen draaien om tot de juiste inpassing te komen.
Ik heb net 1,5uur zitten tekenen om tot een impressie te komen van hoe het er uit gaat zien.
Ik ben tussen de middag vast met een basis begonnen waar de verschillende delen( het perron deel, het stationsgebouw en het trappenhuis) op moeten komen.
Ik zal nog het nodige moeten puzzelen om alles passend in het landschap gebouwd te krijgen. Dat is denk ik het belangrijkste dat het mooi in de zicht en hoogte lijnen van dat deel van de modelbaan past. Ik had dit als een 2 daagse demo in Zutphen willen bouwen maar dit word veel meer werk dus of daar iets van te recht komt kan ik nu nog niet zeggen. Maar dit kan samen met het kasteel de blikvanger van de modelbaan worden dus het moet wel goed gebeuren.
Word vervolgd, groetjes Michiel