Ik moet zeggen dat het mij alleszins meeviel. De indeling is wel wat veranderd ten opzichte van het pre-corona-tijdperk.
De gangpaden zijn nu aanzienlijk breder en ook de ruimte achter de stands is toegenomen. Ik vond dat eerlijk gezegd wel prettig.
Een niet gedouchte achterbuurman hoef je nu niet meer te ruiken.
Naar inschatting was het aantal stands nu zo'n beetje 80% t.o.v. van vroeger. Wel kwam het allemaal langzaam op gang,
maar dat is natuurlijk logisch doordat er per kwartier maar een beperkt aantal bezoeker naar binnen kan. Voorheen was het
zo dat er honderden mensen in de hal stonden te wachten en die dan om 10:00 uur naar binnen stroomden.
Het effect hiervan was dat de verkopen ook langzaam op gang kwamen. Als boekverkoper had ik daar aardig last van,
want bezoekers hebben vanzelfsprekend niet zo'n zin om een paar uur met een of meerdere zware boeken rond te lopen.
Tot 12:00 uur vielen de verkopen mij dan ook tegen. Daarna trok het aan en kon je merken dat bezoekers die er al vanaf het
begin waren nog even een boek kwamen kopen vlak voordat ze weggingen. Bij mij ging het met de omzet dus van slecht voor
12:00 uur via redelijk in het uur daarna naar goed in de loop van de middag. Al met al ben ik tevreden en mits we niet opnieuw
een coronagolf krijgen, denk ik dat dit het begin is van herstel en de modelspoorbeurzen langzaamaan weer normaal gaan worden.
November slaan wij even over (druk met nieuwe boeken maken; als alles lukt dan komen er dit jaar nog drie), maar onder voorbehoud
van gekke virus-toestanden zijn wij er in december weer bij.
Hierbij enkele foto's van onze stand. Voor het eerst had ik uitsluitend boeken (en kalenders) op tafel liggen. Voor modelspoor was
eenvoudigweg geen plek meer.
mvg,
Gert