Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 26   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag  (gelezen 345148 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #255 Gepost op: 8 Oktober 2021, 15:49:49 »

Voor het eerst in 22 maanden tijd gaan we weer naar Houten. Wel goed voorbereid natuurlijk.



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #256 Gepost op: 10 Oktober 2021, 17:26:58 »

En Gert hoe was het in Houten qua bezoekers en standhouders.....Huh?

In Rijswijk was er toch duidelijk te zien dat ze het aan twee kanten nog lieten afweten en de kat uit de boom keken.

Jeffrey
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #257 Gepost op: 10 Oktober 2021, 18:15:05 »

Ik moet zeggen dat het mij alleszins meeviel. De indeling is wel wat veranderd ten opzichte van het pre-corona-tijdperk.
De gangpaden zijn nu aanzienlijk breder en ook de ruimte achter de stands is toegenomen. Ik vond dat eerlijk gezegd wel prettig.
Een niet gedouchte achterbuurman hoef je nu niet meer te ruiken.   Wink

Naar inschatting was het aantal stands nu zo'n beetje 80% t.o.v. van vroeger. Wel kwam het allemaal langzaam op gang,
maar dat is natuurlijk logisch doordat er per kwartier maar een beperkt aantal bezoeker naar binnen kan. Voorheen was het
zo dat er honderden mensen in de hal stonden te wachten en die dan om 10:00 uur naar binnen stroomden.

Het effect hiervan was dat de verkopen ook langzaam op gang kwamen. Als boekverkoper had ik daar aardig last van,
want bezoekers hebben vanzelfsprekend niet zo'n zin om een paar uur met een of meerdere zware boeken rond te lopen.
Tot 12:00 uur vielen de verkopen mij dan ook tegen. Daarna trok het aan en kon je merken dat bezoekers die er al vanaf het
begin waren nog even een boek kwamen kopen vlak voordat ze weggingen. Bij mij ging het met de omzet dus van slecht voor
12:00 uur via redelijk in het uur daarna naar goed in de loop van de middag. Al met al ben ik tevreden en mits we niet opnieuw
 een coronagolf krijgen, denk ik dat dit het begin is van herstel en de modelspoorbeurzen langzaamaan weer normaal gaan worden.

November slaan wij even over (druk met nieuwe boeken maken; als alles lukt dan komen er dit jaar nog drie), maar onder voorbehoud
van gekke virus-toestanden zijn wij er in december weer bij.

Hierbij enkele foto's van onze stand. Voor het eerst had ik uitsluitend boeken (en kalenders) op tafel liggen. Voor modelspoor was
eenvoudigweg geen plek meer.








mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #258 Gepost op: 11 Oktober 2021, 10:37:59 »

Zojuist ontvangen: het proefexemplaar van het volgende spoorwegboek.
Raadplaat-spelers die mijn blinde vlek voor bovenleiding kennen, zullen vast wel even gniffelen.  Cheesy



De boekpresentatie zal op 30 oktober plaatsvinden bij de NVBS in Amersfoort.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #259 Gepost op: 11 Oktober 2021, 18:24:03 »

Indrukwekkend aantal uitgaven inmiddels Gert  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #260 Gepost op: 11 Oktober 2021, 20:30:02 »

Inderdaad. Gert mag wel oppassen dat hij de draad niet kwijtraakt.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #261 Gepost op: 11 Oktober 2021, 20:35:03 »

 Grin
Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #262 Gepost op: 11 Oktober 2021, 20:56:25 »

Inderdaad. Gert mag wel oppassen dat hij de draad niet kwijtraakt.


 Tongue  Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #263 Gepost op: 14 Oktober 2021, 10:45:59 »

Ik was eigenlijk gestopt met recensies plaatsen, omdat het er een beetje veel werden, maar voor deze Deense recensie maak ik een uitzondering:



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #264 Gepost op: 14 Oktober 2021, 11:46:34 »

Flot og lækker at bladre i! Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #265 Gepost op: 14 Oktober 2021, 14:36:32 »

Gert, heb je een summiere vertaling, want ik kan geen "Noordwaarts"

Of zegt Wesley's opmerking alles? (Die heb ik wel door Google kunnen laten vertalen)

Tongue
Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #266 Gepost op: 14 Oktober 2021, 14:51:26 »

Ole zegt dat het een fraai 'koffietafelboek' is waar je graag in bladert. De foto's zijn van grote klasse, scherp en goed van compositie. Verder somt hij de inhoud op, merkt op dat het bijzonder is dat een fotograaf die in 1989 werd geboren al in 2004 volop aan het fotograferen was en een duidelijke hang naar treinen uit het verleden heeft. Voorts meldt hij dat het boek op mooi, zwaar papier is gedrukt waardoor de foto's goed tot hun recht komen. En merkt hij op dat er ook nog een Duits/Nederlandstalige versie komt. Dat klopt, daar wordt aan gewerkt, maar dat wordt volgend jaar.

Persoonlijk ben ik wel trots dat ik Søren 'ontdekt' heb. Ik kwam zijn foto's op Facebook tegen en kon me eigenlijk niet voorstellen dat hij nog geen uitgever had. Maar omdat ik nergens boeken van hem kon vinden, heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en heb gemaild met het voorstel om een kalender en een boek te maken. Vorig jaar verscheen al een kalender (voor 2021) en afgelopen zomer dit boek, terwijl de kalender voor 2022 juist gereed is. Ik heb de auteur door alle corona-toestanden tot nu toe nog niet zelf ontmoet. Het boek en de kalenders zijn volledig online tot stand gekomen. Via e-mail dus en die mailtjes gingen volledig in het Deens. Het was en is voor mij een sport om niet terug te vallen op Engels als ik met Denen mail. Het boek is in Denemarken een groot succes. En voor mij is het zelfs de tot nu toe best lopende titel dit jaar, al vermoed ik dat het Praktijkboek van Gerard Tombroek daar op de valreep van het jaar nog wel aan voorbij zal gaan.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #267 Gepost op: 14 Oktober 2021, 14:56:46 »

Gert, bedankt.  Duim omhoog
Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #268 Gepost op: 23 Oktober 2021, 10:53:53 »

Over dat boek "Voor de draad ermee". Waarom (maar) tot 1966?

Ondertussen al gelezen in het voorwoord via de preview.

Komt er nog een 1967 - 2021?
« Laatste verandering: 23 Oktober 2021, 10:58:18 door Jeronimos » Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #269 Gepost op: 23 Oktober 2021, 11:15:41 »

Dat zal afhangen van het succes van dit boek. Als het aanslaat, heb je kans dat de auteur geïnspireerd wordt om een vervolg te maken. Ik sta daar op zich wel voor open.

Ik heb gisterenavond laat de preview op ISSUU gezet: https://issuu.com/lyckatill/docs/voor_de_draad_ermee_doorbladerbare_pdf-file

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 26   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
« vorige volgende »
Ga naar: