Modelspoorwijzer.net

Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Weert (anders)  (gelezen 19953 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Hero Member

224*

« Antwoord #30 Gepost op: 14 April 2019, 18:09:43 »

Indrukwekkend Frank  Duim omhoog

Ik zag elders dat je al had ingeslagen bij NS-Parts  Cheesy
Hoe zijn de hoge seinen? Die heb ik nog nooit 'live' gezien.

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Joran
Sr. Member

« Antwoord #31 Gepost op: 14 April 2019, 19:55:24 »

Zeker indrukwekkend!  Duim omhoog
Spoorzeven
Hero Member

« Antwoord #32 Gepost op: 14 April 2019, 22:20:40 »

Jakop, die hoge seinen vind ik ook zeer fraai! Alleen zijn er nog uitsluitend normale seinen, dus (nog) niet met cijferbak. Voor mij maakt dat niet uit omdat ik afwijk van het echte Weert maar dat kan voor andere modelspoorders wel lastig zijn.

Groet, Frank
Spoorzeven
Hero Member

« Antwoord #33 Gepost op: 2 Juni 2019, 08:53:34 »

Even een update.

Sein 130 staat inmiddels (zie Sporenplan OnLine of de NS tekening aan het begin van dit draadje). Alle seinen zijn omgenummerd naar de originele nummers in Weert (dankzij de medewerking van NSParts). Post T is een model (gebouwd door Henk Vos van Henk's Modelbouw) van Post T te Delft.

De westelijke kop van het emplacement met de weegbrug in spoor 10a die inmiddels in elkaar is gezet.

Van Markenburg kreeg ik de exacte maten van de ronde locloods van Roosendaal. In Weert stond een vrijwel identiek exemplaar. Met wat moeite kan ik toch de basiseenheid met één uitbreiding kwijt. Daar moeten twee kleine stukken spoor voor sneuvelen, maar ik vind het op voorhand aantrekkelijker ogen qua grootte.

De waterpas duidt de plek aan waar ik een voetbrug wil plaatsen. Geldermalsen dient daarbij als voorbeeld. Ik denk aan Auhagen 11363 waarvan ik dan drie exemplaren nodig heb om de vijf sporen te kunnen overspannen en waarvoor ik twee gemodificeerde pijlers moet febriceren die tussen de sporen moeten komen. Ook moet die voetbrug dan in NS infragroen (KLeinspoor 32) worden geschilderd.

De aandrijvingen van de wissels heb ik omgedraaid en verzonken in de dubbele laag blauwe platen. Daarna leg ik er plastic over en plak dat vast met dubbelzijdig tape. Dan gaat er ballast over die ik iets groter heb gekozen om te voorkomen dat het alsnog ergens tussenkomt. Overigens is daar in het echt ook verschil in. Vrijdag naar Vlaardingen geweest om onder meer mijn 1310 van Artitec op te halen en in station Schiedam ligt nieuwe ballast naast spoor 3 die duidelijk grover is dan de ballast die tussen de bielzen ligt. Bovendien maak ik verschil tussen de hoofdsporen en zijsporen. Daar komt een anderskleurig, fijner mengsel. Daar liggen toch alleen handwissels.

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

211*

« Antwoord #34 Gepost op: 2 Juni 2019, 11:35:43 »

Indrukwekkend emplacement, Frank!

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
Spoorzeven
Hero Member

« Antwoord #35 Gepost op: 10 Juni 2019, 11:05:19 »

Ook de handwissels krijgen de juiste nummers. Vanmorgen vier wisselstoelen genummerd (aan beide zijden van het gewicht. Ik moet er nog veertien doen, maar het is een zenuwenwerkje. Dus in kleine batches werken...

Groet, Frank
trainiac
Jr. Member

« Antwoord #36 Gepost op: 3 Augustus 2019, 13:28:21 »

mooi zo'n wisselsteller. Zijn de cijfers met de hand gemaakt?

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Weert (anders)
« vorige volgende »
Ga naar: