Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 869984 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #345 Gepost op: 22 Januari 2015, 00:39:40 »

De afgelopen 2,5 week ben ik naast voorbereidingen voor de beurs in Rijswijk van afgelopen weekend vooral druk geweest met veel dienstregelings zaken. Het WAE net heb ik weer uitgebreid met het hele Oberbergischland en omgeving Wuppertal. Verder heb ik besloten een aantal treindiensten op 15kv lijnen ook door de WAE te laten rijden. Om niet al te veel soorten materieel te krijgen wil ik dat de beide genoemde netten met het zelfde materieel worden gereden en daarvoor is 2 spannings materieel nodig. Ik heb hiervoor bedacht dat de WAE 2 type Elocs heeft, de oudste op Br110 basis maar met wat NMBS Reeks23 en FS E424 invloeden en de jongste een 2 spannings variatie op de DBAG Br112.0/114



Deze locs gaan dan rijden met M5 rijtuigen en yl rijtuigen. beide families in 2e klas, 2e klas/BAR en 2e klas/stuurstand uitvoering. De yl rijtuigen zijn zoals ik ze reeds ook al met NPZ stellen heb gemaakt en de stuurstand krijgt afwijkend van wat ze bij de DB hadden de Karlsruhe kop.

Voor 2 andere diensten maak ik 2 en 3 delige dieseltreinstellen, beide op Silberling basis.










Door deze veranderingen gaan 12 treinsamenstellingen mijn vitrinekast uit en hier komen 6 WAE samenstellingen voor terug. Inmiddels ben ik met een grote ombouw actie begonnen waarin al dit materieel wat verbouwd moet worden onder handen word genomen en de M5 rijtuigen niet gebouwd worden. Die nieuwbouw is niet op MDF basis maar op basis van 18 x 12mm vurenhout en XPS platen volgens de in Augustus en September beproefde methode.

De toekomstige yl rijtuigen in grondverf, de rijtuigen worden deels nog rood geschilderd maar zijn verder al klaar voor bestikkeren op Rail2015


De M5´s

De stand van zaken van nu ongeveer:



Net geen materiaal genoeg meer voor de draaistellen te maken maar hiervoor had ik al wat gekocht maar dat heb ik op het werk laten liggen.



Hieronder nog wat foto´s van het in Rijswijk afgemaakte materieel:












Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 18:35:18 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #346 Gepost op: 25 Januari 2015, 11:47:12 »

Vrijdag middag en gister heb ik hard door gewerkt, ik ben nu zover dat alles bestikkerd kan worden en heb op een enkele kopwand na alle wanden voor het nieuwe materieel getekend:
































Ik denk dat ik eerst de locs ga bestikkeren en daarna op proef wat M5 rijtuigen. Bij die rijtuigen denk ik er nog over om een gedeelte met totaal reclame te doen. Leuk maar wel veel extra werk en ik moet eerst zeker weten de deze tekeningen goed passen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:03:22 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
mcgadget
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 80


Dennis


« Antwoord #347 Gepost op: 25 Januari 2015, 12:18:29 »

Michiel,

Het ziet er weer fraai uit wat je zoal maakt :-)

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe je de stickers maakt? Gebruik je een speciaal stickervel?

Het kan zijn dat dit al eens eerder is gevraagd, echter kan ik het dan niet vinden.

Groeten,
Dennis
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #348 Gepost op: 25 Januari 2015, 13:11:21 »

De wanden print ik tegenwoordig gewoon op A4 papier en plak ze er op met verdunde houtlijm in een verhouding van 1 tot 2 delen lijm en 1 deel water. Etiketvellen die ik daarvoor gebruikte lieten zich namelijk slecht om hoekjes werken en gingen door de plak laag een eigen leven leiden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
mcgadget
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 80


Dennis


« Antwoord #349 Gepost op: 26 Januari 2015, 16:19:32 »

Ah kijk, zo plak je ze dus op modellen. Is deze techniek ook te doen op plastic modellen (rijtuigen)?

Verder ben ik wel benieuwd hoe je de stickers ontwerpt. Doe je dit toevallig in Photoshop of Illustrator?

Groeten,
Dennis
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #350 Gepost op: 28 Januari 2015, 15:17:44 »

Hoi Dennis, deze techniek is prima op kunststof te doen, zelf al ontelbaar aantal keren gedaan.

Het tekenen doe ik met paint en daarbij werkt de XP versie nog het beste. Als je het in het echt wil zien moet je even een keer op een beurs( Rail bijvoorbeeld) aankomen waaien, dan kan ik je laten zien hoe het werkt, dan kan je me het beste van te voren even PBen.

Na een dagje stevig door werken gister en ook het eerste deel van vandaag heb ik de 6 locs af.






De eerste 4 M5 rijtuigen waaronder de stuurstandrijtuigen zijn bestikkerd. Die liggen nu na wat verstevigings werk te drogen. Ik heb inmiddels de nodige reclames voor de zitrijtuigen en 1 voor de stuurstandrijtuigen gemaakt:


















Zo ik ga weer even verder, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:10:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #351 Gepost op: 28 Januari 2015, 17:14:41 »

Dit worden de Zugcafé rijtuigen, het enige rijtuigtype dat ik alleen in totaal reclame uitvoering ga maken:








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:14:29 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #352 Gepost op: 4 Februari 2015, 18:16:02 »

Afgelopen nacht ben ik tot 3.30u aan het schilderen geweest aan de rijtuigen zodat ik ze vandaag alleen nog hoefde te verouderen. Dat heb ik inmiddels gedaan en daarmee zijn ze nu klaar.







Ik heb bij deze rijtuigen naar mijn zin te veel schilderfoutjes moeten herstellen, dus dat moet bij de volgende anders.

Dan hier nog even een foto van de heringerichte vitrinekast boven m'n bed. Hier heb ik nu al het DBAG spul onder gebracht. Het Privatbahn spul staat zoveel mogelijk in de woonkamer.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:18:03 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #353 Gepost op: 4 Februari 2015, 18:36:49 »

Leuk die IKEA-sponsoring. Ontwerp je deze reclame-outfit helemaal zelf?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #354 Gepost op: 4 Februari 2015, 21:50:46 »

Nee het idee is afgekeken van een Zwitserse bus zie hier, beter goed gejat als slecht zelf bedacht.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #355 Gepost op: 5 Februari 2015, 00:04:30 »

Voor de sNuffelmarkt in Lochem de 14e ben ik een aantal fotodijken aan het maken die ik daar hoop te verkopen. Daarvoor heb ik vanmiddag wat platen karton gekocht en voor de rest heb ik alles in huis op evt. een spuitbus verf na.






Vrijdag ga ik verder met het aftekenen en uitsnijden van de delen die de bovenzijde van de dijk gaan vormen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:20:13 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #356 Gepost op: 6 Februari 2015, 23:07:45 »

Vandaag lekker door gewerkt aan de fotodijken. Alleen stonk het hele huis naar de spuitverf want buiten spuiten in niet ideaal en het drogen moet al helemaal binnen met dit weer. Daarna vanavond de dijken van ballast en groen voorzien.






Nou moet het spul drogen en daarna kunnen ze in elkaar gezet worden.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:21:42 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #357 Gepost op: 8 Februari 2015, 14:02:12 »

Vandaag heb ik 2 achtergronden nog overgespoten omdat ik er niet tevreden over was en nu ze droog zijn heb ik ze in elkar gezet en ze zijn nu klaar voor de verkoop. Ik hoop wel dat ze het op de sNuffelmarkt beter doen als op het n-spoorforum, het gebrek aan reacties daar stemd mij niet echt hoopvol zeg maar.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:23:26 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #358 Gepost op: 8 Februari 2015, 15:30:11 »

Leuk, die fotodijken. Volgens mij bestaat daar best wel belangstelling voor.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #359 Gepost op: 8 Februari 2015, 22:20:11 »

Sinds 2e helft van de middag staat mijn nieuwe diorama vitrinekast op z'n plek. Het is totaal m'n 7e vitrinekast en er komt ooit ook nog een 8e. Dit is de 5e voor diorama's en hiermee ben ik de komende 2 jaar zeker weer voorzien.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:24:15 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: