Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870204 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #765 Gepost op: 18 Juli 2021, 23:48:11 »

Vandaag voor het eerst in bijna een jaar weer eens met Bart en Bjorn op een terras zitten bieren. Dit ontstond gister spontaan nadat bleek dat het hoog water in Limburg ook hier voor treinstremmingen begon te zorgen. Toen leek ons bij Bart afspreken niet zo handig en Bart kwam met het idee rond Utrecht af te spreken. Dit werd Geldermalsen en konden we en lekker wandelen, een tijd aan een picknicktafel in een park hangen, weer wandelen en toen 4,5uur bieren.

Oohja voor wie het gemist heeft in NRW en Rheinland Pfalz is 600km spoor, beveiliging enz. beschadigd of zelfs geheel verdwenen, zie lokreport voor meer info.

Aan de graanwagens heb ik niet heel veel gedaan vandaag uiteraard. Wel vanmorgen de onderkant en kopse kanten een aflaklaagje( iets verdunde tacky glue) gegeven. Toen kwam ik er achter dat ik bij de korte wagens de ladders vergeten was. Even met Bjorn overlegd en daarop samen besloten dat zilvergrijze ladders er wel op paste en dat die niet geschilderd hoefde te worden. Tijdens het verouderen word het vanzelf eenheid met de wagens.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #766 Gepost op: 19 Juli 2021, 23:59:29 »

Ik ben eind van de middag begonnen met het bestikkeren van de graanwagens. Daar ben ik toen door de bijwerkingen van de fysio behandeling van vanmiddag weer vrij snel mee gestopt. Na de nodige pijnstillers en een paar uur afleiding zoeken heb ik het weer op kunnen pakken en toen ging het wel goed en snel. Alles is nu bestikkerd, afgelakt en voorzien van een roest wash.



Morgen nog wat drybrushen en dan de strookjes karton er onder om ze in het spoor te houden en dan zijn ze klaar.

Volgende op de planning zijn meerdere series cementwagens.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #767 Gepost op: 20 Juli 2021, 20:57:07 »

De graanwagens zijn af en ik heb net besloten 13 stuks met 2 locs als graantrein in de vitrinekast boven m'n bed te zetten. De overige 6 staan in de woonkamer in de kast en kunnen op diorama's gebruikt worden.












Vandaag heb ik linzen kralen besteld om de silo's van oudere cementwagens mee te maken door er 2 op elkaar te lijmen en de open ruimte ertussen af te dekken of op te vullen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #768 Gepost op: 20 Juli 2021, 22:33:55 »

"Waggonbau Arnheim läuft auf vollen touren" aldus de Professor/Bjorn:

Bodemplaten voor 3 types cementwagens, 2 met silo's van 2 soorten kralen en eentje weer van een staaf hout maar nu wel grenen en beuken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juli 2021, 22:59:54 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #769 Gepost op: 22 Juli 2021, 00:09:55 »

Het was een vermoeiende dag vandaag met veel last van m'n tremor. Na de reiki vanavond ben ik veel spanning en ballast in m'n hoofd kwijt en gaat alles soepeler. Ondanks dat heb ik gewoon stevig door gewerkt. Hoe verder ik met de bouw van de bollen cementwagens ben hoe meer vragen in m'n hoofd opgelost zijn dus als het snel kan is dat wel fijn. Ik heb voor die wagens eerst een prototype gemaakt en daarna wat aanpassingen bij de bouw van de serie gedaan. Ik heb smeltlijm gebruikt om de ketels op het onderstel te lijmen en bij de serie daarna de open ruimtes deels afgedekt met karton en de rest met een mix van zwarte verf en tegellijm opgevuld. Doordat dit nu een grotere hoeveelheid is als bij het prototype duurt het drogen langer dus daar kan ik pas morgen mee verder. Daarom ben ik vast met de onderstellen van de andere serie vierassers begonnen.














Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #770 Gepost op: 22 Juli 2021, 23:29:22 »

Vanavond heb ik vooral besteed aan het vijlen van de bollen silowagens. Er brokkelde hier en daar aardig wat af dus ik heb na een laag primer nog het nodige aangestipt wat ik morgen bij moet werken.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #771 Gepost op: 24 Juli 2021, 11:52:52 »

Ik heb gister de laatste plamuur/tegellijm in model gevijld. Daarna heb ik dr draaistellen en buffers gemaakt en de los openingen onder de silo's. De 3 witte op de voorste wagen zijn geen succes en gaan er nog af. Daarna alles op z'n kop gezet om die platte ronde kralen te vinden en die er op te lijmen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #772 Gepost op: 24 Juli 2021, 12:01:22 »

Diep respect voor hoe je ondanks alle persoonlijke moeilijkheden zo onverschrokken doorgaat Michiel, echt top! Duim omhoog
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #773 Gepost op: 24 Juli 2021, 23:18:42 »

Dankje.

Vandaag de ladders er op gelijmd en daarna de papieren rondjes uit de perforator. Eigenlijk horen er nu nog looppaden rond de deksels boven op. Ik heb daar niks passends voor en ze opbouwen uit strookjes papier of karton is zo'n fijn prutswerk dat kan ik m'n lichaam niet aan doen. Ik wil voorkomen dat ik weer net zo als gister begin van de middag bijna niet op m'n benen kan staan van de tremor dus dan maar iets minder detail.

Nu moet ik me inhouden om niet met de modellen naar het balkon te verhuizen en ze nu nog te gaan spuiten maar dat moet maar wachten tot maandag 2e helft van de avond.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #774 Gepost op: 26 Juli 2021, 23:22:23 »

Gister avond toen ik thuis kwam werd het net droog en was het nog licht en kon ik nog mooi de 4assers spuiten. Door de hoge luchtvochtigheid sloeg de verf erg mat en wat krijtachtig uit wat voor deze wagens perfect is.


Daarna ben ik begonnen van de linskralen ketels te maken. Stap 1 was ze ergens op lijmen, mijn cocktailprikkers waren te dun. Passend materiaal bleek ik niet te hebben dus een vriendin die 1 straat verder woont geappt of ze satéstokjes had. Die had ze dus even daarheen gelopen met 2 kralen en dat bleek te passen dus daarmee begonnen.

Eerst de kralen op elkaar gelijmd, hier en daar wat meel in de secondelijm gestrooit zodat het wat sneller en steviger vast zat.





Daarna strookjes behang er om gelijmd en dat met secondelijm extra versterkt. Dat bleek toch niet sterk genoeg dus opzoek gegaan naar alternatieven. Daarna een paar kralen opgevuld met fine turf van Woodland. Dit geschuurd maar dat bleef wat rommelig dus tegellijm eroverheen maar dat moet 24uur drogen. Dat duurt me te lang dus volgende alternatief gezocht.

Ik heb deze rol koord, dat werk goed met secondelijm dus dat geprobeerd en dat bevalt, is goed schuur/vijlbaar en kan ik nog aanvullen met secondelijm en meel.


Nu is het tijd voor serie werk:




Oohja de rest bouw ik op van foamboard en ook daarmee heb ik wat geprobeerd en ook daar weet ik nu wat gaat werken voor mij.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #775 Gepost op: 27 Juli 2021, 15:46:46 »

Vandaag heb ik de laatste +/- 20 ketels afgemaakt en ik heb de stappen even op foto vast gelegd.



Als de kralen helemaal vol gewikkeld zijn met koord laat ik dat vol zuigen met secondelijm. Om het sneller te laten drogen steek ik dat even aan met een aansteker om het zo goud het goed brand weer uit te blazen. Het einde van de draad wil omhoog gaan staan maar dat is als het heet is makkelijk met iets vast de duwen.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #776 Gepost op: 29 Juli 2021, 23:38:46 »

Ik heb alle ketels die ik heb of kon vinden op de wagens gelijmd, de ruimte er tussen opgebouwd en het nodige geplamuurd. Daarna heb ik de onderstellen opgebouwd en die zijn nu net af. 1 ketel ben ik schijnbaar kwijt geraakt, daardoor kan ik de 25e wagen niet afmaken, maar 24 is ook wel zat. Morgen zien dat ik de ladders er op krijg.














Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #777 Gepost op: 31 Juli 2021, 23:06:15 »

Ik heb de cement 2assers van ladders voorzien en ben nu bezig met de hekjes er omheen. 11 heb ik al gedaan en de overige 13 moeten nog.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #778 Gepost op: 31 Juli 2021, 23:46:55 »

Ik ben vandaag met een vriend naar het vakantie spectakel bij H@ns( N-spoorstore) geweest en het huidige aanbod in de winkels is echt heel interessant( naar mijn mening). Ik kwam dan ook met veeeeeeeeeeeeeel meer thuis als vooraf verwacht en dat vond mijn bankrekening niet zo leuk( die van H@ns wel hoop ik). Nadat ik een grote stapel had verzameld vond Ineke een doos om het in te pakken:



Nog nieuwe bouwdozen van merken die allang niet meer bestaan zijn altijd fijn en leuk om te leren kennen. Ik heb gebouwde gebouwen zat maar bouwdozen zeker wat ik nu heb gekocht is altijd welkom en bied meer vrijheid in het gebruik.


Ik had nooit verwacht nu nog Greenmax bouwdozen tegen te komen. Ik heb nog veel spul in bestelling staan maar sinds 2012/13 is er niks meer geleverd. Ook wat ik zelf in Japan bestelde kwam niet meer dus om dit nog te vinden is wel heel mooi.


Nog wat ander spul wat altijd welkom is in ongebouwde vorm.


En dit nog van Vero en Faller bouwdoos heb ik er van allebei 2 en er liggen er van beide nog meer.

Voor in de winkel staan dozen met veel CIL dummy locs. Van veel locs zijn er ook meerdere dus dat maakt het extra interessant. H@ns ik hoop dat je ze nog een tijd in je collectie houd zodat ik de komende maanden nog regelmatig van dat spul kan komen kopen( mits een ander mij niet voor is natuurlijk). Oohja er liggen ook veel 1100en tussen en die kap daarvan is mooi, mooier als die van minitrix dus DEUVM.


Oohja en dan moest er nog een boek voor Bjorn mee, had hij niet gevraagd ofzo maar ik vind het wat voor hem( en ja ik heb die zelf ook al 25 jaar ofzo).


Dus ofwel, reden genoeg om naar Lochem te reizen en de tent bij H@ns leeg te kopen onder het mom "help H@ns de zomer door en vul uw voorraden aan".

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #779 Gepost op: 1 Augustus 2021, 21:24:25 »

Alle 2asserzijn nu van hekwerk voorzien:




Daarna bleef het droog en heb ik ze in 4 keer gespoten:


Ondertussen ben ik ook begonnen aan de speciale verstekbak die ik nodig heb om de laatste serie cementwagens te maken. De verstekbak krijg verschillende zaagsnedes tussen de 45 en 90 graden zodat ik flexibeler word in de hoeken die ik kan en wil zagen.


Nu is het handig eerst alle gespoten wagens( 33 stuks) af te gaan maken voor ik aan de laatste 11 begin.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: