Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870117 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #855 Gepost op: 31 December 2021, 16:31:55 »

Ik heb de 4 trambakken straks geschuurd, 3 zijn goed, eentje had nog een 2e laag tegellijm nodig. De 3 die goed zijn heb ik vast een grondverf laag gegeven.




De bussen hebben hun 3e laag groen gekregen.

De hardeschijf behuizing die ik als cadeau aan het bouwen was is nu ook af dus ik kan me weer op andere dingen gaan richten.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #856 Gepost op: 3 Januari 2022, 00:43:42 »

Om mijn kleine laptop enigszins veilig mee te nemen heb ik er een doos voor gemaakt van foamboard.





Hij past zo net in m'n rugzak, ik heb hem vanavond al wel mee gehad maar nog niet gebruikt.

M'n vader heeft gister die 2 houten poten gezaagd en geboord en we hebben bouten, vleugelmoeren en ringen bij elkaar gezocht om ze weer in elkaar te zetten.



Ze liggen lekker in de hand maar ik moet even kijken hoe het bevalt. Ik heb er nu 2 maar nog poten zat om er meer te maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #857 Gepost op: 4 Januari 2022, 00:11:04 »

Ik heb net de bussen voor Jaap van zwarte bumpers en lampbalken geprobeerd te voorzien. Na 5 bussen verkrampte m'n handen dus ben ik gestopt en heb ik ook de laatste app gesprekken afgekapt om m'n handen rust te geven.


Daarvoor ben ik nog een kistje van een rode achterwand gaan voorzien dat moest ik ook al 3 maanden ofzo doen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #858 Gepost op: 5 Januari 2022, 00:43:17 »

Vandaag heb ik alle ramen van de bussen geschilderd.




Daarna ben ik maar met de tram bakken verder gegaan, die zijn nu allemaal verzwaard en rol vaardig. Het perron bleek wel wat naar achter te moeten en daar was wat breek werk voor nodig.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #859 Gepost op: 6 Januari 2022, 00:09:25 »

Vandaag heb ik alle trams voor Bardüttingdorf Jammerhörnchen bij elkaar gezocht om de plaatsen van de gaatjes voor de koppelbomen te bepalen. Bjorn heeft daarvoor nog een foto gemaakt en geappt van de wagens die bij hem liggen.



De 3 aufbau wagens met originele onderstellen hebben gleuven waar de pin van de koppelboom van 0,7mm koperstaaf in kan vallen. Bij de rest kon op die plaats gaatjes geboord worden. Daarna heb ik de bijwagens aan een zijde van koppelboom en aan de andere zijde van een gaatje voorzien. Zo kan ik alle bijwagens achter elkaar hangen en aan een motorwagen koppelen. Ieder koppelboompje moest uitgebreid afgesteld worden om in alle wagens te passen.






Daarna ben ik gelijk begonnen met de japanse kato trams te schilderen. De ene krijgt Coca Cola totaal reclame en de andere Doornkaat totaal reclame.




Ik ben ook nog de bussen wat aan het bijwerken maar dat gaat moeizaam dus moet met 1 of 2 tegelijk.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #860 Gepost op: 7 Januari 2022, 00:10:33 »

De bussen zijn aardig opgeschoten en ik heb geprobeerd of ik ze vandaag af kon krijgen. Jaap komt morgen middag en het was mooi geweest als hij ze mee had kunnen nemen. Ik zie alleen te slecht om er nog iets aan te doen vandaag. Er moeten nog opschriften op en het moet afgelakt en verouderd worden geen dag werk maar nu wel net te veel.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #861 Gepost op: 7 Januari 2022, 17:41:16 »

Ik had vanmorgen een PB op het modellstraßenbahn forum over de schrijfwijze van de opschriften voor de bussen. Na de eerste kleine correctie kreeg ik nog wat meer uitleg zie hieronder:
Citaat van: aXel
Hallo Michiel,
ganz korrekt wäre:
VEB (K) Verkehrsbetriebe Westerzgebirge
oder vielleicht
VEB (B) Verkehrsbetriebe Westerzgebirge.
Das K steht für kreisgeleitet und B für bezirksgeleitet.

Der Bezirk war für das Westerzgebirge der Bezirk Karl-Marx-Stadt.
Im Bezirk Karl-Marx-Stadt gab es folgende Kreise:
Annaberg, Aue, Auerbach, Brand-Erbisdorf, Flöha, Freiberg,
Glauchau, Hainichen, Hohenstein-Ernstthal, Karl-Marx-Stadt-Land,
Klingenthal, Marienberg, Oelsnitz, Plauen-Land, Reichenbach, Rochlitz,
Schwarzenberg, Stollberg, Werdau, Zschopau und Zwickau-Land.

Gruß
aXel

Citaat van: Michiel
Hallo Alex( dat hij Axel heet viel me net pas op Embarrassed), danke für der info, das betriefshof liegt auf der modellbahn von Jaap neben bahnhof Reichenbach( fiktive version) so dan sollte VEBK das richtige sein denke ich?

Grüße Michiel

Citaat van: aXel
Hallo Michiel,

dann nenne ihn richtig:
VEB (K) Verkehrsbetriebe Westerzgebirge

Viel Spaß weiterhin
wünscht
aXel

Dus nu de opschriften allemaal aangepast en de lange opnieuw geprint.


Het heeft zo z'n voordelen om ook op Duitse forums actief te zijn.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #862 Gepost op: 8 Januari 2022, 23:51:41 »

Hier het eind resultaat van de bussen:






Hier de bussen met de tandradtrein en dienstvoertuigen.






Ik ben ook met m'n eigen trams verder gegaan.


Er volgen nu nog 2 bijwagens, samen met Bjorn heb ik nog een KATO tram gekocht. Hij wil het gemotoriseerde onderstel hebben en ik de rest, zo sparen we beide geld uit.

Eentje krijgt de SWB huisstijl en de andere negatieve Jägermeister totaal reclame dus oranje op een zwarte ondergrond.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #863 Gepost op: 9 Januari 2022, 07:50:37 »

Misschien heb je de reden al ergens verteld (dan heb ik dat gemist), maar waarom schilder je alle ruiten van je wagenpark dicht?
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #864 Gepost op: 9 Januari 2022, 15:21:50 »

Het is niet zo dat ik alle ramen dicht schilder. Alleen alles wat ik zelfbouw heeft op getekende ramen als ik die wanden op de pc teken en uitprint of geschilderde ramen wanneer ik dat deel niet kan bestikkeren.

Bij de bussen heb ik de ramen dicht geschilderd omdat een deel van de ramen al wit bedrukt was en ik dat er toch niet af kon krijgen. Dan dat deel schilderen en de rest open houden staat niet dan is het verschil te groot en valt het te veel op.

Zoals je ziet heb ik de trams die fabrieksmodellen zijn de ramen gewoon schoon gehouden. Ik denk er wel over om de ramen van de 2 KATO wagens die ik nu onderhanden neem aan de binnen kant zwart te schilderen. Er zit geen interieur in en al zie je die meestal toch niet zie je de gewichten en andere technische meuk binnen in wel dus dan is een laagje verf binnen in wel lekker rustig.

Dus het is zeker met fabrieksmodellen per model kijken wat het beste resultaat opleverd.

Ps; 1200blauw, zou je je berichten ook met je (voor)naam willen afsluiten, dan weten we ook hoe je heet en dat maakt alles wat persoonlijker.

Groetjes Michiel.
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #865 Gepost op: 10 Januari 2022, 00:44:38 »

Ik heb vandaag verder gewerkt aan de trams. Voor de 2 Japanse KATO bijwagens heb ik de onderstellen afgemaakt, wat opschriften afgedrukt( waar ik niet tevreden mee ben) en het nodige geschilderd. Daarna wanden voor 3 aufbau bijwagens getekend. Als laatste en meest intensieve heb ik gezocht naar afbeeldingen om een Flügel totaal reclame wagen mee te maken en na veel zoeken ben ik die gaan tekenen. Ik bouwde daarmee genoeg spanning op om er een tremor aanval van te krijgen dus dat was niet ideaal.














Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #866 Gepost op: 11 Januari 2022, 00:27:22 »

Vandaag grotendeels weg geweest, daarna nog wat aan de dienstvoertuigen en tandradtrein geschilderd.




Ondertussen was Jaap z'n baan aan het slopen Duim omhoog Grin. Kerstversieringen weghangen boven je modelbaan zo hoog dat je er slecht bij kan en dan ook nog slecht ter been zijn Duim omhoog Duim omhoog Duim omhoog, top idee Grin Duim omhoog. Resultaat, z'n mijn in puin, de gele kerk in puin en nog de nodige andere dingen stuk waaronder Jaap zelf Grin Grin Grin. Ach Jaap hersteld wel weer( van z'n kneuzingen en schaafwonden), de kerk word vervangen en de mijn wil hij proberen te herstellen Cool :Smiley Tongue. Nou hopen dat het een leer moment is en er geen dingen meer op slecht bereikbare of risico volle plekken boven de modelbaan worden opgeborgen. Dat dit ging gebeuren was een kwestie van tijd en zal zeker vaker gebeuren. Als ik zie hoe jaap bij z'n spullen klimt die boven de baan staan is het vragen om ongelukken  :Smiley, maar het is niet mijn baan :Smiley Tongue Duim omhoog

Groetjes Michiel Grin
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #867 Gepost op: 13 Januari 2022, 00:46:42 »

Ik heb vandaag 2 h0 O&K's erbij gepakt die ik na 1,5 jaar maar eens af ga maken. Daarnaast ben ik een zwaar verrotte industrie loc gaan bouwen die ook al 1,5 jaar in de planning zit. Motorhuif en cabine zijn van karton en vele malen met de aansteker in brand gestoken om een erg door geroeste structuur te krijgen. Inmiddels heb ik hem al 2 lagen zwarte grondverf gegeven en nu zit er een laag steenrood overheen. En dan heb ik tussendoor ook nog wat aan de 2 KATO bijwagens gedaan.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #868 Gepost op: 14 Januari 2022, 11:41:21 »

Gister de paar uur die ik had gestoken in het afmaken van de verrotte rangeer loc.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #869 Gepost op: 15 Januari 2022, 15:23:43 »

De 2 O&K's vorderen langzaam, de KATO bijwagen heeft nu z'n basis SWB kleuren en de tandradtrein van Jaap vorderd ook weer en heeft nu z'n opschriften.



Dit moet geel/zwart worden dus eerst maar even met wit gegrond zodat er geel overheen kan.





Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: