Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
 31 
 Gepost op: 17 Mei 2024, 15:24:19 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Noordwaarts
Jawohl!  Duim omhoog

Als gewoontedier deed ik Owschlag weer eens aan, mijn vast rustpunt in Sleeswijk-Holstein.

mvg,
Gert

 32 
 Gepost op: 17 Mei 2024, 15:23:05 
Gestart door Noordwaarts - Laatste bericht door Noordwaarts
https://www.treinreiziger.nl/twentse-reisapp-goan-niet-meer-te-gebruiken-vanwege-gebrek-aan-animo/

Het is jullie schuld @Mispoes en @Sander !

 Tongue

mvg,
Gert

 33 
 Gepost op: 17 Mei 2024, 14:50:50 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Spoorzeven
Bergstraße (in Owschlag)

 34 
 Gepost op: 17 Mei 2024, 09:35:00 
Gestart door bollen neus - Laatste bericht door Den Eric
Nu is het tijd om body verder af te werken, onderdelen (op de steuntjes naast de deuren na) staan allemaal in de kleuren gespoten (vernis laagje over) Kan dan de cabines inplaatsen , daarna de lichten.
Den Eric.

 35 
 Gepost op: 16 Mei 2024, 23:14:42 
Gestart door neudalhausenstadbahn - Laatste bericht door neudalhausenstadbahn
3x raden wat ik hier vergeten was...............juist ja schoorstenen dus die heb ik er vandaag nog opgezet maar daarmee moet ik wel het hele dak opnieuw schilderen.

De buiten rand ben ik nu aan het gronden, daarna kan ik het zoveel mogelijk vlak schuren en bruin schilderen.

Groetjes Michiel

 36 
 Gepost op: 16 Mei 2024, 23:11:21 
Gestart door neudalhausenstadbahn - Laatste bericht door neudalhausenstadbahn
De rivierbedding heb ik zover aangekleed t/m een wandelpad links en rechts dat moet nu eerst drogen.


De brug heeft nu 2 zware washes gehad om de basis voor het roest te leggen na het drogen kijk ik weer hoe ik daar mee verder want ik ben er nog niet over uit hoe het er precies uit moet zien.


Groetjes Michiel

 37 
 Gepost op: 16 Mei 2024, 17:01:51 
Gestart door neudalhausenstadbahn - Laatste bericht door neudalhausenstadbahn
Al 1,5 week ben ik bezig met wat ik nu weer wil en/of ga bouwen. Diverse dingen kwamen voorbij, vooral iets met een brug of viaduct en klein stedelijke thema's kwamen voorbij. Andere vraag is word het iets voor mij zelf of iets wat na de bouw naar iemand anders gaat.

Wat ik voor mij zelf zou willen bouwen krijg ik nu niet helemaal rond dus ging daar een streep door. Door de vele tremor in mijn handen de laatste 2 weken wil ik verder ook even geen materieel hoeven te bouwen. Er ligt genoeg spul op voorraad dus ben ik gaan kijken om iets te bouwen waarvoor ik materieel uit de voorraad kan gebruiken. Een andere keuze was pak ik een bestaande situatie, een half fictieve situatie of een geheel fictieve situatie. Het beste gevoel krijg ik nu bij het laatste dus heb ik daarvoor gekozen.

Ik gebruik een uitgebouwd wijnkistje voor dit diorama en de beperkte diepte beperkt het thema tot enkelspoor. Verder besloot ik een WAE yl rijtuig met karlruhe kop te gebruiken omdat daarvan naast de bak op voorraad nog 3 basis bakken liggen waarvan ik weer nieuwe kan maken. Al deze keuzes maakte dat ik uitkwam op een punt aan de fictieve spoorlijn Erwitte-Westernkotten-Oestereiden. Nu had ik een punt met water gekozen wat me mooi leek om te bouwen. Maar...doordat ik niet scherp was had ik een gemist dat dat punt dubbelspoor was. Gelukkig was er nog een vergelijkbaar punt wat door het water wat te draaien ook bruikbaar was en wel enkelspoor was.

Zo ging ik van het midden van Westernkotten naar het zuiden, het diorama schuift daarmee 2km op. Het diorama moest natuurlijk ook een naam krijgen. Samen met Bjorn heb ik de straatnamen map op m'n pc door gekeken en sprong Entenpoth en er uit maar dat was het net niet. Wat verder op kwam ik Rehpfad tegen en door die te combineren ontstond vrijwel direct Entenpfad en daarmee de naam voor het diorama. Tenslotte komt er ligt er geen doorgaande straat op het diorama te liggen dus is het handig geen naam te moeten gebruiken die naar een straat verwijst. Ruimte voor een wandelpad is er nog net wel dus daar past dit prima bij.

Daarna was het tijd om het diorama op de sporenplannen en plattegrond in te tekenen. De spoorlijn word zowel door een U-bahn als RegionalBahn gebruikt en zit daarmee ook in 2 sporenplannen.






In de tussentijd was ik al met de onderbouw voor het diorama bezig. Het plamuren en in de primer zetten koste vrij veel droogtijd en daarna was het nog lang zoeken naar wat ik nu voor een brug en evt. spoordijk ging doen. Na veel zoeken kwam ik als nog bij rondslingerende meuk uit en werd het een stalen brug op betonnen peilers. Dit is inmiddels zover afgebouwd en zwart gespoten, nu moet de rest kleur krijgen.






Ik had een ontwerp gemaakt maar dat past niet helemaal dus dat word wat aangepast. Het eerste werkpunt word nu de aankleding van de hellingen rond het water en het water zelf omdat ik dat in m'n hoofd op een rijtje heb en snel kan uitvoeren. Daarna kijken ik wel weer verder wat ik met de rest doe. Ik heb in ieder geval afgelopen zaterdag inspiratie genoeg gehad in het ruhrgebied.




Nu met die hele lap tekst hierboven zie je gelijk waarom het zo lang duurde voor ik het allemaal genoeg bij elkaar krijg om deze post te typen. Dat doe ik dan nog steeds eerst vooraf op de pc want dit blijkt al ruim een uur werk.

Groetjes Michiel

 38 
 Gepost op: 16 Mei 2024, 12:41:04 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Noordwaarts


Achter de slagbomen zien we twee auto's. Ook de inzittenden daarvan moesten lang geduld hebben.
Hoe heet de straat waarop zij zich bevonden?

mvg,
Gert

 39 
 Gepost op: 16 Mei 2024, 12:28:43 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Noordwaarts
Nee hoor, 'waar' vraagt om een plaatsnaam  Wink


Inderdaad. En hoewel ik wist wat de volledige naam van het station is, scheelde het me mooi weer twee toetsaanslagen.
Ja, je moet zuinig zijn in deze tijden. 
 Cheesy

Ik ga even een nieuwe plaat opzoeken.

mvg,
Gert

 40 
 Gepost op: 16 Mei 2024, 11:35:34 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door GerardvV
Dan had ik inderdaad 'welk station ' moeten vragen. Bij 'waar' is de plaatsnaam voldoende.
Gert is weer.

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10